Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 13-9--2018

bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie molegue dabbere striijdddebs, (sorry ben verkouden:wacko:)

Lieve kanjers stop nu eens met te denken dat we zeuren. Dit forum is er om te delen, om ervaringen uit te wisselen en zo te weten dat we niet de enigste zijn. Om te laten zien aan diegene die het moeilijk hebben DAT HET ECHT TIJDELIJK IS. DAT HET ECHT OVER GAAT als die gevoelens komen door de ontwenningsverschijnselen. En voor 99% komt het daardoor. We doen het hier echt samen, we staan er niet alleen voor, en we delen.

Zo en nu HOE HEBBEN WE GESLAAAAAAAPEN?:D

Ga vanmiddag barbecueën leuk hé? Dat doe ik altijd zo graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bolletje,

Al dagen / weken erger ik mij aan jouw openingsvraag: hoe hebben wij geslapen?
Alsof iedere benzo / ad gebruiker slaapproblemen heeft.

Ik heb een aantal autistische kenmerken, o.a. informatieprikkels dringen soms langzaam tot mij door.

Sinds ik ruim een maand geleden gestopt ben met Diazepam voel ik mij beroerder dan ook.
Als alcoholist zit ik dit te compenseren met alcohol, tegen beter weten in.

Waar komen mijn lichamelijke klachten nu vandaan?
Ontwenningsverschijnselen van de benzo?
Chronische hyperventilatie?
Tekort aan B12?
Neuropatische klachten door alcoholgebruik?

Dat is mijn probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie  morgen Roberto,

Maar je hoeft het toch niet te lezen? Heel veel mensen van ons hebben wel slaapproblemen.

Tja en compenseren met alcohol? Daarvan weten we allebei, als ervaren alci's dat het lood om oud ijzer is.

Een maand  Dia-vrij. Dan kunnen dat misschien ontw. verschijnselen zijn.

Hyperventilatie daar kan je veel zelf aan doen. Leer je te ontspannen. Kijk op you tube.

Tekort aan vit. B 12. Kruitvat.

Klachten alc. gebruik.   Alc.debaas forum. en proberen met drinken te stoppen. Misschien één ding tegelijk aanpakken, dat is wat makkelijker voor je. Probeer de alc. te laten staan joh. en veel delen over wat je voelt. Probeer het goed te benoemen door dicht bij het gevoel te blijven. Echt voelen en dan opschrijven. Dan verwerk je al iets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh allemaal,

Ik heb een goede nacht gehad. Sliep rond half 11. Diep geslapen, maar was wel om half 6 al klaarwakker.... Heb nu knallende koppijn. Denk dat gisteren even teveel geweest is. Eerst paardrijden, toen met oudste dochter van 19 naar intake bij een psycholoog (ze heeft een sociale angstfobie en paniekaanvallen) , daarna kreeg ik een telefoontje dat de renovatie wéér een week is opgeschoven(wat erg veel frustratie opwekt!!)  en vervolgens trekt de jongste me het bloed onder de nagels vandaan met haar enorme pubergedrag. Haar kamer is een ontplofte klerenkast. Ik had haar eergisteren al gevraagd de vloer leeg te maken, want ik moest wassen. Jahaaaaa (je kent het wel van die reclame) Vervolgens doet ze niks, hangt achter de computer, hangt op instagram, hangt op de bank, doet niks uit zichzelf en als ik wat vraag dan ben ik een zeikerd. Gisteren haar erop aangesproken. En wéér een grote mond, hondsbrutaal, volgt haar eigen gang, buigt regels om naar haar zin. Ze kon haar kamer binnen 15 minuten wel opgeruimt krijgen, zei ze.... Uhuh... Ik heb haar voor de uitdaging gesteld en natuurlijk zat mevrouw weer te facetimen en was de kamer nog steeds een ontplofte klerenkast. Heb haar 3 kwartier extra gegeven en als ze zich er niet aan zou houden dat er dan straf op volgt. Hoppa! Mevrouw op de kast! Huilen (krokodillentranen) en zeggen: Ik doe al zo mijn best! Pffff was er zo klaar mee dat ik haar niet eerder naar beneden heb laten komen tot ze én de vloer leeg had én haar huiswerk af was. Half 9 (!!!) kwam ze pas naar beneden. Keek me niet aan, zei niks. Ging eten en daarna lag mevrouw de koningin in bad. Mennnnn wat kost dat veel energie!!! Het maakt ook niet uit hoe ik haar benader. Ik vraag het lief, ik vraag het boos, ik negeer haar negatieve gedrag, ik beloon haar positieve gedrag, maar niks helpt. Met de andere 2 (oudere) zussen hebben we het nooit zo zwaar gehad. Deze donder haalt het in voor alle 3..... Pittige dame! Ze gaat maandag over een week op zeilkamp en ze mag max 20 euro zakgeld mee. Ik heb nu de "afspraak" met haar dat er elke keer als ze een grote mond geeft of niet luistert of rommel in de woonkamer (bordje en beker van het ontbijt gewoon op tafel laten staan, frituurpan midden op de dag aanzetten zonder te overleggen, spullen niet in de vaatwasser zetten, etc.) er een euro afgaat van haar zakgeld voor die week. Maar het helpt niet. Ze heeft er gewoon lak aan! Enorm frustrerend!! 

Veel te veel prikkels op 1 dag dus. Deze nacht jammer genoeg niet zonder zopiclon geslapen. Maar het feit dat het 2 nachten wel is gelukt voelt wel als een kleine overwinning. En dat het vandaag niet lukte zie ik niet als falen, maar als stimulans om meer mijn grenzen af te kaderen en meer balans te houden.

Straks naar de ggz arts om 13.00u. 

Fijne dag lieverds! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

1 uur geleden zei Kaida74:

Veel te veel prikkels op 1 dag dus. Deze nacht jammer genoeg niet zonder zopiclon geslapen. Maar het feit dat het 2 nachten wel is gelukt voelt wel als een kleine overwinning. En dat het vandaag niet lukte zie ik niet als falen, maar als stimulans om meer mijn grenzen af te kaderen en meer balans te houden.

Fijne dag lieverds! 

Goed dat je het zo ziet, het is ook een overwinning! 

Succes bij de GGZ arts!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Ik heb goed geslappen bolletje de klok rond :)

Gisteren kreeg ik te horen dat mijn biologische opa is overleden, ik ken heel die man niet en heb hem ook nog nooit niet gezien of gesproken. Wel raar is dat, maar goed. Van horens was het een zware narcistische man zoals mijn vader. Heb hier tevens ook geen contact meer mee, maar z’n mensen kunnen heel raar uit de hoek komen en ik heb daar geen behoefte meer aan. 

2 jaar terug was ons oma overleden en mijn vader verwiep de erfenis dus dat kwam bij mij zus en mij terecht. ik had hem toen al zeker 3 jaar niet meer gezien toen stond hij ongeveer een jaar later bij ons op de stoep dat hij handje contantje het geld van de erfenis in zijn handen wilde hebben.

Dus even kijken hoe dit weer afloopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kaida74:

Mogguh allemaal,

Ik heb een goede nacht gehad. Sliep rond half 11. Diep geslapen, maar was wel om half 6 al klaarwakker.... Heb nu knallende koppijn. Denk dat gisteren even teveel geweest is. Eerst paardrijden, toen met oudste dochter van 19 naar intake bij een psycholoog (ze heeft een sociale angstfobie en paniekaanvallen) , daarna kreeg ik een telefoontje dat de renovatie wéér een week is opgeschoven(wat erg veel frustratie opwekt!!)  en vervolgens trekt de jongste me het bloed onder de nagels vandaan met haar enorme pubergedrag. Haar kamer is een ontplofte klerenkast. Ik had haar eergisteren al gevraagd de vloer leeg te maken, want ik moest wassen. Jahaaaaa (je kent het wel van die reclame) Vervolgens doet ze niks, hangt achter de computer, hangt op instagram, hangt op de bank, doet niks uit zichzelf en als ik wat vraag dan ben ik een zeikerd. Gisteren haar erop aangesproken. En wéér een grote mond, hondsbrutaal, volgt haar eigen gang, buigt regels om naar haar zin. Ze kon haar kamer binnen 15 minuten wel opgeruimt krijgen, zei ze.... Uhuh... Ik heb haar voor de uitdaging gesteld en natuurlijk zat mevrouw weer te facetimen en was de kamer nog steeds een ontplofte klerenkast. Heb haar 3 kwartier extra gegeven en als ze zich er niet aan zou houden dat er dan straf op volgt. Hoppa! Mevrouw op de kast! Huilen (krokodillentranen) en zeggen: Ik doe al zo mijn best! Pffff was er zo klaar mee dat ik haar niet eerder naar beneden heb laten komen tot ze én de vloer leeg had én haar huiswerk af was. Half 9 (!!!) kwam ze pas naar beneden. Keek me niet aan, zei niks. Ging eten en daarna lag mevrouw de koningin in bad. Mennnnn wat kost dat veel energie!!! Het maakt ook niet uit hoe ik haar benader. Ik vraag het lief, ik vraag het boos, ik negeer haar negatieve gedrag, ik beloon haar positieve gedrag, maar niks helpt. Met de andere 2 (oudere) zussen hebben we het nooit zo zwaar gehad. Deze donder haalt het in voor alle 3..... Pittige dame! Ze gaat maandag over een week op zeilkamp en ze mag max 20 euro zakgeld mee. Ik heb nu de "afspraak" met haar dat er elke keer als ze een grote mond geeft of niet luistert of rommel in de woonkamer (bordje en beker van het ontbijt gewoon op tafel laten staan, frituurpan midden op de dag aanzetten zonder te overleggen, spullen niet in de vaatwasser zetten, etc.) er een euro afgaat van haar zakgeld voor die week. Maar het helpt niet. Ze heeft er gewoon lak aan! Enorm frustrerend!! 

Fijne dag lieverds! 

Hee @Kaida74

Fijn dat je beter hebt kunnen slapen en succes bij de ggz arts.

ik vind het zeer vervelend dat je dochter van 19 last heeft van sociale angsten en paniek aan allen bij mij was dat ook rond die leeftijd begonnen het renuineerd heel de jeugd en ontwikkeling hopelijk hersteld ze er snel van.

Daarnaast het pubergedrag van de jongste er nog bij het lijkt me echt zwaar om dan ook nog af te bouwen maar het gaat je lukken :) 

Misschien een tip om haar met een oplossing te laten komen? Nu krijg je een beetje een actie reactie effect zoals ik het hier boven lees.

Dit heb ik bij een communicatie cursus (NLP) geleerd. Je kan deze vraag ook stellen naar je dochter toe: ‘Ik heb een probleem..( noem het probleem) wil je helpen naar een oplossing?’  

Hoogst waarschijnlijk komt zei dan met de oplossing. Het is een soort van sandwich feedback en de oplossing leg je bij haar neer :) 

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei bolletje:

Goeie molegue dabbere striijdddebs, (sorry ben verkouden:wacko:)

Lieve kanjers stop nu eens met te denken dat we zeuren. Dit forum is er om te delen, om ervaringen uit te wisselen en zo te weten dat we niet de enigste zijn. Om te laten zien aan diegene die het moeilijk hebben DAT HET ECHT TIJDELIJK IS. DAT HET ECHT OVER GAAT als die gevoelens komen door de ontwenningsverschijnselen. En voor 99% komt het daardoor. We doen het hier echt samen, we staan er niet alleen voor, en we delen.

Zo en nu HOE HEBBEN WE GESLAAAAAAAPEN?:D

Ga vanmiddag barbecueën leuk hé? Dat doe ik altijd zo graag.

Hoi lieve @bolletje

hoe was de bbq? Lekker gesmuld zeker ?

ja ik vind dat ik soms zeur maar jullie vinden dat niet dus dat is wel lief ❤️ 

Gisteren weer bijna niet geslapen helaas :( 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Deligaf1:

Hee @Kaida74

Fijn dat je beter hebt kunnen slapen en succes bij de ggz arts.

ik vind het zeer vervelend dat je dochter van 19 last heeft van sociale angsten en paniek aan allen bij mij was dat ook rond die leeftijd begonnen het renuineerd heel de jeugd en ontwikkeling hopelijk hersteld ze er snel van.

Daarnaast het pubergedrag van de jongste er nog bij het lijkt me echt zwaar om dan ook nog af te bouwen maar het gaat je lukken :) 

Misschien een tip om haar met een oplossing te laten komen? Nu krijg je een beetje een actie reactie effect zoals ik het hier boven lees.

Dit heb ik bij een communicatie cursus (NLP) geleerd. Je kan deze vraag ook stellen naar je dochter toe: ‘Ik heb een probleem..( noem het probleem) wil je helpen naar een oplossing?’  

Hoogst waarschijnlijk komt zei dan met de oplossing. Het is een soort van sandwich feedback en de oplossing leg je bij haar neer :) 

succes!

Hoi @Deligaf1 en @bolletje, ja dat is op z'n zachtst gezegd vervelend. Ze is altijd al een verlegen en introvert meisje geweest, maar sinds de laatste klas van het voorgezet onderwijs is het erger geworden. Ze werd in die klas gepest (ze heeft best een uitgesproken kledingsmaak en luistert niet naar de doorsnee muziek en past daardoor niet in de berichte groepjes) In het eerste jaar van de beroepsopleiding (Ze zit nu in de derde) ging het weer iets beter, maar haar sociale skils werden steeds minder. Het liefst zit ze alleen op haar kamer met muziek aan en zit ze te tekenen (Ze doet art & design) en wil ze zo min mogelijk prikkels. In een winkel durft ze niet te vragen waar een product staat als ze het niet zelf kan vinden, bellen naar potentiële stageplaatsen durft ze niet. Ze raakt dan helemaal in paniek (paniekaanvallen...) Nu gaat ze hulp krijgen en ik hoop echt dat het gaat werken!! Ze is zo'n ontzettende lieverd, mijn allessie.

Ik heb het gisteren met de GGZ arts heb ik het vooral over onze jongste dochter gehad. Zij raad ook therapie aan voor haar, want wat we ook proberen, niks werkt en ze zet zich nog meer af. Hulp van een onafhankelijk persoon zou haar kunnen helpen om weer lekker in haar vel te komen zitten en haar tools in handen te kunnen geven waar ze mee aan de slag moet. 

Gisteren met alle 3 de meiden de huisregels nog eens doorgenomen ;) En met de jongste besproken dat als ze zich niet aan de (dood)normale huisregels, er therapie gaat volgen. Daar schrok ze wel van en ze heeft door dat we het serieus menen. Ze zoekt grenzen op en walst er vervolgens overheen. Actie-reactie idd, want ze weet mijn gevoelig snaren goed te raken. Wat jij zegt met "laat haar komen met oplossingen, ook dat hebben we tot in den treure geprobeerd. Ze houdt dan haar lippen stijf op elkaar. Gaat in gesloten houding zitten of op haar mobiel zitten klooien. En vooral geen oogcontact zoeken....Goed gedrag wordt beloond, slecht gedrag of regels niet naleven wordt afgestraft (gaat van het zakgeld af voor kamp waar ze volgende week naartoe gaat, maar ze kan het ook weer terugverdienen door uit zichzelf klusjes in huis te doen (vaatwasser uitruimen, of een keer een was opvouwen,  ik noem maar wat) Zaterdag ga ik een dagje met haar naar Amsterdam. Even een dagje met haar één op één shoppen. Ik merk dat ze dat heel erg nodig heeft. Er hopelijk versterkt dat de band tussen ons ook weer wat meer. De afgelopen dagen heb ik ook aangegeven dat ik daar steeds minder zin in had, omdat ik niks anders krijg dan een grote mond en dwars gedrag. Toen werd ze boos en riep: Neem je me dat ook al af?!!!!! *zucht* Ik ben geen wandelend pinautomaat. 

Na het gesprek van gisterenavond heb ik gezegd dat we er een streep onder zetten over wat er gebeurd is en dat we met een schone lei beginnen en dat ze mag gaan bewijzen dat ze het wél kan. Natuurlijk stemde ze toen wel in ;) En heeft ze tegen me aan gezeten op de bank. Ze is zich dus heel erg bewust van haar gedrag ;) Ben benieuwd hoe het de komende tijd zal gaan.... Duim voor ons!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...