Spring naar bijdragen

5 September 2018

Deligaf1

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Het gaat niet goed met me vandaag ik ben van ellende naar huis gegaan vanuit me werk. Depersonalisatie, alles golft op en neer en beweegt. Toen kwamen er ligte gevoelens van paniek. Dat was het toppunt en toen ben ik naar huis gegaan. De psychiater belt mij zometeen voor de zekerheid. 

Het enigste verschil met afbouwen is dat ik nu van de ochtend dosis afschraap ipv van de avond. Geen idee of dat daar iets mee te maken kan hebben misschien jullie?

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Deligaf1:

Goedemiddag,

Het gaat niet goed met me vandaag ik ben van ellende naar huis gegaan vanuit me werk. Depersonalisatie, alles golft op en neer en beweegt. Toen kwamen er ligte gevoelens van paniek. Dat was het toppunt en toen ben ik naar huis gegaan. De psychiater belt mij zometeen voor de zekerheid. 

Het enigste verschil met afbouwen is dat ik nu van de ochtend dosis afschraap ipv van de avond. Geen idee of dat daar iets mee te maken kan hebben misschien jullie?

groetjes

Hoi Tim,

Dit is wat ik net bedoelde toen ik schreef dat de koek op was. Ik trok het niet meer op mijn werk vanwege duizelingen, paniekaanvallen en het gevoel dat ik er niet meer bij was en er niet meer bij hoorde (soort van vervreemding van mijn collega's). Is het wel verstandig om te blijven werken? Vanwege al die prikkels bedoel ik. Voor de afleiding is het zeker goed, daarom ben ik ook lang door blijven werken. Om toch maar een zo normaal mogelijk leven te blijven leiden en structuur te houden in mijn dagen. Dat is nu compleet verdwenen... Maar daar tegenover staat dat ik nu weinig tot geen prikkels meer heb, meer tot rust kom en hierdoor mijn mindset heb kunnen veranderen en de afbouw minder zwaar lijkt te zijn.

Sterkte, ik hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Weegschaal81:

Hoi Tim,

Dit is wat ik net bedoelde toen ik schreef dat de koek op was. Ik trok het niet meer op mijn werk vanwege duizelingen, paniekaanvallen en het gevoel dat ik er niet meer bij was en er niet meer bij hoorde (soort van vervreemding van mijn collega's). Is het wel verstandig om te blijven werken? Vanwege al die prikkels bedoel ik. Voor de afleiding is het zeker goed, daarom ben ik ook lang door blijven werken. Om toch maar een zo normaal mogelijk leven te blijven leiden en structuur te houden in mijn dagen. Dat is nu compleet verdwenen... Maar daar tegenover staat dat ik nu weinig tot geen prikkels meer heb, meer tot rust kom en hierdoor mijn mindset heb kunnen veranderen en de afbouw minder zwaar lijkt te zijn.

Sterkte, ik hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen!

Ik heb vrij weinig op de bedrijfsarts in te brengen dan zou dat van hogere hand moeten kom van het GGZ. Want je voelt bijna niks van de ontwenning en je bent nu toch nog steeds geweest blahblahblah. 

Ik voelde paniek op komen het gevaarlijke daar aan is heb ik wel gemerkt als je in z’n aanval terecht komt en er weer uit komt dan kunnen er twee dingen gebeuren. Dat je de paniek bijvoorbeeld gaat koppelen aan autorijden of werken. Of je krijgt een aanval en er gebeurd daarna niks. Voor dat eerste ben ik vooral bang voor want dat gebeurd nogal snel bij mij dat generaliseren. Dus ben maar optijd gegaan op het werk.

Ik ben nog steeds aan het wachten op telefoon van de psychiater.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Deligaf1:

Goedemiddag,

groetjes

Beste deli 

wat naar ik maak precies hetzelfde door..

ik ben ook ten einde raad , wil geen medicijnen maar hoe lang hou ik dit nog vol??

en die ad zal me ook niet meteen helpen duurt ook tijdje , ellende ellende 

kan wel te maken met het afschrappen ik zou t niet weten jij weet meer dingen over de benzos etc 

sterkte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt hypertjee,

Al 3 kwart jaar zit ik er al in, ik ben een schaduw figuur van mezelf geworden van hoe ik eerst was. 

Ik zal er toch door heen moeten het einde is inzicht dat geeft me wel al meer hoop. En ik hoop dit jaar het nog achter mij rug te kunnen en 2018 van mij leven kunnen schrapen. 

Vandaag was het gewoon te veel, hopelijk gaat snel beter met me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Deligaf1:

Goedemiddag,

groetjes

Dat is ronduit vervelend. Tim.

Het kan met het afschrapen van de ochtenddosering te maken hebben, al zullen artsen en psychiaters dat ontkennen. Ik acht het niet onmogelijk, je hebt iets van je ochtenddosering afgehaald en daar moet je lichaam/geest weer aan wennen. Houd dit nog even vol, want als het goed is stabiliseer je ook weer redelijk snel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Cyclad58:

Dat is ronduit vervelend. Tim.

Het kan met het afschrapen van de ochtenddosering te maken hebben, al zullen artsen en psychiaters dat ontkennen. Ik acht het niet onmogelijk, je hebt iets van je ochtenddosering afgehaald en daar moet je lichaam/geest weer aan wennen. Houd dit nog even vol, want als het goed is stabiliseer je ook weer redelijk snel. 

Bedankt voor je reactie, ik heb een half uur geleden mijn avond dosis ingenomen, de klachten zijn al wat minder geworden. Het zijn ook de laaste 2 tabletten die ik aan het taperen ben en juist die ochtend tablet heb ik nodig om op te starten. Die avond tablet slaap ik als het ware weg. Verder weet ik ook niet of dit zal wennen naar mate ik hier mee verder ga. Uiteindelijk moet ik ze toch afbouwen maar welke pil geeft de minste klachten op dit moment. De tijd zal het leren.

Is het misschien een optie om mijn ochtend dosis te halveren naar 1mg en de avond naar 3? Dat ik even 1x zo door de zure apel heen moet bijten totdat mijn lichaam er aan is gewend?

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Deligaf1:

Bedankt voor je reactie, ik heb een half uur geleden mijn avond dosis ingenomen, de klachten zijn al wat minder geworden. Het zijn ook de laaste 2 tabletten die ik aan het taperen ben en juist die ochtend tablet heb ik nodig om op te starten. Die avond tablet slaap ik als het ware weg. Verder weet ik ook niet of dit zal wennen naar mate ik hier mee verder ga. Uiteindelijk moet ik ze toch afbouwen maar welke pil geeft de minste klachten op dit moment. De tijd zal het leren.

Is het misschien een optie om mijn ochtend dosis te halveren naar 1mg en de avond naar 3? Dat ik even 1x zo door de zure apel heen moet bijten totdat mijn lichaam er aan is gewend?

Ik heb het destijds met de Lorazepam ook zo gedaan, eerst mijn dagdosering afbouwen en toen pas mijn avonddosering. Dat beviel mij het beste, maar ook dat kan per persoon verschillen. Je kunt het proberen en kijken hoe je daarop reageert. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Deligaf1:

Goedemiddag,

groetjes

@Deligaf1 Lastig. Je hebt ook altijd nog de waves en windows die op kunnen treden. Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag kanjers! Ik ben twee weken in Frankrijk. Ben er inmiddels 4 dagen. De eerste twee nachten viel ik snel in slaap, werd ik 2 keer wakker en sliep ik weer verder. De laatste twee nachten, kwam ik moeilijk in slaap, werd ik snel wakker en moeizaam weer in slaap. Frustrend. Ik blijf daar toch moeilijk mee om kunnen gaan. Maar het is vakantie dus ik pas blijven liggen tot 08.00 uur ipv 06.30 uur.  Tot snel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...