Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 17-7-2018


Aanbevolen berichten

Oei Bernice dat is niet goed, de hele dag in bed liggen. Tuurlijk moet je genoeg rust nemen maar wat bewegen is ook erg goed. Het hart en de bloedsomloop gaan sneller werken en ik zou me voor kunnen stellen dat alle rotzooi dan ook eerder uit je lichaam is.

Je bent graag alleen en wil niemand tot last zijn. Ik heb het gevoel dat je eigenlijk zegt, Ik trek me terug want eigenlijk voel ik me een klein kwetsbaar wezentje (Huilen mag hé).

Maar lieverd het is heel ongezond om de hele dag in bed te liggen. Je gaat je langer hoe meer terug trekken, je wereldje wordt zo klein omdat je te weinig prikkels van buitenaf krijgt, en je wordt angstiger en angstiger. Probeer iedere dag uit je bed te komen en iets te doen ook al is dat moeilijk. Zo je nu leeft is ik zou haast zeggen gevaarlijk. Ook al is het maar 15 min. iets wat weinig energie kost.

Heb je hobby's? Kun je daar iets over vertellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17/7/2018 om 12:58 zei Bernice:

Lieve lotgenoten,

Ik dacht precies hetzelfde, zet er maar niks meer op want het is alleen maar geklaag. Ik sta momenteel weer stijf van de spanning en ja, dan uiteraard weer die angst. Zal ik me ooit weer ontspannen voelen? Dit kost zoveel energie dat ik bijna niet meer op mn benen kan staan. Ik denk er ook continu aan. Ben ik wel ontspannen? En ja, dan schiet het er gelijk in (mocht ik me net iets minder gespannen voelen) denk dan dat ik het over mezelf afroep. Zelfs als ik iets doe denk ik er aan. Wat een hel is het toch.

Absoluut.... zijn jullie allemaal volledig afgebouwd of in afbouw? Ik hoop dat ik nadien er geen maanden over doe om me weer normaal te voelen. Ik denk zeker 2 x per dag pff ik neem er gewoon een en dan direct gvd neeeee! 

Wat een troep!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-7-2018 om 10:26 zei Eleo31:

Ik reageer niet altijd meer omdat ik me soms een zeur vind.Gisteren een goeie nacht gehad, vannacht masr 1 uur geslapen!

werd zooooooo nerveus wakker, puffen puffen puffen, en dizzy!!

brrrrrrr , lief Bolletje dat je ons toch oproept om te delen , dit hebben we ook nodig! Wat kost dit een hoop tijd , wanneer licht aan het einde van de tunnel?

Heel veel sterkte allemaal !!!!!!

liefs Eleo

 

Lieve Eleo,

 

ik spreek meerdere mensen soms privé. Wat die allemaal zeggen is dat ze denken dat het met iedereen op het forum zoveel beter gaat dan met hun, en dat ze bang zijn om weer met hun gezeur aan te komen. Misschien is het dus des te belangrijker te delen hoe je alles ervaart en wat je klachten zijn, waar je tegenaan loopt. Blijft de spanning de hele dag bij je of gaat het soms beter?

 

liefs, Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-7-2018 om 15:47 zei Weegschaal81:

Hoi allen!

Ik ben nu op diverse plekken berichten aan het plaatsen (weet niet precies waar ik wat kwijt kan) dus ik probeer nu ook de huiskamer maar eens! Mijn huidige situatie: jarenlang gebruik van diverse benzo's en nu diazepam aan het afbouwen. 2 maanden terug 30 a 40 mg temazepam per dag omgezet naar 15 mg diazepam per dag en ik zit sinds 3 dagen op 10 mg per dag. Ik voel me zwaar ellendig.....

Heb ook nog een dilemma! 3 maanden geleden een vakantie geboekt (ik wil meegaan met een groepsreis) in de hoop dat ik me tegen die tijd (2 september) al een stuk beter zou voelen. Deze week moet ik definitief beslissen en kan ik evt. nog kosteloos annuleren. Ik weet even niet wat ik moet doen!

Hier heb ik vorig jaar zelf mee geworsteld en ik heb het afgezegd. En daar geen moment spijt van gehad. Ik had en reisje, zelfs niet voor een week, echt niet kunnen doen. Bekende omgeving en prikkelvrij... dat was wat ik nodig had. Vakantie is één grote overprikkeling voor veel mensen, laat staan als je in benzo ontwenning bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei bolletje:

Oei Bernice dat is niet goed, de hele dag in bed liggen. Tuurlijk moet je genoeg rust nemen maar wat bewegen is ook erg goed. Het hart en de bloedsomloop gaan sneller werken en ik zou me voor kunnen stellen dat alle rotzooi dan ook eerder uit je lichaam is.

Je bent graag alleen en wil niemand tot last zijn. Ik heb het gevoel dat je eigenlijk zegt, Ik trek me terug want eigenlijk voel ik me een klein kwetsbaar wezentje (Huilen mag hé).

Maar lieverd het is heel ongezond om de hele dag in bed te liggen. Je gaat je langer hoe meer terug trekken, je wereldje wordt zo klein omdat je te weinig prikkels van buitenaf krijgt, en je wordt angstiger en angstiger. Probeer iedere dag uit je bed te komen en iets te doen ook al is dat moeilijk. Zo je nu leeft is ik zou haast zeggen gevaarlijk. Ook al is het maar 15 min. iets wat weinig energie kost.

Heb je hobby's? Kun je daar iets over vertellen?

Lieve Bol,

Ik ben het niet helemaal eens met wat je zegt, aangezien ik zelf ook voor 90% bedlegerig was. Ik denk dat de reden van terugtrekken en op bed liggen, lichamelijk afgedwongen wordt soms en dat het niet voortkomt uit een verkeerde levenshouding ( dat lees ik erin namelijk), maar dat het een normale reactie is als je erg ziek bent. Net zo goed als je met zware griep je bed in kruipt, hebben veel mensen in ontwenning geen druppel energie over om ook maar iets buitenshuis te ondernemen, of om sociale contacten echt te onderhouden. Daarom raad ik de mensen aan die door ontwenning heen gaan, dit voor zichzelf uit te proberen. Sommigen hebben baat bij afleiding en dingen ondernemen. Anderen hebben meer baat bij een stukje isolatie van de buitenwereld. Zodra dit weer mogelijk is, zal je ook terugkeren naar wat je voorheen wel deed. Maar dat vraagt genezing en dat kost tijd.
 

Mijn angst werd juist heel rustig door prikkelvrij te bestaan, mijn stresslevels lager en daardoor de ontwenning minder pijnlijk. Zodra ik te veel prikkels had, stortte ik fysiek weer in.

Dus @Bernice: je kan wat mij betreft vooral doen wat jouw lichaam en brein aangeeft.  Ik vind mijn mening niet beter of meer waar dan die van Bolletje, maar wilde het je toch zeggen/schrijven.

@bolletje Ik hoop dat het je niet kwetst dat ik dit zeg, want dat is niet mijn bedoeling. Maar ik merk gewoon dat mensen met heftige klachten vaak toch meer baat hebben van veel rust, dan van geforceerde pogingen om toch iets te doen. Ik wil ze juist aanmoedigen die ruimte te nemen, zonder stressgevoel, zonder schuldgevoel, maar het te zien als uitzieken. Zodra het lukt gaan alle mensen namelijk vanzelf weer contacten leggen en dingen ondernemen in mijn ervaring. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...