Spring naar bijdragen

ONZE H. KAMER 10-7-2018


Aanbevolen berichten

Goeie morgen allemaal,

Goed geslapen allemaal?

Slientje en Eleo blijf vertrouwen in jezelf houden ook al is het soms zo verrekte moeilijk. Niets is blijvend. Het is net een bevalling. Die doet ontzettend veel pijn maar je krijgt er iets moois voor terug, EEN NIEUW LEVEN.:heart:

K.N.M. ik heb ook weer een portie kefir besteld. Kan nooit geen kwaad. E 1,-- voor de kefir en E2,50 voor de verzending. Nou daar kan ik me geen bult aan vallen:D

Dadelijk naar de tandarts. Raar hé want ik heb geen tanden meer hahahahahihihihi.

O, vergeet wat. Ik gebruik al heel lang een day-ledlamp voor mijn winterdips. Nu gebruik ik hem sinds 2 jaar, het hele jaar door, omdat het ook helpt bij andere sombere gevoelens. Die lampen zijn niet zo duur. Voor zo'n e60,-- heb je er al eentje. Moet wel 10.000 watt zijn. Voor wie het kan betalen, misschien het overwegen waard.

 

 

 

 

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletjeDank je voor deze bemoedigende woorden bolletje.Er zijn dagen dat ik de symptomen kan handelen , maar vannacht weer slapeloos en zo in paniek !

ik moet me echt weer herpakken vandaag.Net op de loopband gestaan en weer door gaan! De angst eruitpuffen en de hoofdpijn en duizeligheid ff wegzetten  pffffff

liefs voor iedereen , en we gaan voor een positieve aflooop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En, helpt het tegen de angst enz. om op de loopplank te staan? Of zou je ook eens kunnen proberen om het juist rustiger aan te doen. De dagen dat je het wel kunt handelen zijn dat dagen waarin je het gevoel hebt dat je ook meer energie hebt? Afkicken van medicijnen kost al ontzettend veel moeite en om dan nog meer energie te gebruiken is misschien net teveel.

Misschien ook eens proberen om 1 uurtje per dag wat te rusten. Tijd nemen voor jezelf. Ontspannen, zo dat je het gevoel krijgt dat even niets hoeft. Dat lukt zeker in het begin niet maar oefening baart kunst.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, Eleo, wat was ik ook blij dat ik dit forum ontdekt had, en mensen tegen kwam z.a bolletje, wat ik ook al schreef is, dat de langdurigheid van dit proces je zo doet  twijfelen aan alles, door de langdurigheid werd ik steeds onzekerder van heb ik niet iets anders?  Zal ik weer worden z.a. voor de oxza?  H.arts zei er zit een stofje je in waar ik zo ziek van ben geworden,  ik heb 4 jaar geleden BURN OUT  gekregen, kreeg paroxetine, ook daar werd ik heel ziek van, ook w.s. van een bijstofje ,  arts zei we kunnen nooit weten hoe iemand op een medicijn zal REAGEREN, dat is GENETISCHE bepaald. Deze chronische stress  die ik 9 mnd geleden kreeg, veroorzaakt ontzettende pijn aan mijn spieren, zenuwgestel is een heel lang   genezings proces,   gaat op en neer, lieverd komt echt goed.  De dagen zijn nu nog steeds heel verschillend, heel langzaam kruip ik omhoog, dat gaat bij jou ook gebeuren. Lieve gr. Guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei slientje:

dankjewel om effe te reageren op mijn bericht Kannietmeer en Eleo ... Na die paar maanden zonder diazepam vind ik mezelf nog niet terug - en voel me zo ontzettend vervreemd van mezelf en anderen. Soms huil ik het uit van ellende, maar de tranen brengen geen vertroosting. Bijna dagelijks vraag ik me af of het werkelijk ontwenningsverschijnselen zijn... Soms denk ik dat er iets fout is met me, of dat ik aan  een persoonlijkheidsstoornis lijd die ik maar blijf ontkennen ... Het spijt me dat 'onze' verhalen je doet huilen lieve Eleo - en ik hoop dat je hier of elders af en toe iets leest die je doet glimlachen :-) 
Dankjewel om moeite te doen om op mijn bericht te reageren ... 

 

2 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen allemaal,

Goed geslapen allemaal?

Slientje en Eleo blijf vertrouwen in jezelf houden ook al is het soms zo verrekte moeilijk. Niets is blijvend. Het is net een bevalling. Die doet ontzettend veel pijn maar je krijgt er iets moois voor terug, EEN NIEUW LEVEN.:heart:

K.N.M. ik heb ook weer een portie kefir besteld. Kan nooit geen kwaad. E 1,-- voor de kefir en E2,50 voor de verzending. Nou daar kan ik me geen bult aan vallen:D

Dadelijk naar de tandarts. Raar hé want ik heb geen tanden meer hahahahahihihihi.

O, vergeet wat. Ik gebruik al heel lang een day-ledlamp voor mijn winterdips. Nu gebruik ik hem sinds 2 jaar, het hele jaar door, omdat het ook helpt bij andere sombere gevoelens. Die lampen zijn niet zo duur. Voor zo'n e60,-- heb je er al eentje. Moet wel 10.000 watt zijn. Voor wie het kan betalen, misschien het overwegen waard.

 

 

 

 

 

22 minuten geleden zei bolletje:

En, helpt het tegen de angst enz. om op de loopplank te staan? Of zou je ook eens kunnen proberen om het juist rustiger aan te doen. De dagen dat je het wel kunt handelen zijn dat dagen waarin je het gevoel hebt dat je ook meer energie hebt? Afkicken van medicijnen kost al ontzettend veel moeite en om dan nog meer energie te gebruiken is misschien net teveel.

Misschien ook eens proberen om 1 uurtje per dag wat te rusten. Tijd nemen voor jezelf. Ontspannen, zo dat je het gevoel krijgt dat even niets hoeft. Dat lukt zeker in het begin niet maar oefening baart kunst.;)

Hoi Bolletje,

Dit is wel een goeie tip, mijn lichaam voelt ook zo moe en uitgeput.Ik deed en doe dit om de angst eruit te lopen, maar misschien verg ik inderdaad wel te veel van mijn lichaam.Het is net of mijn lichaam 100 kilo weegt , een heel zwaar gevoel. Dagen dat ik heb beter kan handelen , voel ik de symptomen minder of zachter.Heeeeeeel soms een klein Windowtje .

Wat zijn jullie toch lief , deze ondersteuning is zo fijn.Ik ga dat rusten proberen Bolletje!

Liefs Eleo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei GUUS:

Hallo, Eleo, wat was ik ook blij dat ik dit forum ontdekt had, en mensen tegen kwam z.a bolletje, wat ik ook al schreef is, dat de langdurigheid van dit proces je zo doet  twijfelen aan alles, door de langdurigheid werd ik steeds onzekerder van heb ik niet iets anders?  Zal ik weer worden z.a. voor de oxza?  H.arts zei er zit een stofje je in waar ik zo ziek van ben geworden,  ik heb 4 jaar geleden BURN OUT  gekregen, kreeg paroxetine, ook daar werd ik heel ziek van, ook w.s. van een bijstofje ,  arts zei we kunnen nooit weten hoe iemand op een medicijn zal REAGEREN, dat is GENETISCHE bepaald. Deze chronische stress  die ik 9 mnd geleden kreeg, veroorzaakt ontzettende pijn aan mijn spieren, zenuwgestel is een heel lang   genezings proces,   gaat op en neer, lieverd komt echt goed.  De dagen zijn nu nog steeds heel verschillend, heel langzaam kruip ik omhoog, dat gaat bij jou ook gebeuren. Lieve gr. Guusje

Nou lieve Guus, we hebben wel veel raakvlakken , ik had na de dood van mijn vriendin ALS ook een burn-out Kreeg ook parstoxine veel bijwerkingen , daarom kreeg ik die nare oxazepam erbij.Maar dat het zo zou uitpakken had ik nooiiiiiiit kunnen denken.

omdat het inderdaad allemaal zolang duurt ga je denken dat je iets anders mankeert . Terwijl als je goed nadenkt je het wel weet, maar soms bekruipt je zo,n overweldigende angst dat het nooit meer over gaat , en je je altijd zo moet voelen.

Ik hou me weer vast aan jullie schatjes en ga weer vertrouwen op mijn lichaam die dit gaat herstellen

liefs Eleo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei GUUS:

Hallo, Eleo, wat was ik ook blij dat ik dit forum ontdekt had, en mensen tegen kwam z.a bolletje, wat ik ook al schreef is, dat de langdurigheid van dit proces je zo doet  twijfelen aan alles, door de langdurigheid werd ik steeds onzekerder van heb ik niet iets anders?  Zal ik weer worden z.a. voor de oxza?  H.arts zei er zit een stofje je in waar ik zo ziek van ben geworden,  ik heb 4 jaar geleden BURN OUT  gekregen, kreeg paroxetine, ook daar werd ik heel ziek van, ook w.s. van een bijstofje ,  arts zei we kunnen nooit weten hoe iemand op een medicijn zal REAGEREN, dat is GENETISCHE bepaald. Deze chronische stress  die ik 9 mnd geleden kreeg, veroorzaakt ontzettende pijn aan mijn spieren, zenuwgestel is een heel lang   genezings proces,   gaat op en neer, lieverd komt echt goed.  De dagen zijn nu nog steeds heel verschillend, heel langzaam kruip ik omhoog, dat gaat bij jou ook gebeuren. Lieve gr. Guusje

Even als tip, mogelijk ook voor jou @Eleo31 er is genetisch onderzoek mogelijk bij de Radboud Universiteit die psychiaters en artsen kunnen aanvragen. Farma genetica onderzoek. Bij mij kwam er uit dat ik niet goed zou reageren op Venlafaxine.....( Hé , laat ik nou net daar ook op gezet zijn... zucht.... ik vind het * en het hele systeem * tot en de met:angry:) Ze kunnen het dus we uitzoeken, maar doen het bijna nooit. En dat de huisarts zegt dat het door een stofje in de oxa komt.... ehm.... neeee, dat is nou niet de verkeerde conclusie die niet klopt. Dan zegt ze daarmee ineens dat jij een uitzondering bent in hoe je reageert en dat is niet waar. Maar dat het genetisch kan zijn of je er ziek van wordt, of dat je er ook zo weer mee kunt stoppen, dat zou heel goed kunnen. Daarnaast is het mijn ervaring dat veel mensen die afbouwen en ziek worden, al eerder met psychofarmica in aanraking zijn gekomen en al een keer zijn gestopt met het medicijn. En het lijkt er op dat je er soms de eerste keer wel mee wegkomt, maar dat de tweede keer afbouwen je lichaam in overdrive gaat. Waarom weet ik niet, maar dat is wat ik tegenkom.

nog een overeenkomst lijkt de mogelijkheid dat b12 niet goed meer wordt genomen na een x aantal jaren van leven. Dat gebeurd niet bij iedereen, maar bij een bepaalde groep. Mogelijk dus ook genetisch bepaald en dat die overeenkomst ook weer met de benzo-ontwenning te maken heeft. Volgen jullie me nog ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei GUUS:

Heeft mij ook zo geholpen, de ervaringen van anderen Eleo,  de eeuwige twijfel he?  En raakvlakken hebben we zeker,  maar we komen er wel go girl!!!

Ja ik volg je zeker Liz..Mijn nichtje is huisarts en vertelde dat ze in de toekomst veel meer op de persoon gerichte medicijnen geven , en er dus van te voren gekeken gaat worden of je er tegen kan.Daar hebben wij op dit moment helaas nog niets aan .

wb vit B12 tekort , heb ik ook aan gedacht . Wel eens laten testen , zat toen wel aan de lage kant.Misschien nog een doen.

Ben ook heel onhandig, laat alles uit mijn handen vallen( soort hoge spierspanning)Dit kan Benzo zijn , masr ev ook vit B12 tekort.

liefs Eleo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Eleo31:

Ja ik volg je zeker Liz..Mijn nichtje is huisarts en vertelde dat ze in de toekomst veel meer op de persoon gerichte medicijnen geven , en er dus van te voren gekeken gaat worden of je er tegen kan.Daar hebben wij op dit moment helaas nog niets aan .

wb vit B12 tekort , heb ik ook aan gedacht . Wel eens laten testen , zat toen wel aan de lage kant.Misschien nog een doen.

Ben ook heel onhandig, laat alles uit mijn handen vallen( soort hoge spierspanning)Dit kan Benzo zijn , masr ev ook vit B12 tekort.

liefs Eleo

Als je laag zit, zegt de ene arts: laten we maar suppletie doen, anderen negeren het en laten je doorlopen. Ik ben nu weer begonnen met een vol complex aan vitamine/mineralen en apart b12 5000mcg van de arts gekregen. Ik nam gisteren de helft, maar ik geloof dat ik vandaag niet heb gebroken dus echt de 5000 mcg heb genomen. Mogelijk dus iets om nog eens naar te kijken ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wist 2 jaar voordat ik in benzo ontwenning ging dat mijn b12 laag was ja. Doormiddel van een bloedtest. Het was niet schreeuwend laag, maar laag genoeg voor mijn arts om te zeggen dat het maar shots moest komen halen. Elke drie maanden 1 in de bil. Maar dat vond ik na een paar keer, en soms serieuze pijn ervan, echt niet fijn, en ben dus smelttabletten gaan kopen. Je moet er op letten dat je de juiste  vorm hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...