Spring naar bijdragen

update


Aanbevolen berichten

Hoi allen,

Ik heb even niet van me laten lezen..... heel langzaam sloop er weer eens een flinke crisis in. Dit lag overigens niet aan de ontwenningsverschijnselen van afbouw, maar aan andere stressbronnen. Gevolg is wel dat in in overleg met de huisarts, mn psychiater is momenteel een maand afwezig, ik de pam weer flink heb op moeten hogen om hopelijk zo een nog verdere terugval en (nieuwe) opname te voorkomen. Zit nu op 1,5 en mogelijk t weekend naar 2. Stabiel worden is t allerbelangrijkste nu. Afbouw is nu even voor later, maar bij eerdere crisissen ging dat redelijk makkelijk (tot 0,5, nog niet echt verder gekomen, dus daar hou ik me dan maar aan vast. 

Ik ga t forum voor nu even verlaten, wellicht bij een nwe afbouwronde zien jullie me weer verschijnen. Iig dank voor jullie support, tips, Ed. Jullie zijn kanjers. Zet m op en versla die benzodraak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, nog even een vraag van een wanhopig iemand. Als de koekenpan echt niet meer werkt, kan diazepam of een andere benzos dan nog wel werken. Msc moet ik daar dan maar op over. Kan ik meteen de koekenpan afbouwen. Is even van de regen in de druk, maar diazepam is vervolgens wel makkelijker af te bouwen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dis,

Dank voor je reactie. Het is hier echt crisis, dus aan afbouw denk ik even niet. Eerst stabieler worden. Ik ben bang dat lora helemaal niet meer werkt en hiermee dus nooit stabiel zal worden. wil om die reden naar diazepam overstappen, maar vraag me dus af of dia dan wel zal werken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei doorbijter:

Dis,

Dank voor je reactie. Het is hier echt crisis, dus aan afbouw denk ik even niet. Eerst stabieler worden. Ik ben bang dat lora helemaal niet meer werkt en hiermee dus nooit stabiel zal worden. wil om die reden naar diazepam overstappen, maar vraag me dus af of dia dan wel zal werken?

Ha lieve @doorbijter

Als het crisis is kun je inderdaad beter niet afbouwen en voorlopig beter even stabiliseren.

Wat een eventuele overstap naar Diazepam betreft+ je weet vooraf niet of je er wel of niet goed op reageert, maar de kans dat het goed gaat is groter dan de kans dat het niet goed gaat. 

Je kunt het beste de Lorazepam successievelijk vervangen door Diazepam, bv eerst de dagdosis of een gedeelte en daarna de nachtdosis of gedeeltelijk. Bespreek dit wel met je arts! 

Als je op Diazepam eenmaal gestabiliseerd bent kun je weer voorzichtig gaan afbouwen. Dan is de kans op heftige ontwenningsverschijnselen toch kleiner dan bij Lorazepam.

Sterkte en zet door!

Ciao, Ad

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-6-2018 om 20:57 zei doorbijter:

Dank ad voor je reactie. Ik ga maandag bellen met de vervangend psych. Hoop dat daar nog een zinnig advies uit komt

lieve doorbijter,

 

soms werkt de benzo plotseling zelfs contra of gaat de gewenning heel snel. Als dit het geval is nu met de lorazepam heeft ophogen geen zin, en zal je moeten afbouwen. Met Diazepam is dat inderdaad beter te doen, maar stabiel worden kan ik niet garanderen. Maar daar zal je doorheen moeten als je van de benzo af wilt komen en je beter  wilt voelen. Als je eenmaal bent overgestapt op de Diazepam en een andere methode van afbouwen gaat hanteren, is het te doen. Soms knappen mensen op door de overstap, anderen pas tijdens de afbouw, weer anderen pas als ze totaal zijn afgebouwd en de laatste groep herstelt pas, als ze door de ontwenning heen zijn, na verloop van tijd. Niemand kan voorspellen hoe dit bij jou zal verlopen.

Heel veel sterkte. Ik ben benieuwd hoe het maandag is gegaan voor je bij de psych en of je een adequate reactie hebt gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...