Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 5-6-2018

Aanbevolen berichten

Goeie morgen forumgangers,

Zit net te denken hé, iedereen kan de dagdraad open hoor. Soms denk ik, jullie zitten te wachten tot ie geopend is. Ook dacht ik net, laten de dag iedere keer starten met een soort spreuk of zo, of een raad, waar we ons aan kunnen vast klampen als we het moeilijk hebben, is dat wat?

Ik zal eens beginnen. Hoor wel of jullie het wat vinden.

ALS JE VALT IS DAT NIET ERG, MAAR STA ALTIJD WEER OP EN GA VERDER. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij ook een fijne dag Dis.

Jesh ik ben blij dat het in het Engels geschreven is, Frans kan ik niet lezen:D

Misschien is het goed met die uitspraken dat degene die de dag opent ook een spreuk neer zet, dan kan iedereen de dagdraad een keer openen. Anders moeten we zoveel onthouden:D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen lieverds,

Ik mag zo weer naar het GGZ voor een gesprek. Heb genoeg te bespreken. Gisteren nl van het UWV te weten gekregen wat ik wekelijks uitbetaald krijg. Daar kan ik mijn vaste lasten nog niet eens van betalen...... Maar in de afgelopen maanden heb ik al we teveel (komt door vakantiegeld en uitbetalen vakantie-uren) verdiend dat ik boven de toeslagengrens val. Ik zit dus ff in de rats hoe ik dit moet rond gaan breien.... Hebben jullie wel eens met dit bijltje gehakt en hoe ging je er mee om? Tips?

Mijn quote voor de dag: Alles is tijdelijk (het geeft me een beetje hoop dat de situatie waar ik in zit niet voor altijd zal duren)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

@bolletje goed idee!

Ik ga straks ook naar de psychiater toe in overleg met de afbouw ik heb meteen een goede spreuk voor hem:

”Ookal is de afbouw nog zo snel, de ontwenningsverschijnselen achter halen zich wel” 

Hopelijk een goed gesprek te hebben :) 

fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben bij de psychiater geweest.

Het Plan: 2 weken stabiliseren op 8mg daarna 1mg per 2 weken afbouwen.

Hij zei zelf al dat je het niet kunt vergelijken met andere verslavingen en ze hanteren volgens een 6 weeks afbouwschema standaard, hij zei sommige mensen lukt dit en sommige zijn ook een jaar bezig of langer.

Het stabiliseren wat ik hem voorstelde had hij een andere kijk op. Mocht je in een crisis situatie komen met de benzo’s en je bent wel gestabiliseerd op 8mg dat wil niet zeggen dat je op die dosis weer ‘safe’ bent het kan zijn dat je zelfs dan weer terug moet waar je mee begonnen bent. Maar hij vond het oke dat ik even op 8mg bleef staan.

Helaas valt er niks te regelen met het GGZ en het werk dat de medicatie wordt aangepast zodat ik mijn werk kan behouden. Ze zeggen bij het GGZ wat is belangrijker je gezondheid of werk? We zijn hier om jou te helpen en de kans is groot dat je het alleen maar moeilijker maakt voor je zelf als je ook nog gaat werken.  En door de benzo’s stagneert jou herstel verder ook waarvoor jij ze bent begonnen met slikken.

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Deligaf1:

Helaas valt er niks te regelen met het GGZ en het werk dat de medicatie wordt aangepast zodat ik mijn werk kan behouden. Ze zeggen bij het GGZ wat is belangrijker je gezondheid of werk? We zijn hier om jou te helpen en de kans is groot dat je het alleen maar moeilijker maakt voor je zelf als je ook nog gaat werken.  En door de benzo’s stagneert jou herstel verder ook waarvoor jij ze bent begonnen met slikken.

Jeetje @Deligaf1, dat is wat ze tegen mij ook zeiden bij het GGZ. Door mijn financiële situatie word ik (bijna) weer gedwongen om te  gaan werken, maar dat kan nu gewoon niet, omdat ik eerst geestelijk weer stabiel moet zijn en van de medicatie af moet zijn. Vooral het stabiel zijn (emoties, depressie) is erg belangrijk. Hoop dat ze dat bij het UWV snappen, want het hele traject daaromtrent is vorige week net gestart. Alle papieren ingevuld, loonstrookjes opgestuurd, reïntergratie-rapporten opgestuurd. Dus ik heb alles gedaan wat ze van vroegen. Ben benieuwd hoe nu verder...

Ik moet nog starten met afbouwen (al ben ik al wel van de oxa af, op eigen houtje. applaus voor mezelf :-) ) Maar ik zie wel op tegen de afbouw met Dia als ik jullie verhalen zo lees. Maar misschien maak ik mezelf banger dan nodig is (wat bij mij meestal het geval is. Een mens vreest het meest door het vrezen dat hij vreest, maar wat nooit op komt dagen. (ofzoiets) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kaida74:

Jeetje @Deligaf1, dat is wat ze tegen mij ook zeiden bij het GGZ. Door mijn financiële situatie word ik (bijna) weer gedwongen om te  gaan werken, maar dat kan nu gewoon niet, omdat ik eerst geestelijk weer stabiel moet zijn en van de medicatie af moet zijn. Vooral het stabiel zijn (emoties, depressie) is erg belangrijk. Hoop dat ze dat bij het UWV snappen, want het hele traject daaromtrent is vorige week net gestart. Alle papieren ingevuld, loonstrookjes opgestuurd, reïntergratie-rapporten opgestuurd. Dus ik heb alles gedaan wat ze van vroegen. Ben benieuwd hoe nu verder...

Ik moet nog starten met afbouwen (al ben ik al wel van de oxa af, op eigen houtje. applaus voor mezelf :-) ) Maar ik zie wel op tegen de afbouw met Dia als ik jullie verhalen zo lees. Maar misschien maak ik mezelf banger dan nodig is (wat bij mij meestal het geval is.)

Een mens lijdt dikwijls het meest
door het lijden dat hij vreest
doch dat nooit op komt dagen.
Zo heeft hij meer te dragen
dan God te dragen geeft.

Sorry dubbel geplaatst.... wilde het gedichtje erbij zetten, maar heb mezelf geciteerd.... Ben er niet helemaal bij geloof ik... 

bewerkt door Kaida74
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik baal er ook gruwelijk van maar er is nu 1 kapitein op het schip de psychiater. Eerst had ik er 3 de huisarts,bedrijfsarts,en een alternatieve behandelaar. Nou iedereen ging op hun visie werken zonder te communiceren met elkaar. Dit is 1 grote catastrofe geworden. Heb nog het finianceel geluk dat ik een arbeidsongeschiktheid verz, heb en dat mijn werkgever eigenzorg drager is. Dus finianceel zit ik nog het komende jaar veilig. Het is wel zo als ik van die pillen af ben dat ik wel meteen wordt ontslagen. En ook naar het UWV toe moet en ander werk moet gaan zoeken. 

@Kaida74 Hopelijk loop je ook bij een psychiater je staat dan wel sterker in je schoenen je kan dan al die andere artsen enzo verwijzen naar je psychiater. Dat advies van de psy wordt ook meestal opgevolgd. Daarbij als ze van alle kanten aan je lopen te trekken dan wordt jou situatie ook niet beter op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Kaida74:

Ik moet nog starten met afbouwen (al ben ik al wel van de oxa af, op eigen houtje. applaus voor mezelf :-) ) Maar ik zie wel op tegen de afbouw met Dia als ik jullie verhalen zo lees. Maar misschien maak ik mezelf banger dan nodig is (wat bij mij meestal het geval is. Een mens vreest het meest door het vrezen dat hij vreest, maar wat nooit op komt dagen. (ofzoiets) )

@Kaida74 Goed bezig dat je van de oxa afbent!

Hoe zit het nu dan precies je bent wel van de oxa af maar je slikt nog diazepam? Hoeveel mg zit je? En wat houd je tegen om te beginnen met het afbouwen van de diazepam of is daar het moment nog niet naar?

Groetjes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Deligaf1:

@Kaida74 Goed bezig dat je van de oxa afbent!

Hoe zit het nu dan precies je bent wel van de oxa af maar je slikt nog diazepam? Hoeveel mg zit je? En wat houd je tegen om te beginnen met het afbouwen van de diazepam of is daar het moment nog niet naar?

Groetjes,

Ik zit niet aan de Dia, maar aan de zopilcon (slaappillen) Mijn arts bij het GGZ vind dat ik eerst stabieler moet zijn in mijn koppie voordat we overstappen op Dia en dan langzaam gaan afbouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...