Aline38 Geplaatst 7 april 2018 Rapport Share Geplaatst 7 april 2018 Hallo, dit is dag 3 voor mij , gestopt met drinken. Dus nog heel kort. Wie heeft er tips om te detoxen? Hulpmiddeltjes om mijn lichaam te helpen reinigen op een natuurlijke manier. Ik had al iets gelezen over vit B1? Ik slik zelf vit B12, maar ik heb B1 nodig ? Verder slik ik vitD en magnesium. Drink veel water en thee. Veel fruit verse groenten. Ik ben ontzettend moe en lichte hoofdpijn. Ook las ik ergens iets over koud douchen, weet niet meer waar. Sauna zal ook goed zijn , denk ik. Ik fiets ook veel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 7 april 2018 Rapport Share Geplaatst 7 april 2018 Hee Nina behalve veel drinken en evenwichtig eten heb ik geen geheime tips voor je, ben niet zo’n supplementen expert, maar realiseer je dat niet alles van het stoppen hoeft te komen of niet op de manier die je denkt. Misschien moet je voor je hoofdpijn eens langs de opticien en heb je dat onbewust al die tijd met alcohol zitten verdoven? Na een week of wat te slapen als een blok zijn “normaal” (maar wie is normaal) de vermoeidheid en hoofdpijn weg. Bewegen is echt King, sowieso. Lekker weg van die koelkast Fietsen, sauna, allemaal perfect, kan het niet aan liggen. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 7 april 2018 Rapport Share Geplaatst 7 april 2018 Er is een verschil tusssen detoxen en gezonder leven. Detoxen is ontgiften en dat duurt wel een week of tien. Bij de een duurt het langer dan bij de ander. Daar horen moeheid en voor sommigen hoofdpijn bij. Je leest ook wel andere klachten. Zo zaten kort na het stoppen mijn oren een week of twee potdicht, maar dat ging vanzelf weer weg. In die fase moet je denk ik verder niet zelf gaan dokteren. Gewoon gezond eten, veel vocht (liefst met zo min mogelijk suikers of andere toevoegingen) en lekker blijven bewegen. Gezond leven voor de lange termijn komt daarna. Ga eens bij de huisarts langs en laat je daar adviseren over eventuele voedingssuppleties. Die zal het advies vermoedelijk baseren op gericht onderzoek. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 7 april 2018 Rapport Share Geplaatst 7 april 2018 Volgens mij doe je al de juiste dingen Nina! En ik ben er zelf van overtuigd dat er geen quick fix bestaat. Je lichaam is normaliter prima in staat om zelf 'de rotzooi' op te ruimen. Je helpt je lijf op weg door gezond te leven en gezien je opsomming doe je dat nu goed. En bij jarenlang misbruik (door bijvoorbeeld alcohol) moet je 'gewoon' de tijd nemen denk ik. Als je twijfelt aan je gezondheid, zou ik een bezoek aan de huisarts overwegen. Ik heb dat ook gedaan, eerlijk aangegeven wat het probleem was en de huisarts heeft toen van alles laten onderzoeken. En ondanks het jarenlange alcoholmisbruik had ik nergens tekorten of problemen (gelukkig!!). Dat gaf rust en ondertussen probeer ik mijn best te doen om gezond te leven met mijn boerenverstand. Ga lekker zo door op de ingeslagen weg, je lichaam is vast blij met je Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 7 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 april 2018 1 uur geleden zei Bob: Er is een verschil tusssen detoxen en gezonder leven. Detoxen is ontgiften en dat duurt wel een week of tien. Bij de een duurt het langer dan bij de ander. Daar horen moeheid en voor sommigen hoofdpijn bij. Je leest ook wel andere klachten. Zo zaten kort na het stoppen mijn oren een week of twee potdicht, maar dat ging vanzelf weer weg. In die fase moet je denk ik verder niet zelf gaan dokteren. Gewoon gezond eten, veel vocht (liefst met zo min mogelijk suikers of andere toevoegingen) en lekker blijven bewegen. Gezond leven voor de lange termijn komt daarna. Ga eens bij de huisarts langs en laat je daar adviseren over eventuele voedingssuppleties. Die zal het advies vermoedelijk baseren op gericht onderzoek. Dankjewel bewegen voelt goed , ik fiets nu meer. Daarna voel ik me altijd stuk beter , meer ontspannen ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 7 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 april 2018 Dankjewel NickyLj80 ik geloof ook erg in het zelf kunnen reinigen van het lichaam. De stress angst zit in mijn hoofd. Omdat ik me nu goed realiseer wat een roofbouw ik op mijn lichaam gepleegd heb. Die gedachten zorgen had ik ook al toen ik dronk. Van daaruit denk ik de wens , motivatie om te stoppen. Dat is een lang proces geweest. Ik wil goed voor mijn lichaam zorgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden