Spring naar bijdragen

ONZE HUIKAMER 4-4-2018


Aanbevolen berichten

Goeie morgen doorzetters,

Vandaag wordt het nog geen echt mooi weer maar in het weekend wel. Ik denk dat het voor iedereen goed is eens een hele lange frisse neus te halen misschien wordt er  dan ook beter geslapen.;)

Voor iedereen een hele fijne dag. Ik moet zo weer weg.:lips:

Dan zit er niets anders op dan er doorheen te gaan Bernice hoe moeilijk dat ook is.:heart:

Natuurlijk komt alles goed Jesh. Dat kan niet anders, je bent nu zo goed bezig sterke mamma.:rose:

Lynn alles moet weer z'n eigen plekje vinden ook het slapen. Ieder mens wordt een paar keer per nacht wakker, maar weet dit meestal niet meer.

Cyclad hoe is het slapen bij jou gegaan kerel?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijne dag @bolletje! Ik ga zeker even een frisse neus halen met de meiden. Misschien wel weer naar Blijdorp. Why not!? Eerst nog even prikjes halen met de kleinste. 

Ik begon de nacht met 1.5 uur slaap, toen 4.5 uur en het was pas 05.00 uur! Vervolgens heb ik tot 08.00 uur liggen soezen. Dus 6 goede slaapuren en 3 soesuren, wauw!

Ik hoop dat er meerdere geluksvogels waren vannacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Cyclad58:

Hoi allemaal, 

Fijn om te lezen over de goede nachten!

Bij mij was het weer helemaal niets. Nu al 8 nachten waarin ik niet tot nauwelijks slaap. Waarom? Geen idee. Dit houd ik niet vol op deze manier vrees ik. 

Lieve @Cyclad58, wat naar toch om te lezen! Ik weet hoe moeilijk het is om je daar overheen te zetten. Heb ik tips? Niet echt. Proberen je er niet te druk om te maken. Weten dat alles goedkomt en door gaan met leven. En vooral hier komen spuien als je dat nodig hebt. 

Ik heb vandaag de uitslag gehad van mijn bloedonderzoek ivm het wazig zien: alles prima. Ik krijg morgen die bril die ik kan gebruiken als ik werk en met autorijden. Verder ligt het dus echt aan de vermoeidheid. Gaat vast weer weg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Jeshen:

Lieve @Cyclad58, wat naar toch om te lezen! Ik weet hoe moeilijk het is om je daar overheen te zetten. Heb ik tips? Niet echt. Proberen je er niet te druk om te maken. Weten dat alles goedkomt en door gaan met leven. En vooral hier komen spuien als je dat nodig hebt. 

Ik heb vandaag de uitslag gehad van mijn bloedonderzoek ivm het wazig zien: alles prima. Ik krijg morgen die bril die ik kan gebruiken als ik werk en met autorijden. Verder ligt het dus echt aan de vermoeidheid. Gaat vast weer weg. 

Dank je wel, Lieve @Jeshen

Wat fijn dat je uitslag goed is, een hele opluchting toch? En als het aan de vermoeidheid ligt gaat het zeker weg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Cyclad58:

Hoi allemaal, 

Fijn om te lezen over de goede nachten!

Bij mij was het weer helemaal niets. Nu al 8 nachten waarin ik niet tot nauwelijks slaap. Waarom? Geen idee. Dit houd ik niet vol op deze manier vrees ik. 

Jeetje Ad. DAt is echt knudde zeg bij jou. Wat vervelend dat je zo vreselijk slecht slaapt.  Ben je genoeg prikkelvrij in de avond? Rustig zitten zonder iets te doen? Heb je al eens een verzwaarde deken geprobeerd? Hete douch voor het slapen gaan? Beetje puzzelen in bed voordat je gaat slapen? Om 9 uur ( in ieder geval eerder)  in bed gaan liggen met verzwaarde deken en lezen of puzzelen.... saai, maar misschien kom je meer tot rust?

Het lijkt erop dat je cortisol en adrenaline levels te hoog blijven. Misschien toch weer terug naar minder werken? De stress van het werken ( ook de positieve stress) kan misschien toch te moeilijk zijn voor je lichaam om te uitbalanceren.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Kannietmeer:

aJeetje Ad. DAt is echt knudde zeg bij jou. Wat vervelend dat je zo vreselijk slecht slaapt.  Ben je genoeg prikkelvrij in de avond? Rustig zitten zonder iets te doen? Heb je al eens een verzwaarde deken geprobeerd? Hete douch voor het slapen gaan? Beetje puzzelen in bed voordat je gaat slapen? Om 9 uur ( in ieder geval eerder)  in bed gaan liggen met verzwaarde deken en lezen of puzzelen.... saai, maar misschien kom je meer tot rust?

Het lijkt erop dat je cortisol en adrenaline levels te hoog blijven. Misschien toch weer terug naar minder werken? De stress van het werken ( ook de positieve stress) kan misschien toch te moeilijk zijn voor je lichaam om te uitbalanceren.

Ha Liz @Kannietmeer

Ik heb ook aan mijn cortisollevel gedacht. Kan ik altijd laten meten bij huisarts natuurlijk. Gek genoeg voel ik best dat het eigenlijk qua ontwenning goed gaat. Afgelopen nacht ging het gelukkig beter, daar houd ik me voorlopig maar even aan vast. 

Volgende week vrij en een midweekje weg.  Eens kijken hoe het dan gaat. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-4-2018 om 18:39 zei Cyclad58:

Ha Liz @Kannietmeer

Ik heb ook aan mijn cortisollevel gedacht. Kan ik altijd laten meten bij huisarts natuurlijk. Gek genoeg voel ik best dat het eigenlijk qua ontwenning goed gaat. Afgelopen nacht ging het gelukkig beter, daar houd ik me voorlopig maar even aan vast. 

Volgende week vrij en een midweekje weg.  Eens kijken hoe het dan gaat. 

Die cortisollvls wisselen, dus echt meten is niet mogelijk. In de ochtend is het hoger omdat je dan opstaat. In de avond zou die lager moeten zijn. Ook kan het schommelen door de dag heen. Meten zou een momentopname zijn. Wel echt fijn dat je even vrij bent een weekje weg gaat. Hoop dat je er van kan genieten. Ik merk bij mijzelf dat ik zo vlak ben als de pest en geen echt plezier voel. Ik geniet wel, maar voel het niet echt. Heel raar. Mijn vriendin bleef vannacht slapen en vond het zo heerlijk(!), en ik dacht... ik voel niets... sliep erg slecht en viel gelukkig nog even weg toen ze om 9 uur de tram naar het station nam. Toen kwam ik pas echt weer tot rust. En geen vreugde... Ik begin daar een beetje van te balen merk ik. Heb je dat ook wel eens? Zo sterk als ik het nu heb, heb ik pas de laatste weken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Kannietmeer:

Die cortisollvls wisselen, dus echt meten is niet mogelijk. In de ochtend is het hoger omdat je dan opstaat. In de avond zou die lager moeten zijn. Ook kan het schommelen door de dag heen. Meten zou een momentopname zijn. Wel echt fijn dat je even vrij bent een weekje weg gaat. Hoop dat je er van kan genieten. Ik merk bij mijzelf dat ik zo vlak ben als de pest en geen echt plezier voel. Ik geniet wel, maar voel het niet echt. Heel raar. Mijn vriendin bleef vannacht slapen en vond het zo heerlijk(!), en ik dacht... ik voel niets... sliep erg slecht en viel gelukkig nog even weg toen ze om 9 uur de tram naar het station nam. Toen kwam ik pas echt weer tot rust. En geen vreugde... Ik begin daar een beetje van te balen merk ik. Heb je dat ook wel eens? Zo sterk als ik het nu heb, heb ik pas de laatste weken...

Ha Liz @Kannietmeer

Dat vlakke valt bij mij op zich wel mee. Wel is het zo dat genietmomenten wat moeilijker doordringen. Alsof er een pantsertje omheen zit. Beetje moeilijk uit te leggen. Ik zie en ervaar uiteraard mooie momenten en zie mooie dingen, maar het onbezorgde genieten daarvan is er niet altijd. Op zich dus zeker herkenbaar. 
En vreugde, soms wel hoor. Maar inderdaad toch wat minder dan voorheen. Nu hebben we ook wel wat meegemaakt, dus helemaal vreemd is dat niet. Bovendien zijn de receptoren nog wat van slag en zitten in de herstelmodus. Dat neem ik allemaal wel voor lief. Verder ervaar ik eigenlijk geen ontwenningsklachten meer, behalve dat verrekte slapen. 

Of dat nou aan cortisol of histamineniveau ligt, werkelijk geen idee. Stress speelt op zich ook gene rol, in elk geval geen bewuste. Ik ben als ik naar bed ga nog te wakker en te alert. Voelt niet onprettig of zo, maar dat wordt het na een paar uur plafond staren uiteindelijk wel. Nou ja, ook dat gaat vast wel weer over. 

Hopelijk is jouw slechte nacht eenmalig, en slaap je vannacht weer vanouds als een :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Kannietmeer:

@Cyclad58

Histamine niveau... daar zeg je wat. Weet niet of ik dat gedeeld heb, maar in Amerika gebruiken ze soms de slaperig makende antihistamine om in slaap te komen. Dus een antiallergie medicijn dat ook bekend staat om zijn bijwerking slaperig te maken. Misschien iets om met je dokter over te hebben?

Wil ik zeker doen. Promethazine schijnt een middel te zijn dat daarvoor in Nederland soms wordt ingezet. Ik heb ook een niet al te zware vorm van hooikoorts en daarvoor slikte ik soms van die Allerfree tabletten...dan kon ik de hele dag slapen, werd daarvan zo suf als een konijn. Ik gebruik dat nu al jaren niet meer, maar ik herinner me ineens dat bij hooikoorts veel histamine vrijkomt en dat dat ook `s nachts de nodige problemen kon geven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Cyclad58:

Wil ik zeker doen. Promethazine schijnt een middel te zijn dat daarvoor in Nederland soms wordt ingezet. Ik heb ook een niet al te zware vorm van hooikoorts en daarvoor slikte ik soms van die Allerfree tabletten...dan kon ik de hele dag slapen, werd daarvan zo suf als een konijn. Ik gebruik dat nu al jaren niet meer, maar ik herinner me ineens dat bij hooikoorts veel histamine vrijkomt en dat dat ook `s nachts de nodige problemen kon geven. 

Precies! ;-) Wie weet kan het je nu weer een beetje doen inslapen als het even niet kalmeert. Ik heb zelf een allergie tablet dat niet suf maakt.

Ik herinner me ineens ook dat ik anti autoziek tabletjes had op vakantie lang geleden en dat ik het nam voor een dagje op het water. Zat ik daar in een speedboot, half weg te suffen, echt belachelijk. Maar nu ben ik benieuwd hoe die dingen werken en of het sommige mensen kan helpen voor een nachtje zo nu en dan, of langere tijd... wie weet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...