Spring naar bijdragen

Woensdag 4 april 2018


nancy

Aanbevolen berichten

Wat fijn @Lars, zowel zelf naar d winkel, kop koffie in je uppie in het tuincentrum en ook de aa groep. Ik ben ook blij met mijn groep. Ik ga nu 1 x , als ik verder opknap wil ik weer beide keren gaan. 

Gister mezelf letterlijk voorbij gelopen. Ik had tweede paasdag wat aanvulling gekocht voor mijn balkonbakken. Gister aarde gekocht, planten. Wel zo slim om mn boodschappenkar op wieltjes mee te nemen in de auto. Maar uiteindelijk veel te veel gedaan. Sjouwen met de bakken, planten, aarde. Afvoeren oude troep etc. Naar en van driehoog en beneden. Het resultaat is prachtig op mijn postzegeltuintje ( balkon), heel blij mee. Maar dit was weer eens een gevalletje onmatigheid van mij, zoals ook qua drank ik onmatig ben. Grenzen dik overschreden, dus vandaag moest ik ervoor boeten. Ik weet gezien de gezondheid en pijn dat ik moet verdelen, maar ja, moest weer es af he? Herkenbaar bij jullie: onmatigheid op een ander vlak dan de alcohol? ( bij mij ook met boeken, of me vastbijten ergens in etc).

tja, dus vandaag amper iets gedaan:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei spirit:

Voor de rest probeer ik mijn grenzen maar niet meer te overschrijden. Dat lukt aardig de laatste tijd.

Meer rust in de kop. Komt het vandaag niet, dan komt het morgen wel. 

Dat lukt mij ook veelal nu steeds beter, met de miskleun ( niet qua alcohol hoor, godzijdank) dan weer gister. Linke soep, want zo'n volgende dag belabberd voelen is voor mij een grote trigger. Maar behalve voor een rondje met het hondje kom ik de deur nu niet uit.

weer een leer! 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij is Hungry de grootste trigger.  Van de overige drie heb ik niet zo'n last.

En wat betreft onmatigheid: dat valt bij mij erg mee. Kan mijn werk soms wel erg lastig los laten. Gelukkig heb ik er een gezinsleven naast. Dat zet het goed in perspectief allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat laatste scheelt zeker. Herken ik. Toen ik nog mijn man en gezin had, was het beduidend anders.  Ik ben inmiddels alleenwonend, mijn man overleed een paar jaar geleden. Na zijn dood kwam ik in een rollercoaster met hartfalen, driemaal kanker, ik had al een spierziekte. Dus ander leven dan jij. Nu bij mij de grote triggers: verdriet, angst en alleen. Pff. Raar dit opsc hrijven, beetje eng ook. 

Maar ik begin het steeds meer te " zien", en dat helpt al. Ik zit op de goede weg, hoe lastig die soms ook is.

ieder een goede, rustige avond. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Sandro:

Jeetje, wat een ellende is dat (geweest) Lente. Knap hoe positief je er nu in zit!

Ik leer, ik leer, ben inmiddels " terugvaldeskundig" en daar ben ik niet trots op. Hoop geklooi afgelopen jaren. Nu blij met " mijn" groep, met steun van een fijne psych, en leren bepaalde verdrietigheden los te laten. O.a. Geen / amper contact met zoon. Tja , achter elke voordeur zit een  verhaal. 

Vanavond en vanmiddag was ff pittig. Zit ik nu toch belachelijk aan de cup a soup. Behoefte aan zout, nou ja dat zit daar genoeg ( teverl) in. Alles beter dan drank. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...