Spring naar bijdragen

Paas Zaterdag, 31 maart 2018

jowan

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei Quinn:

Tyfus, wat een gesprek zo. Kan er weinig touwen meer aan vastknopen, dus ga het ook niet proberen. Over mezelf, ja, ik drink. Nog steeds. En ja, ik wil het graag zonder ook kunnen, echt waar. Maar het komt er op neer dat ik niet zonder durf. Sneu genoeg, maar ja, zo is het nu dus. Stel, stel dat ik niet drink, dat het probleem alcohol is getackeld, maar er is verder niets veranderd. Dan ben ik nog steeds dezelfde onaangename, onaardige kerel en kan ik de schuld niet eens bij de drank leggen. Angst.

Hmmm...maar als je t niet probeert zal je t ook nooit weten toch? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei fleurtje:

Ik heb er dan weer genoeg van dat adb ers die occasioneel drinken worden gecategoriseerd als zijnde een stel in dromeland functionerende naïevelingen. 

Ja, of erger nog. Wantrouwend, cynisch, gemeen. Minderwaardig eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Quinn:

Tyfus, wat een gesprek zo. Kan er weinig touwen meer aan vastknopen, dus ga het ook niet proberen. Over mezelf, ja, ik drink. Nog steeds. En ja, ik wil het graag zonder ook kunnen, echt waar. Maar het komt er op neer dat ik niet zonder durf. Sneu genoeg, maar ja, zo is het nu dus. Stel, stel dat ik niet drink, dat het probleem alcohol is getackeld, maar er is verder niets veranderd. Dan ben ik nog steeds dezelfde onaangename, onaardige kerel en kan ik de schuld niet eens bij de drank leggen. Angst.

En ik begrijp heel goed wat je hier bedoelt Quinn. Ik kan de schuld niet meer bij drank leggen. Soms spijt me dat. Maar het punt is...denk ik...er verandert wel wat als je niet drinkt. Jij verandert. En de omgeving dus ook. Heel soms mis ik het dat ik me niet kan verschuilen achter iets, drank, schuld. Meestal ben ik er blij om. Maar ik vind het wel eng. Nog steeds. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Bor:

Mijn roken  is pruts.. Echt heel erg pruts. Zoveel prutswerk heb je nog nooit gezien.. ( ik schaam me gewoon om erover te praten) 

Het lukt me niet langer dan 3 dagen :(

Nou drie dagen zijn drie dagen toch? Beter dan t niet proberen...

Rookt je man?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je komt er wel eens je er klaar voor bent. Alhoewel..ben je ooit klaar voor zoiets he?

T is een totaal ander soort van verslaving. Heeft minder een directe impact op je omgeving vandaar ook t hardnekkige denk ik. Ik zou waarschijnlijk ook nog roken moest mijn dochter er niet zo gekant tegen zijn.

Dochters :D

Ik ga ook ne keer dutten

Slaapwel :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...