Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 05-03-2018


Jeshen

Aanbevolen berichten

Goedemorgen! 

Ik ben net wakker, dagje vrij, maar al uitgestippeld met (verplichte) plannen. Nieteens leuke dingen maar goed. 

Waar ik blij van wordt, is dat ik zie dat het buiten nu ineens een stuk lichter is. Heerlijk voorjaar / lente kom maar op

liefs Senna 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen mensen,:D

Jahaha de lente komt er aan Sen. heerlijk hé. Als je buiten bent voel je het al. Ga je helemaal niets leuks doen? Trakteer jezelf dan op  een bosje:rose:.

Jesh.:(

Hier weer goed geslapen na een avond chinezen. Dus met een volle buik m'n bed in. Ik was zo weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei bolletje:

Goeie morgen mensen,:D

Jahaha de lente komt er aan Sen. heerlijk hé. Als je buiten bent voel je het al. Ga je helemaal niets leuks doen? Trakteer jezelf dan op  een bosje:rose:.

Jesh.:(

Hier weer goed geslapen na een avond chinezen. Dus met een volle buik m'n bed in. Ik was zo weg.

Dat at ik gisteren nou ook, en voor straks nog een restje over :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei bolletje:

Goeie morgen mensen,:D

Jahaha de lente komt er aan Sen. heerlijk hé. Als je buiten bent voel je het al. Ga je helemaal niets leuks doen? Trakteer jezelf dan op  een bosje:rose:.

Jesh.:(

Hier weer goed geslapen na een avond chinezen. Dus met een volle buik m'n bed in. Ik was zo weg.

Lekker even uit eten geweest dus @bolletje

Tot nu toe is mijn humeur best goed....

Heb de eerste foto van de shoot gisteren al gezien. Zo schattig! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jeshen:

Ik ben bijna de hele nacht wakker geweest. Had ook steeds last van tintelende handen....

Dus kom maar op met jullie positiviteit, zodat ik mijn nachtje kan vergeten. 

@Senna33 is dit een eerste dip sinds je stabiel bent geworden? Dit lijkt reaktie op de eerste afbouw waar jij vrijdag mee bent begonnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Jeshen:

Goedemorgen!

Ik ben bijna de hele nacht wakker geweest. Had ook steeds last van tintelende handen....

Dus kom maar op met jullie positiviteit, zodat ik mijn nachtje kan vergeten. 

Gegroet.

Bij mij zelf Jeshen, 2 mnd van geen slaap, na  2mnd paar uurtjes,  nu nachten 7 uur slapen, trillen van spieren, handen, hevig gehad  nu ook stuk minder, ik heb af en toe misschien in de laatste 2 mnd 3 X 7,5 mg  mirtazapine genomen, omdat mijn chronische stress overdag echt erg was,en ,snachts moet je je stresshormonen opbouwen  om overdag  de stress aan te kunnen,  nu dus doorslapen, niet slapen nog langer was voor mij geen optie,  ik weet wat je voelt, maar ook bij jou gaat het beter worden, geloof me echt!  Al voelt het soms helemaal niet zo, de langdurigheid  van de benzo,s de nasleep is soms het moeilijkst, komt goed! X guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed om te lezen dat je na je eerste bericht eigenlijk toch alweer op gang bent gekomen @Jeshen Sterke dame, mooie strijder!

@GUUS Wat is precies chronische stress? Hoe gaat het bij jou met de spieren momenteel?

@bolletje Jij bent ondertussen echt een prima slaper geloof ik hè! Hoe gaat het me de pols? Krijg je nog hulp in huis?

@Bestwel Wat maakt het voor jou moeilijk om heftiger verhalen te lezen dan die van jezelf? Voor mij besef ik dan juist hoe sterk ik ben dat ik er ook doorheen ben, of besef ik wat een mazzel ik heb gehad dat ik niet cold turkey gestopt ben per ongeluk, of ik besef dat anderen meer geleden hebben dan ik en heb ik diep respect voor hun verhaal. Omdat jij vaak aangeeft dat je dat moeilijk vindt, vraag ik me af wat er in je hoofd gebeurd, als je dat leest. Welke gedachten krijg je dan? Wat triggert het ?

Ik word sinds een  2 weken ofzo weer wakker met een brommende trilling in mijn lijf. Hoop dat het snel weer overgaat.

Gelukkig schijnt de zon gewoon weer vandaag, dus ik ga met mijn vriend naar Alexandrium op jacht naar een goede bank/bed combi. Door zijn heftige gesnurk, kunnen we niet in 1 kamer slapen, maar ik wil wel dat hij op iets goeds ligt, zolang we geen huis hebben met 2 slaapkamers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Kannietmeer:

Wat maakt het voor jou moeilijk om heftiger verhalen te lezen dan die van jezelf? Voor mij besef ik dan juist hoe sterk ik ben dat ik er ook doorheen ben, of besef ik wat een mazzel ik heb gehad dat ik niet cold turkey gestopt ben per ongeluk, of ik besef dat anderen meer geleden hebben dan ik en heb ik diep respect voor hun verhaal. Omdat jij vaak aangeeft dat je dat moeilijk vindt, vraag ik me af wat er in je hoofd gebeurd, als je dat leest. Welke gedachten krijg je dan? Wat triggert het ?

@Kannietmeer wat voor mij werkt is het lezen van "success" verhalen en herkenning van symptomen en ideeen aangeriekt krijgen voor de moeilije momenten en afbouw adviezen. Horror verhalen en scenario's van wat er allemaal mis kan gaan en hoe erg het kan worden, kunnen afschikken en maken dat mensen zich zorgen gaan maken over ellende die helemaal niet hoeft te gebeuren. Het kan immers ook goed gaan. Wij zijn in onze toestand zeer vaardig in het enorm uitvergroten van ellende, etc ... het kan vooraf een grote zorg zijn en een drempel.

Het is natuurlijk heel eenvoudig, en zo doe ik het ook, wat ik niet wil weten, daar zoek ik niet naar en dat lees ik niet. Ik ben daar wel selectief in. 

Ook hierin is het voor iedereen anders. Dat gaf @Jeshen gisteren ook aan, zij vind die informatie wel prettig om te lezen, en het is ook goed dat het er staan. Ik denk alleen, als ik iemand wil motiveren, dan kom ik niet met horror verhalen en scenario's of andere grote ellende aanzetten. En daar zijn wij ook voor op dit forum.

Ik heb veel steun gehad aan dat allerlei symptomen die ik ervaarde herkend worden door mensen die voor mij in het afbouw traject zitten en de bevestiging dat ze overgaan. En de steun op de moeilijke momenten. Als ik het moeilijk heb hoor ik graag een positieef geluid dan dat mij verteld wordt dat het nog veel erger kan worden .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Goed om te lezen dat je na je eerste bericht eigenlijk toch alweer op gang bent gekomen @Jeshen Sterke dame, mooie strijder!

@GUUS Wat is precies chronische stress? Hoe gaat het bij jou met de spieren momenteel?

@bolletje Jij bent ondertussen echt een prima slaper geloof ik hè! Hoe gaat het me de pols? Krijg je nog hulp in huis?

@Bestwel Wat maakt het voor jou moeilijk om heftiger verhalen te lezen dan die van jezelf? Voor mij besef ik dan juist hoe sterk ik ben dat ik er ook doorheen ben, of besef ik wat een mazzel ik heb gehad dat ik niet cold turkey gestopt ben per ongeluk, of ik besef dat anderen meer geleden hebben dan ik en heb ik diep respect voor hun verhaal. Omdat jij vaak aangeeft dat je dat moeilijk vindt, vraag ik me af wat er in je hoofd gebeurd, als je dat leest. Welke gedachten krijg je dan? Wat triggert het ?

Ik word sinds een  2 weken ofzo weer wakker met een brommende trilling in mijn lijf. Hoop dat het snel weer overgaat.

Gelukkig schijnt de zon gewoon weer vandaag, dus ik ga met mijn vriend naar Alexandrium op jacht naar een goede bank/bed combi. Door zijn heftige gesnurk, kunnen we niet in 1 kamer slapen, maar ik wil wel dat hij op iets goeds ligt, zolang we geen huis hebben met 2 slaapkamers.

Chronische stress, kun je het makkelijkste opzoeken, heel verhaal anders hier, zere spieren stukken minder, maar zeker nog niet weg, magnesium heeft wel zijn werk gedaan, maar spiertrillingen door hand bv, benen nog wel maar ook stukken minder, gaat allemaal langzaam vooruit, .  Xguusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei GUUS:

Bij mij zelf Jeshen, 2 mnd van geen slaap, na  2mnd paar uurtjes,  nu nachten 7 uur slapen, trillen van spieren, handen, hevig gehad  nu ook stuk minder, ik heb af en toe misschien in de laatste 2 mnd 3 X 7,5 mg  mirtazapine genomen, omdat mijn chronische stress overdag echt erg was,en ,snachts moet je je stresshormonen opbouwen  om overdag  de stress aan te kunnen,  nu dus doorslapen, niet slapen nog langer was voor mij geen optie,  ik weet wat je voelt, maar ook bij jou gaat het beter worden, geloof me echt!  Al voelt het soms helemaal niet zo, de langdurigheid  van de benzo,s de nasleep is soms het moeilijkst, komt goed! X guusje

Dankjewel Guusje. Ik zit nu op 2.5 maand. Begin is er, heb mij vandaag goed gered. 

Heb je.nu nog wel eens nachten waarin je niet slaapt? Of valt het mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Kannietmeer:

Goed om te lezen dat je na je eerste bericht eigenlijk toch alweer op gang bent gekomen @Jeshen Sterke dame, mooie strijder!

@GUUS Wat is precies chronische stress? Hoe gaat het bij jou met de spieren momenteel?

@bolletje Jij bent ondertussen echt een prima slaper geloof ik hè! Hoe gaat het me de pols? Krijg je nog hulp in huis?

@Bestwel Wat maakt het voor jou moeilijk om heftiger verhalen te lezen dan die van jezelf? Voor mij besef ik dan juist hoe sterk ik ben dat ik er ook doorheen ben, of besef ik wat een mazzel ik heb gehad dat ik niet cold turkey gestopt ben per ongeluk, of ik besef dat anderen meer geleden hebben dan ik en heb ik diep respect voor hun verhaal. Omdat jij vaak aangeeft dat je dat moeilijk vindt, vraag ik me af wat er in je hoofd gebeurd, als je dat leest. Welke gedachten krijg je dan? Wat triggert het ?

Ik word sinds een  2 weken ofzo weer wakker met een brommende trilling in mijn lijf. Hoop dat het snel weer overgaat.

Gelukkig schijnt de zon gewoon weer vandaag, dus ik ga met mijn vriend naar Alexandrium op jacht naar een goede bank/bed combi. Door zijn heftige gesnurk, kunnen we niet in 1 kamer slapen, maar ik wil wel dat hij op iets goeds ligt, zolang we geen huis hebben met 2 slaapkamers.

En hoe ging het shoppen? Iets leuks gevonden? Trillen minder geworden? Ook dat gaat over @Kannietmeer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jeshen:

En hoe ging het shoppen? Iets leuks gevonden? Trillen minder geworden? Ook dat gaat over @Kannietmeer

Hi Jes,

we hebben eindelijk onze bank gevonden. Was heel hard nodig en zijn we dus heel blij mee. Heb twee keer een moment gehad dat ik me echt niet goed voelde. We zijn gaan zitten en wat gaan eten en drinken en dat hielp. Rust helpt altijd. Ben nu kapot, dat wel. Paars rode kringen onder mijn ogen, maar niets wat rust niet weer kan oplossen denk ik. Net gedouched en nu op de bank. Het idee dat het wel succesvol is geweest is wel heel fijn.

Morgen weer de chiropractor, maar daar laat ik het zeker weten bij. Denk dat ik even rust moet nemen na alle drukte. Het trillen gaat trouwens snel over als ik in beweging kom. Het is vooral op te merken als ik niets doe en dus wil rusten. Dit is ook goed te verklaren, omdat het niet onze actieve stoffen zijn die niet werken, maar juist de kalmerende stoffen die niet worden ontvangen. Dus nu ik rustig zit voel ik de onrust in mijn lijf ook weer veel meer. Maar is zeker dragelijk. En door alles wat ik gedaan heb denk ik  dat ik goed zal slapen, maar dat moet altijd blijken hè....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Bestwel:

@Kannietmeer wat voor mij werkt is het lezen van "success" verhalen en herkenning van symptomen en ideeen aangeriekt krijgen voor de moeilije momenten en afbouw adviezen. Horror verhalen en scenario's van wat er allemaal mis kan gaan en hoe erg het kan worden, kunnen afschikken en maken dat mensen zich zorgen gaan maken over ellende die helemaal niet hoeft te gebeuren. Het kan immers ook goed gaan. Wij zijn in onze toestand zeer vaardig in het enorm uitvergroten van ellende, etc ... het kan vooraf een grote zorg zijn en een drempel.

Het is natuurlijk heel eenvoudig, en zo doe ik het ook, wat ik niet wil weten, daar zoek ik niet naar en dat lees ik niet. Ik ben daar wel selectief in. 

Ook hierin is het voor iedereen anders. Dat gaf @Jeshen gisteren ook aan, zij vind die informatie wel prettig om te lezen, en het is ook goed dat het er staan. Ik denk alleen, als ik iemand wil motiveren, dan kom ik niet met horror verhalen en scenario's of andere grote ellende aanzetten. En daar zijn wij ook voor op dit forum.

Ik heb veel steun gehad aan dat allerlei symptomen die ik ervoer herkend worden door mensen die voor mij in het afbouw traject zitten en de bevestiging dat ze overgaan. En de steun op de moeilijke momenten. Als ik het moeilijk heb hoor ik graag een positief geluid dan dat mij verteld wordt dat het nog veel erger kan worden .

Ik herken heel erg alles wat je schrijft, maar ben ondertussen zo ver in mijn kennis en proces, dat horrorverhalen mij niet afschrikken gelukkig. Maar in het begin was het voor mij net zo en las ik zelfs geen succesverhalen, omdat daar vaak ook het proces en de klachten in stonden en ik de stress die het lezen alleen al opriep ook wilde vermijden. Het doet zeker wat met je. Maar het idee dat ik uniek ben en mijn proces altijd anders zal zijn hield ik wel altijd voor ogen en de angst voor klachten in de toekomst probeer ik ook uit te bannen, want dat is een niet helpende manier van denken.

Dank je wel voor het delen:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Yules:

@Kannietmeer hahaha ben blij da je blij bent ... heb ook wel een boon voor jou hoor:P

Nee serieus ... 

Weet je, soms gaat het er al eens over tussen pot en pint : wat zou je doen als je de Lotto wint? ...  Ik zat er altijd maar wat bij als een snul ...zo van " ik geef het aan mijn kinderen en vrienden in nood" bla bla bla ...

Sinds mijn rollercoaster-ride in wonderland heb ik een antwoord op die vraag ! IK OPEN EEN BENZO HUIS ! écht e ...ergens op de grens tussen Nederland en Vlaanderen....waar mensen terecht kunnen, waar ze kunnen schuilen voor de wereld, waar ze au serieux genomen worden....en niet volgestopt worden met ándere pillen :angry:

En liefdevol doch professioneel begeleid worden ...

Jup,  dat zou ik dan doen met die miljoenen....

En jullie ? :lol:....

Liefs krisje xxx

Ik zou zeker ook voor zoiets gaan. Prachtig dat je dit ook zo ziet en voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...