Spring naar bijdragen

ONZE H. KAMER 16-2-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

26 minuten geleden zei Jeshen:

Af en toe @Cyclad58 denk ik, is dit echt nog ontwenning? Of oververmoeidheid. Of psychisch iets mis. Zal wel een combi zijn. 

Veel plezier in de sportschool!! 

Dat denk ik dus ook steeds,  kan dit nog ontwenning zijn?  Ik weet dat na stoppen oxza. Vele malen erger is geworden de chronische stress die ik had . Naar die eeuwige twijfel, snap ik ook zo van jou  Jeshen, maar we doen het toch maar  X guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Jesh. kijk een even wat er de afgelopen tijd in je leven gebeurd is. Je hebt een kindje gekregen. Dat schijnt toch iedere keer heel ingrijpend te zijn, je bent aan het stoppen met medicatie, dat is ook zwaar. Dus er is niets mis psychisch denk ik. Maar dat is hier al heel vaak geschreven.

Toch lijkt het net of jij denkt dat het heel iets anders is. Was jij niet onder behandeling van een psych.? Zo ja hoe denk hij of zij?

En anders misschien eens kijken of je een behandeling kunt krijgen dan wordt het leven misschien iets lichter voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei bolletje:

Nou Jesh. kijk een even wat er de afgelopen tijd in je leven gebeurd is. Je hebt een kindje gekregen. Dat schijnt toch iedere keer heel ingrijpend te zijn, je bent aan het stoppen met medicatie, dat is ook zwaar. Dus er is niets mis psychisch denk ik. Maar dat is hier al heel vaak geschreven.

Toch lijkt het net of jij denkt dat het heel iets anders is. Was jij niet onder behandeling van een psych.? Zo ja hoe denk hij of zij?

En anders misschien eens kijken of je een behandeling kunt krijgen dan wordt het leven misschien iets lichter voor je.

Dat ik denk dat het wat anders is, is omdat veel mensen zeggen dat het ontwennen over moet zijn na bijna 9 weken ct te zijn gestopt. Maar ik herken veel van jullie klachten. En slaaptekort werkt ook niet mee. Iedereen zegt dat het goedkomt. Komt het ook! Maar een beetje bevestiging is af en toe fijn. Ik weet dat ik al veel verder ben dan weken geleden. Maandag ga ik voor de eerste behandeling naar de psycholoog. 

Ik denk dat als ik langere tijd beter slaap, ook veel klachten verdwijnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jeshen:

Ik denk dat als ik langere tijd beter slaap, ook veel klachten verdwijnen. 

Dat heb ik ook lange tijd gedacht, @Jeshen

Op zich is het nog waar ook, maar om een andere reden. Juist het slechte slapen is een gevolg van de benzo ontwenningen daar doe je even niets tegen. Als je slecht slaapt komen de andere klachten ook, maar dat is logisch: je bent vermoeider en je receptoren hebben het dan erg lastig. Er zijn ontwenners (zoals @Kannietmeer) die wel goed slapen, maar zij heeft haar portie klachten ook wel gehad en heeft ze nog. Als jouw (en mijn oorspronkelijke) gedachte zou kloppen dan zou Liz geen klachten moeten hebben Zo werkt het niet. 
We moeten echt wachten tot het beter gaat, en dat gaat gebeuren. Het is alleen grillig en uitermate onvoorspelbaar. Ik dacht na 3 goede slaapweken ook dat ik er was. Niks hoor, deze week is dat 2 keer keihard gelogenstraft. 

We moeten tijd en geduld hebben. Vooral dat laatste is lastig, I know. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jeshen:

Dat ik denk dat het wat anders is, is omdat veel mensen zeggen dat het ontwennen over moet zijn na bijna 9 weken ct te zijn gestopt.

We moeten stoppen met dat te geloven. Artsen en psychs zeggen alleen wat er door de farmaceuten wordt voorgekauwd. En de farmaceuten passen er wel voor op om de ontwenningstermijn reëel te schetsen, want dan verkopen zij veel minder. Alle verhalen hier en op benzobuddies en andere benzosites hebben een rode draad, het duurt gewoon 3 maanden tot 2 jaar. Ik vind het bijna misdadig om te zeggen dat je na Cold Turkey na 2 maanden klachtenvrij moet zijn, daarmee wordt de patient ernstig tekort gedaan. 

Gosh, ik word hier strijdvaardig van, Er valt nog zoveel te verbeteren in benzoland wat voorlichting betreft! 

Dus lieve Jeshen, het is niet wat anders omdat mensen zeggen dat het na 9 weken over moet zijn. Het is ontwenning. Als het iets anders zou zijn heb je die klachten constant. Nu gaat het op en neer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei GUUS:

Dat denk ik dus ook steeds,  kan dit nog ontwenning zijn?  Ik weet dat na stoppen oxza. Vele malen erger is geworden de chronische stress die ik had . Naar die eeuwige twijfel, snap ik ook zo van jou  Jeshen, maar we doen het toch maar  X guusje

Ik snap die twijfel ook, hoor. Op heftige dagen heb ik dat ook. Niets menselijks is ons vreemd 

X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Cyclad58:

We moeten stoppen met dat te geloven. Artsen en psychs zeggen alleen wat er door de farmaceuten wordt voorgekauwd. En de farmaceuten passen er wel voor op om de ontwenningstermijn reëel te schetsen, want dan verkopen zij veel minder. Alle verhalen hier en op benzobuddies en andere benzosites hebben een rode draad, het duurt gewoon 3 maanden tot 2 jaar. Ik vind het bijna misdadig om te zeggen dat je na Cold Turkey na 2 maanden klachtenvrij moet zijn, daarmee wordt de patient ernstig tekort gedaan. 

Gosh, ik word hier strijdvaardig van, Er valt nog zoveel te verbeteren in benzoland wat voorlichting betreft! 

Dus lieve Jeshen, het is niet wat anders omdat mensen zeggen dat het na 9 weken over moet zijn. Het is ontwenning. Als het iets anders zou zijn heb je die klachten constant. Nu gaat het op en neer. 

Dank je @Cyclad58!! En weer een strijdvaardige Ad, heel goed. Alweer beter dan een paar dagen geleden.

Tja ontwenning of niet, ik moet er toch doorheen. Maar als ik jullie verhalen lees, herken ik zoveel. Ook dat van @GUUS Dus ik denk zelf ook dat het ontwenning is. Of eigenlijk herstellen na ontwenning.

Maar het is wel fijn om even aan jullie te kunnen laten weten hoe ik mij voel en terug te horen, dat jullie mijn gevoelens herkennen.

Dank daarvoor! En zet 'm op! 

bewerkt door Jeshen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenacht, 

wat opmerkelijk dat het met degenen waar het minder goed mee ging, beter gaat. Maar andersom ook zeer op merkelijk. Ik gun het iedereen permanent zijn goede dagen en nachten inclusief mijzelf. 

Zelf ben ik weer wakker van 1:00, dit gebeurt de laatste dagen ongeveer altijd dag tijdstip. Slapen lukt niet meer, en ik heb ook nog een 10 urige werkdag. Plus ik moet studeren mijn examen is volgende week al. 

Ik zit op 1x5 en 1x2 en merk eigenlijk geen verbetering. Ook geen verslechtering. Dinsdag start ik zeven dagen lang met 2x2. Meer nemen is geen optie want mijn pillen krijg ik telkens onder streng toezicht. Eind komende week heb ik ook gesprek hoe het gaat. Ik voel me voor nu wel wanhopig even. Wat had ik graag geslapen.   Moeite doen om mijn wallen te verbergen en op zien tegen de werkdag. Gisteren de gedachten gehad om ze toch maar weer zelf te bestellen zo wanhopig voel ik mij. Maar dan is het hek nog verder van de dam 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Senna33:

Goedenacht, 

wat opmerkelijk dat het met degenen waar het minder goed mee ging, beter gaat. Maar andersom ook zeer op merkelijk. Ik gun het iedereen permanent zijn goede dagen en nachten inclusief mijzelf. 

Zelf ben ik weer wakker van 1:00, dit gebeurt de laatste dagen ongeveer altijd dag tijdstip. Slapen lukt niet meer, en ik heb ook nog een 10 urige werkdag. Plus ik moet studeren mijn examen is volgende week al. 

Ik zit op 1x5 en 1x2 en merk eigenlijk geen verbetering. Ook geen verslechtering. Dinsdag start ik zeven dagen lang met 2x2. Meer nemen is geen optie want mijn pillen krijg ik telkens onder streng toezicht. Eind komende week heb ik ook gesprek hoe het gaat. Ik voel me voor nu wel wanhopig even. Wat had ik graag geslapen.   Moeite doen om mijn wallen te verbergen en op zien tegen de werkdag. Gisteren de gedachten gehad om ze toch maar weer zelf te bestellen zo wanhopig voel ik mij. Maar dan is het hek nog verder van de dam 

 

Hoi @Senna33, heb je toch nog wat kunnen slapen na je posting? 
Hopelijk kun je tot je volgende stap wat beter slapen, want dat heb je nodig om verder te kunnen taperen. 
Ik snap je wanhoop volkomen, maar gelukkig heb je ook door dat bijbestellen niets oplost, het tegendeel is waar. 
Ontzettend knap dat je na een slechte nacht het toch kan opbrengen om te werken, alle respect daarvoor! 

Succes en sterkte!

X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Senna33:

Goedenacht, 

wat opmerkelijk dat het met degenen waar het minder goed mee ging, beter gaat. Maar andersom ook zeer op merkelijk. Ik gun het iedereen permanent zijn goede dagen en nachten inclusief mijzelf. 

Zelf ben ik weer wakker van 1:00, dit gebeurt de laatste dagen ongeveer altijd dag tijdstip. Slapen lukt niet meer, en ik heb ook nog een 10 urige werkdag. Plus ik moet studeren mijn examen is volgende week al. 

Ik zit op 1x5 en 1x2 en merk eigenlijk geen verbetering. Ook geen verslechtering. Dinsdag start ik zeven dagen lang met 2x2. Meer nemen is geen optie want mijn pillen krijg ik telkens onder streng toezicht. Eind komende week heb ik ook gesprek hoe het gaat. Ik voel me voor nu wel wanhopig even. Wat had ik graag geslapen.   Moeite doen om mijn wallen te verbergen en op zien tegen de werkdag. Gisteren de gedachten gehad om ze toch maar weer zelf te bestellen zo wanhopig voel ik mij. Maar dan is het hek nog verder van de dam 

 

De wanhoop nabij.......(ik weet dat het gek klinkt).

De wanhoop nabij.......betekent het herstel nabij.

mito

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei mito:

De wanhoop nabij.......(ik weet dat het gek klinkt).

De wanhoop nabij.......betekent het herstel nabij.

mito

Dankjewel! Ik ben vorig jaar meer wezen drinken dan dat ik gebruikelijk vond. Heel veel stress op het werk, waardoor de diazepam mij het perfecte hulpmiddel leek om mij dat juiste zetje in de rug te geven. Dat heeft het ook gedaan, nu hier nog vanaf te zien komen. En inderdaad, wanhopig is het juiste woord. Ik moet wel zeggen, totaal geen behoefte meer aan drank, nog steeds niet! Ik ben zo geschrokken van wat ik mijzelf heb aangericht. Nachten wakker, maar ook de angsten komen nu weer hard de kop op spelen tijdens mijn afbouw. Ze lijken nu zelfs erger dan voorheen, en dit is zo nieuw voor me. Ik voel me echt een bang vogeltje, en heb het idee dat iedereen het aan mij merkt of ziet. Ik kan vertellen, wat is dit een ongemak / handicap opeens :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Senna33:

Dankjewel! Ik ben vorig jaar meer wezen drinken dan dat ik gebruikelijk vond. Heel veel stress op het werk, waardoor de diazepam mij het perfecte hulpmiddel leek om mij dat juiste zetje in de rug te geven. Dat heeft het ook gedaan, nu hier nog vanaf te zien komen. En inderdaad, wanhopig is het juiste woord. Ik moet wel zeggen, totaal geen behoefte meer aan drank, nog steeds niet! Ik ben zo geschrokken van wat ik mijzelf heb aangericht. Nachten wakker, maar ook de angsten komen nu weer hard de kop op spelen tijdens mijn afbouw. Ze lijken nu zelfs erger dan voorheen, en dit is zo nieuw voor me. Ik voel me echt een bang vogeltje, en heb het idee dat iedereen het aan mij merkt of ziet. Ik kan vertellen, wat is dit een ongemak / handicap opeens :(

Knap Senna, dat je het erkent!,  weet je het komt na stoppen 10 X zo erg terug, ik ervaar dit ook, nu nog na 4 mnd. Kop op, we worstelen ons erdoor heen, hebben met elkaar onze houvast, X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...