Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 02-02-2018


Jeshen

Aanbevolen berichten

Oh wat fijn dat je ook nog wakker bent, Nouja eigenlijk niet. Maar dat voelt een stuk minder alleen. Het is zo stil in huis, iedereen slaapt en dat wil ik ook. Nadeel als ik iets drink zo laat moet ik continue naar het toilet. Ik hoop zo dat het lukt, want om 7 uur gaat mijn wekker weer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lynn86, ben je nog steeds niet moe of heb je wel al een poging gedaan? Ik was doodmoe na mijn werk dus ik ben wel met goede moed mijn bed ingestapt. Maar verder dan dat kom ik niet. Van moeheid is dus wel sprake. Ik heb vorige week ook al 4 / 5 nachten niét geslapen, en werk huishouden kind en examen gaan gewoon door. Voor mijn gevoel zijn mijn laatste reserves nu al op het raken. En dat al na relatief korte tijd, als ik anderen verhalen hier lees. Ik ben ct gestopt met diazepam. Slikte sinds Oktober, maar nog nieteens zo gek veel. Het is nu wel makkelijk eentje te nemen (nog stuk of tien over) maar betwijfel of dit werkt. Een slok alcohol ja dat werkt ook wel om te slapen. Maar    Daar ben ik nu een maand en twee dagen mee gestopt. Omdat het steeds makkelijker werd te drinken en het steeds dagelijkser werd. En ik moet er niet aan denken om stinkend naar alcohol naar mijn werk te gaan. Een echte no go. Ik heb allerlei natuurlijke middeltjes in huis, maar zolang ik nog de chemische benzo in mijn lichaam heb, werkt dat natuurlijk niets. Ik voel me best wanhopig, en ben ‘op zoek’ naar iets zolang het mij maar moe en rustig maakt. Maar de vraag is, wat??? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Senna, eris nks anders dan TIJD dat jou kan helpen, CT of een afbouwschema, om het even wat je kiest het kost tijd om je lichaam en geest te laten herstellen. Vecht er niet tegen, accepter dat het zo is. Weet ook dat je alles kunt loslaten. Het onbewuste system zorgt wel dat alles blijft werken, je bewuste system zal je nu een tijdje in de weg zittten. Dus ... doorgaan met je dagelijkse dingen gegeven de situatie, of je terugtrekken om dan te herstellen, of iets daar tussen in. Je moet gewoon door ... het kost tijd.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Senna33:

@Lynn86, ben je nog steeds niet moe of heb je wel al een poging gedaan? Ik was doodmoe na mijn werk dus ik ben wel met goede moed mijn bed ingestapt. Maar verder dan dat kom ik niet. Van moeheid is dus wel sprake. Ik heb vorige week ook al 4 / 5 nachten niét geslapen, en werk huishouden kind en examen gaan gewoon door. Voor mijn gevoel zijn mijn laatste reserves nu al op het raken. En dat al na relatief korte tijd, als ik anderen verhalen hier lees. Ik ben ct gestopt met diazepam. Slikte sinds Oktober, maar nog nieteens zo gek veel. Het is nu wel makkelijk eentje te nemen (nog stuk of tien over) maar betwijfel of dit werkt. Een slok alcohol ja dat werkt ook wel om te slapen. Maar    Daar ben ik nu een maand en twee dagen mee gestopt. Omdat het steeds makkelijker werd te drinken en het steeds dagelijkser werd. En ik moet er niet aan denken om stinkend naar alcohol naar mijn werk te gaan. Een echte no go. Ik heb allerlei natuurlijke middeltjes in huis, maar zolang ik nog de chemische benzo in mijn lichaam heb, werkt dat natuurlijk niets. Ik voel me best wanhopig, en ben ‘op zoek’ naar iets zolang het mij maar moe en rustig maakt. Maar de vraag is, wat??? 

Hoi lieve @Senna33, slapeloosheid is niet niks, zeker niet als je 4 of 5 nachten aaneen niet slaapt. Ik had ook wel eens zo'n nacht, maar dan kon ik de volgende nacht doorgaans weer behoorlijk slapen en was de klap niet zo groot. Je moet het thuis draaiende houden, je hebt een drukke baan en je bent aan het ontwennen aan alcohol en benzo's. Dat is best een grote opdracht die je jezelf geeft! Neem inderdaad de tijd, alleen dat helpt. 
De slaap keert terug en dan voel je je meteen wat beter. 
Houd vol, je bent een sterke kanjer! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@GUUS Ik heb ook ongelooflijk veel getrild, maar niet zichtbaar van buiten, maar diep van binnen. Organen en spieren. Vanmorgen werd ik daar voor het eerst sinds tijden weer mee wakker. Totaal verkrampt lijf om voor mij onduidelijke reden.  Ik heb nog steeds last van hele pijnlijke spieren, als ik het even iets meer belast. Als een heftige spierpijn, maar dan maar in 1 spier, dus heel onlogisch. Linker bovenbeen, of rechter kuit. Niet allebei, maar 1. Dan weet je dat het niet echt belasting was maar gewoon een symptoom. Herstel is dan nog niet compleet.

Lieve @Jeshen, de hersenen hebben niet de juiste verhouding hormonen en neurotransmitters tijdens de ontwenning. Je lichaam doet er alles aan om in balans te komen, maar zoals ik eerder uitlegde, is het voor je lichaam makkelijker receptoren weg te halen, dan om de receptoren weer aan te maken. Of alle andere dingen die we nog niet begrijpen. Het is bekend dat mensen die benzo's gebruikt hebben, in het begin minder goed slapen of slapeloosheid als ontwenning hebben. De eerste slaap die hersteld is de REM slaap, waarin je veel droomt. De dromen die tijdens deze herstelperiode of afbouw worden ervaren, zijn vaak erg levendig en gedetailleerd. Sommigen dromen veel angstige dromen, anderen gewoon alsof ze in een film zitten. Persoonlijk heb ik geen nachtmerries gehad, alleen maar heeeeeeel veel dromen, met belachelijk veel detail en met mensen die ik bijvoorbeeld al 25 jaar niet heb gezien of zelfs maar aan gedacht. Absoluut bizar. Het begint bij mij wat minder te worden nu en ik slaaap dus hoop ik dieper.

Wat ook belangrijk is in dit verhaal, is dat je herstelvermogen tijdens je diepe slaap groter is dan in de REM slaap. Dit is denk ik ook iets wat we ervaren als we niet in deze diepe slaap geraken. We voelen dat er geen echt herstel heeft plaats gevonden. Nu ons lichaam zo veel moet herstellen, is dat extra jammer. Maar het gaat echt terug komen. De diepe slaap en het herstel. Kwestie van tijd.

Ik vind het super jammer dat je ondanks de korte periode van slikken het snel stoppen, je toch deze ingrijpende klachten hebt. Had het je zo gegund dat het wat makkelijker was gegaan.

@Senna33 Ook voor jou is dit fijn om te weten. Als je begrijpt hoe je lichaam werkt, kan je mogelijk iets makkelijker accepteren hoe het gaat. Je lichaam is druk bezig met deze aan te maken, maar duurt gewoon lang.

 

(ik schreef dit gisteren al maar ben het vergeten te posten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve KNM, dank voor je reactie, en weer die herkenning, vandaag vermoeide benen, en kuit spieren, soms trillingen, en dan kom het duiveltje weer om de hoek kijken, je hebt iets anders onder je leden,  ineens vandaag weer een blub  gevoel, blijft moeilijk mijn chronische stress,  vaak heb ik het ook in 1 been, soms in beide, het moeie gevoel, ik slaap wel stuk beter, , het verschil van dagen blijft groot, en dan die gedachten, kan  dit echt niet iets medische zijn. Blijft de kop op steken, en zo blijf je cirkelen.  Komt weer goed, lieve gr Guusje

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Ema:

Hallo liefe mense 

Ben verslaft aan lorozepan ben zo ziek van die romol ik wil afbouwen 

Hallo @Ema

Allereerst welkom hier! 
Wat goed van je dat je wilt afbouwen van de Lorazepam. 
Hoe lang gebruik je het al en heb je hulp bij het afbouwen van een arts? 
Hier zitten mensen die ervaring hebben met afbouwen, zeker ook van Lorazepam. 
Uiteraard willen wij ook jou steunen en helpen bij het afbouwen. 
En jij gaat dat ook winnen! 

Knap van je dat je als Servische probeert goed Nederlands te schrijven. Het gaat je goed af, ik begrijp heel goed wat je schrijft.
Sterkte en succes, Ema! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Kannietmeer:

@GUUS Ik heb ook ongelooflijk veel getrild, maar niet zichtbaar van buiten, maar diep van binnen. Organen en spieren. Vanmorgen werd ik daar voor het eerst sinds tijden weer mee wakker. Totaal verkrampt lijf om voor mij onduidelijke reden.  Ik heb nog steeds last van hele pijnlijke spieren, als ik het even iets meer belast. Als een heftige spierpijn, maar dan maar in 1 spier, dus heel onlogisch. Linker bovenbeen, of rechter kuit. Niet allebei, maar 1. Dan weet je dat het niet echt belasting was maar gewoon een symptoom. Herstel is dan nog niet compleet.

Lieve @Jeshen, de hersenen hebben niet de juiste verhouding hormonen en neurotransmitters tijdens de ontwenning. Je lichaam doet er alles aan om in balans te komen, maar zoals ik eerder uitlegde, is het voor je lichaam makkelijker receptoren weg te halen, dan om de receptoren weer aan te maken. Of alle andere dingen die we nog niet begrijpen. Het is bekend dat mensen die benzo's gebruikt hebben, in het begin minder goed slapen of slapeloosheid als ontwenning hebben. De eerste slaap die hersteld is de REM slaap, waarin je veel droomt. De dromen die tijdens deze herstelperiode of afbouw worden ervaren, zijn vaak erg levendig en gedetailleerd. Sommigen dromen veel angstige dromen, anderen gewoon alsof ze in een film zitten. Persoonlijk heb ik geen nachtmerries gehad, alleen maar heeeeeeel veel dromen, met belachelijk veel detail en met mensen die ik bijvoorbeeld al 25 jaar niet heb gezien of zelfs maar aan gedacht. Absoluut bizar. Het begint bij mij wat minder te worden nu en ik slaaap dus hoop ik dieper.

Wat ook belangrijk is in dit verhaal, is dat je herstelvermogen tijdens je diepe slaap groter is dan in de REM slaap. Dit is denk ik ook iets wat we ervaren als we niet in deze diepe slaap geraken. We voelen dat er geen echt herstel heeft plaats gevonden. Nu ons lichaam zo veel moet herstellen, is dat extra jammer. Maar het gaat echt terug komen. De diepe slaap en het herstel. Kwestie van tijd.

Ik vind het super jammer dat je ondanks de korte periode van slikken het snel stoppen, je toch deze ingrijpende klachten hebt. Had het je zo gegund dat het wat makkelijker was gegaan.

@Senna33 Ook voor jou is dit fijn om te weten. Als je begrijpt hoe je lichaam werkt, kan je mogelijk iets makkelijker accepteren hoe het gaat. Je lichaam is druk bezig met deze aan te maken, maar duurt gewoon lang.

 

(ik schreef dit gisteren al maar ben het vergeten te posten...

Ja @Kannietmeer het is jammer dat ik zo door de mangel word gehaald. Voor een bezig bijtje als ik helemaal erg lastig. Maar ik put veel kracht aan jouw bijdragen, dank daarvoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kannietmeer:

Hahaha.... ach... tijdens benzo ontwenning mag je veeeeel meer fouten maken hoor. Alles is in mijn ogen geoorloofd. Ik kan links en rechts normaal al niet goed plaatsen, dus op dit moment geef ik mijzelf een vrijbrief:D En jou zeker!!:lips:

Hahaha, beetje jammer dat taal wel mijn vak is.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...