Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 28-1-2018


Kannietmeer

Aanbevolen berichten

12 uur geleden zei Lynn86:

Die van 16:30 naar 0 brengen en de tijd van 11:30 iets verder op de dag verschuiven zodat de tijd tussen de inames wat groter wordt en er gelijke mg is op ieder tijdstip of, 

Hoi Lynn,

I keb mijn afbouw schema ook zo opgebouwd en dat werkte voor mij. Eerst naar minder inname momenten toe en goed verdelen over de dag.Afbouwen tot 1 inname, de nachtinname.

Dat was weliswaar het advise voor dia, maar lijkt mij dat dat met lora ook zo zal werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-1-2018 om 08:25 zei bolletje:

Allereerst van harte gefeliciteerd met manlief. Heb jij geen diertje zodat je niet helemaal alleen bent? Mijn diertjes eten iedere ochtend, samen met mij, een dragee levertraan. Als ik het vergeet bedelen ze. Zo vergeet ik de rest van mijn tabletten niet. En je kan toch een alarm op je tel. zetten? Bovendien ben je ook niet helemaal alleen als je man 's avonds niet thuis komt.

Lieve Bol, ik heb nogal wat allergieen dus een dier zit er niet in helaas. Maar het alarm gebruik ik ook, moet ik bekennen tot mijn schaamte. Geen idee hoe ik het dan nog steeds vergeet. Zo'n sufferd ben ik dan blijkbaar:D

Fijn dat je wel een dagbesteding vond waar je naar toe kan. Een andere plek is altijd wennen. En 4 maanden lijkt mij ook wat lang wachten als je het mij vraagt. Dus ik zou zeker doen waar je nu wat aan hebt. Je hoeft je daar niet schuldig over te voelen hoor. Kan je na 4 maanden toch overstappen? Of mag dat niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-1-2018 om 11:04 zei GUUS:

  Ja, het geloof houden dat alle afkickverschijnselen over gaan, maar wat is dat moeilijk, ik blijf denken  heb ik iets aan mijn zenuwgestel!  Maar dan ga ik naar het forum,en dan geloof ik er weer in

Je hebt ook wat aan je zenuwgestel lieverd. Dat is precies het deel dat beschadigd raakt door de benzo. Je centrale zenuwstelsel regelt alles. Dus daar ben je mooi klaar mee. Maar komt echt goed. Knoop het in je oren, van achter en van voren :-). Het komt goed, maar gaat misschien langzaam. Wat doe jij om je lichaam te helpen bij het herstel van het zenuwstelsel? Eet je iets speciaals of neem je supplementen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-1-2018 om 12:32 zei Jeshen:

Dat getuige het feit dat ik overdag nog steeds niet altijd rustig kan zitten, laat staan liggen

Lieve Jeshen, het is niet zo dat het uit jezelf komt denk ik. Het is echt de ontwenning/ beschadiging dat moet herstellen. Je centrale zenuwstelsel is aangetast door een flinke dosis benzo's. Het wordt echt zo vreselijk onderschat. En dat ervaar je nu. Maar met de tijd, zal je echt gaan merken dat je genezing op gang komt. De CGT is wel een goede om met het ongemak om te gaan en kan helpen. Behalve als ze je niet begrijpen/geloven, en denken zoals jij nu denkt, en zeggen dat het uit jezelf komt. Je kan deze symptomen echt niet bestrijden door anders te denken. De acceptatie en de coping is het enige waar ze echt bij kunnen helpen naar mijn mening.

23 uur geleden zei bolletje:

Hoop dat K.N.M. zich vandaag wat beter voelt. Ik gun het haar zo.:heart:

Het was echt een hele fijne dag en ben voor het eerst in jaren uit eten geweest. Sham restaurant in Amsterdsam. Syrisch restaurant. Yammie!! Echte aanrader.  Zo lief dat je het me zo gunt. Dikke knuffel voor jou!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is ook zo wat je zegt het zenuwgestel is natuurlijk zo van slag, ik neem magnesium, vit. C en vit D, kreeg vandaag de vitamine uitslagen, waren allemaal goed alleen vit B1 Vit B 6 duren de uitslagen langer a.s Woensdag de uitslag, vitamines voor zenuwgestel?  Ik eet gezond, 4mnd, nog klachten, twijfel, twijfel, net als zovelen, wat een troep toch he? Lief je reactie, weer ons steeds opbeuren, je weet er ook zoveel vanaf, Dank je!              Guusje  blij met jullie! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei GUUS:

Ja dat is ook zo wat je zegt het zenuwgestel is natuurlijk zo van slag, ik neem magnesium, vit. C en vit D, kreeg vandaag de vitamine uitslagen, waren allemaal goed alleen vit B1 Vit B 6 duren de uitslagen langer a.s Woensdag de uitslag, vitamines voor zenuwgestel?  Ik eet gezond, 4mnd, nog klachten, twijfel, twijfel, net als zovelen, wat een troep toch he? Lief je reactie, weer ons steeds opbeuren, je weet er ook zoveel vanaf, Dank je!              Guusje  blij met jullie! 

Jij bent al 4 maanden gestopt, @GUUS
Ik nu ruim 2. Wat herken ik wat jij schrijft. 

Had een heel goede week, een fijne zondag gisteren en had een week goed geslapen.

Gisteravond ging ik naar bed en mijn ogen bleven open. Totaal geen andere reden voor dan benzo-ontwenning. Geen gepieker, geen angst, geen gemaal. Gewoon niet slapen. 
Vandaag moet ik dat wel bekopen met een concentratie die nergens is. Verder gaat het wel, maar zolang die slapenloosheid ineens de kop op steekt, zelfs na veel goede nachten, is het duidelijk dat het zenuwgestel nog steeds aan het vechten is en de weg naar de genezing is ingezet, maar dat het onbekend is wanneer die weg eindigt. Er zit niets anders op dan het te accepteren, hoe moeilijk dat soms ook is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...