Spring naar bijdragen

De Huiskamer 27 Januari


Bestwel

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Allen,

Ik ben de eerste vandaag, heb de Huiskamer voor vandaag geopend.

Heb dus minder goed geslapen, nu wat onrustig en zwetend .... onrustig gedroomd ... heb veel prikkels gehad de laatste dagen, wellicht dardor onrustiger geslapen en drukke dromen ...

Nu ik zo een beetje van me afschrijf merk ik dat ik wat rustiger wordt ..... ik hoop dat dit wat doorzet .... wil vandaag graag familie opzoeken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Bestwel:

Goedemorgen Allen,

Ik ben de eerste vandaag, heb de Huiskamer voor vandaag geopend.

Heb dus minder goed geslapen, nu wat onrustig en zwetend .... onrustig gedroomd ... heb veel prikkels gehad de laatste dagen, wellicht dardor onrustiger geslapen en drukke dromen ...

Nu ik zo een beetje van me afschrijf merk ik dat ik wat rustiger wordt ..... ik hoop dat dit wat doorzet .... wil vandaag graag familie opzoeken.

 

Goede morgen 

Ik werd ook onrustig wakker. Snelle hartslag, angst pfff. Zometeen maar even wat gaan eten. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Bestwel en Lynn,

Lynn, probeer vandaag rustig aan te doen, en kijk of dat helpt. Er is op You tube veel te vinden w.b. ontspanningsmuziek of oefeningen.

Hier goed geslapen. Tja hoe dat komt weet ik niet maar het is wel heerlijk.

Vandaag kijken in een grote stad voor creatief werk. Ben benieuwd.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei bolletje:

Goeie morgen Bestwel en Lynn,

Lynn waardoor die onrust veroorzaakt wordt is niet zo belangrijk. Probeer vandaag rustig aan te doen, en kijk of dat helpt. Er is op You tube veel te vinden w.b. ontspanningsmuziek of oefeningen.

Goede morgen, 

Ik luister idd regelmatig naar meditatie en rustige muziek. Dankje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(Zal mezelf hier ook nog even voorstellen. Had het zojuist al gedaan bij wie is wie) . 

Goede morgen,
Ik ben sinds gisteren op dit forum, en zal me even voorstellen

Ik ben Lynn 31jaar en zal hierbij vertellen waarom ik medicatie heb. (en wil afbouwen)

Ik heb deze medicijnen gekregen omdat ik na de geboorte van mijn zoontje in een depressie ben beland met daarbij een angststoornis.

Dit kwam eruit omdat ik vroeger dingen niet heb kunnen verwerken.

Ik wist op zes jarige leeftijd dat mijn moeder dood zou gaan aan de ziekte ms. En toen ben ik over doodgaan na gaan denken zo jong, en over wat het leven inhoudt. En dat ging toen al mis.
Ik durfde niet meer te slapen omdat ik bang was om niet meer wakker te worden smorgens eyh zes jaar oud he. Een jaar lang. Dat ging op een gegeven moment over.
Toen moest mijn moeder in een verzorgingshuis gaan wonen en was ik haar thuis kwijt. 2e trauma.

Ik kreeg op mijn 12e een dwang stoornis waar niemand vanaf wist. Steeds over dezelfde strepen op de grond lopen anders was ik bang dat mijn mama dood zou gaan als ik dat niet deed.

Of met kleding aan trekken vier keer opnieuw. Niemand wist ervan op mijn broertje na.
Daar ben ik zelf ook weer uitgekomen.

Maar je raad het al. Deze trauma's kwamen eruit op het moment dat mijn lichaam het zwakste was. Na de bevalling.

Mijn schoonvader overleed aan kanker. En toen hij overleden was was ik nog zwanger van mijn zoontje dus beleefde ik alles in een heel ander beeld onder invloed van hormonen.

Toen deze hormonen verdwenen uit mijn lichaam werd ik bang bij alles wat ik voelde in mijn lichaam.

Dacht ik dat ik ook kanker had. Bij ieder pijntje anders dan anders gevoel ging ik naar de dokter en jawel hoor daar was de angststoornis er nog bovenop.

Mijn angst is om dood te gaan en mijn kids moet achterlaten net als dat ik heb moeten meemaken met mijn moeder zo jong. En ik wil ze dat besparen omdat ik zelf door zo. N hell ben gegaan

Dat is eigenlijk mijn reden voor medicijnen

Toen mijn dochter een tumor in haar buik kreeg zakte alles onder mijn voeten vandaan. Mijn grootste angst zat in haar.
Nou je kon me opvegen.

Ik slik 150mg sertraline en 8mg lorazepam waarvan ik nu 1mg aan het afbouwen ben.

Hoop hier veel steun en kracht te kunnen vinden. Liefs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ik lees wat onrust en slecht slapen. Hoop niet dat ik dat heb aangewakkert gisteren :)

Onrust is bij mij meegevallen gisterenavond nadat ik even met mijn moeder had gebeld in de namiddag. Slapen was weer slecht. Mijn vriend heeft de nachtvoeding gedaan maar ik heb bijna elk uur gezien dus langer dan een uur ben ik niet weggeweest. Balen! Helemaal omdat het vorig weekend even twee nachten zo goed ging. Door de weeks is dat maar 1 keer aardig gelukt. Vandaag een drukke volle dag, dus zal hier niet veel zijn. Hopelijk trek ik het. Voor jullie: zet 'm op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Jeshen:

Goedemorgen,

Ik lees wat onrust en slecht slapen. Hoop niet dat ik dat heb aangewakkert gisteren :)

Onrust is bij mij meegevallen gisterenavond nadat ik even met mijn moeder had gebeld in de namiddag. Slapen was weer slecht. Mijn vriend heeft de nachtvoeding gedaan maar ik heb bijna elk uur gezien dus langer dan een uur ben ik niet weggeweest. Balen! Helemaal omdat het vorig weekend even twee nachten zo goed ging. Door de weeks is dat maar 1 keer aardig gelukt. Vandaag een drukke volle dag, dus zal hier niet veel zijn. Hopelijk trek ik het. Voor jullie: zet 'm op!

Probeer te genieten van je dag! 

Groetjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien heeft iemand hier iets aan. Ik wel iig. Zoek op you tube naar michael pilarczyk. Hij leert je alles over mindset en hoe leef je je mooiste leven. 

Echt de moeite waard. Staan een heleboel mooie filmpjes van hem op. 

X

bewerkt door Lynn86
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh goed slapers, slechte slapers, maar vooral moedige strijders! 

Ik had een goede nacht, zo'n 8 uur geslapen, maar baal toch omdat ik een kleine, maar hardnekkige teenblessure heb (ontsteking, waarschijnlijk overbelast), waardoor ik moeizaam loop en niet volgens plan kan hardlopen. Het is niet anders, maar ik vind het erg jammer. Hopelijk is het snel weer over. Iemand tips? 

Vanavond klaverjasavond bij vrienden, dat is altijd iets om naar uit te kijken.

Fijne dag! 

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, weer even een berichtje, wat is het toch moeilijk te verteren , dat je na goeie dagen, opeens weer zo,n slechte dag hebt,  het gevoel is niet over te brengen slappe benen,  soort griep gevoel, een gevoel wat alleen die dit zelf hebben ervaren herkennen ,morgens nog steeds wakker worden met stress gevoel,waar ik 5 mnd de oxzazepam voor kreeg, en nu 4,mnd  gestopt nog erg is,  en ik weet dat ik  de goeie dagen niet moet vergeten als je een slechte dag hebt, maar op zo,n slechte dag dan denk ik echt nog steeds er moet iets anders aan de hand zijn, dat steekt steeds de kop op, het duurt zo lang maar jullie allemaal met je eigen verhaal met die herkenning ben ik blij mee, zo weer even van mij afgeschreven , lieve gr Guusje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Cyclad58:

Mogguh goed slapers, slechte slapers, maar vooral moedige strijders! 

Ik had een goede nacht, zo'n 8 uur geslapen, maar baal toch omdat ik een kleine, maar hardnekkige teenblessure heb (ontsteking, waarschijnlijk overbelast), waardoor ik moeizaam loop en niet volgens plan kan hardlopen. Het is niet anders, maar ik vind het erg jammer. Hopelijk is het snel weer over. Iemand tips? 

Vanavond klaverjasavond bij vrienden, dat is altijd iets om naar uit te kijken.

Fijne dag! 

 

Een teenontsteking heb ik nooit gehad. Geen tips dus, sorry. Veel plezier vanavond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei GUUS:

Hallo allemaal, weer even een berichtje, wat is het toch moeilijk te verteren , dat je na goeie dagen, opeens weer zo,n slechte dag hebt,  het gevoel is niet over te brengen slappe benen,  soort griep gevoel, een gevoel wat alleen die dit zelf hebben ervaren herkennen ,morgens nog steeds wakker worden met stress gevoel,waar ik 5 mnd de oxzazepam voor kreeg, en nu 4,mnd  gestopt nog erg is,  en ik weet dat ik  de goeie dagen niet moet vergeten als je een slechte dag hebt, maar op zo,n slechte dag dan denk ik echt nog steeds er moet iets anders aan de hand zijn, dat steekt steeds de kop op, het duurt zo lang maar jullie allemaal met je eigen verhaal met die herkenning ben ik blij mee, zo weer even van mij afgeschreven , lieve gr Guusje 

Zet 'm op @GUUS Er komen weer goede dagen. Je bent al zo ver! Xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei GUUS:

Hallo allemaal, weer even een berichtje, wat is het toch moeilijk te verteren , dat je na goeie dagen, opeens weer zo,n slechte dag hebt,  het gevoel is niet over te brengen slappe benen,  soort griep gevoel, een gevoel wat alleen die dit zelf hebben ervaren herkennen ,morgens nog steeds wakker worden met stress gevoel,waar ik 5 mnd de oxzazepam voor kreeg, en nu 4,mnd  gestopt nog erg is,  en ik weet dat ik  de goeie dagen niet moet vergeten als je een slechte dag hebt, maar op zo,n slechte dag dan denk ik echt nog steeds er moet iets anders aan de hand zijn, dat steekt steeds de kop op, het duurt zo lang maar jullie allemaal met je eigen verhaal met die herkenning ben ik blij mee, zo weer even van mij afgeschreven , lieve gr Guusje 

Die rollercoaster blijft maar doorgaan, maar de golfbewegingen worden vanzelf kleiner, @GUUS.

Op een gegeven moment merk je dan dat de slechte momenten achter je liggen. En op zo'n slechte dag vertrouw je het allemaal niet meer, omdat de benzo-ontwenning er voor zorgt dat je ratio niet op de voorgrond treedt. Je wordt voor de gek gehouden, want eigenlijk gaat het best wel met je, maar zo voelt dat niet. 
Morgen voel je je hopelijk weer een stuk beter, Guusje. Blijf er in geloven! Het gaat jou ook zeker lukken! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel, heb je gewoon even nodig die bevestiging, je vergeet zo gauw die goeie dagen, golfjes zijn wel al een stuk beter  maar mijn kuiten , en trillende benen   nog behoorlijk aanwezig, en malaise gevoel en dat na 5 weken oxzazepam gebruik! , net wat jij zegt ,morgen weer nieuwe kansen,  en met jou ?        Winnen vanavond he met de klaverjas! , geniet ervan, veel plezier! Je hebt goed geslapen dus dat gaat winnen worden Guusje

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee familiebijeenkomsten vandaag. Ben nu bij de tweede. Straks nog een uur in de auto terug (ik rijd niet, zie te onscherp). Maar ben echt gesloopt. Heb een goede nacht nodig. Maar daar is geen pijl op te trekken. Deze week te weinig goede nachten gehad. Begin mij weer wat onrustig te worden. En het ging juist steeds lekkerder. Een terugval zou ik echt heel moeilijk vinden. 

Iemand nog tips hoe ik misschien wel wat kan slapen? Ik neem in de ochtend een magnesiumpil. Kan ik dat beter in de avond nemen? Heb al zoveel geprobeerd, maar er is geen pijl op te trekken.

Ik weet dat ik het niet moet doen, maar begin na 5.5 weken toch te denken dat mijn slaap zich niet hersteld...zucht.  Volhouden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Jeshen:

Twee familiebijeenkomsten vandaag. Ben nu bij de tweede. Straks nog een uur in de auto terug (ik rijd niet, zie te onscherp). Maar ben echt gesloopt. Heb een goede nacht nodig. Maar daar is geen pijl op te trekken. Deze week te weinig goede nachten gehad. Begin mij weer wat onrustig te worden. En het ging juist steeds lekkerder. Een terugval zou ik echt heel moeilijk vinden. 

Iemand nog tips hoe ik misschien wel wat kan slapen? Ik neem in de ochtend een magnesiumpil. Kan ik dat beter in de avond nemen? Heb al zoveel geprobeerd, maar er is geen pijl op te trekken.

Ik weet dat ik het niet moet doen, maar begin na 5.5 weken toch te denken dat mijn slaap zich niet hersteld...zucht.  Volhouden!

Je slaapt gaat zich zeker herstellen, @Jeshen
Het gaat alleen niet snel genoeg voor je idee (herken ik, hoor) maar het komt zeker goed. Als je een goede nacht maakt krijg je ook meer vertrouwen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Lynn86:

(Zal mezelf hier ook nog even voorstellen. Had het zojuist al gedaan bij wie is wie) . 

Goede morgen,
Ik ben sinds gisteren op dit forum, en zal me even voorstellen

Ik ben Lynn 31jaar en zal hierbij vertellen waarom ik medicatie heb. (en wil afbouwen)

Ik heb deze medicijnen gekregen omdat ik na de geboorte van mijn zoontje in een depressie ben beland met daarbij een angststoornis.

Dit kwam eruit omdat ik vroeger dingen niet heb kunnen verwerken.

Ik wist op zes jarige leeftijd dat mijn moeder dood zou gaan aan de ziekte ms. En toen ben ik over doodgaan na gaan denken zo jong, en over wat het leven inhoudt. En dat ging toen al mis.
Ik durfde niet meer te slapen omdat ik bang was om niet meer wakker te worden smorgens eyh zes jaar oud he. Een jaar lang. Dat ging op een gegeven moment over.
Toen moest mijn moeder in een verzorgingshuis gaan wonen en was ik haar thuis kwijt. 2e trauma.

Ik kreeg op mijn 12e een dwang stoornis waar niemand vanaf wist. Steeds over dezelfde strepen op de grond lopen anders was ik bang dat mijn mama dood zou gaan als ik dat niet deed.

Of met kleding aan trekken vier keer opnieuw. Niemand wist ervan op mijn broertje na.
Daar ben ik zelf ook weer uitgekomen.

Maar je raad het al. Deze trauma's kwamen eruit op het moment dat mijn lichaam het zwakste was. Na de bevalling.

Mijn schoonvader overleed aan kanker. En toen hij overleden was was ik nog zwanger van mijn zoontje dus beleefde ik alles in een heel ander beeld onder invloed van hormonen.

Toen deze hormonen verdwenen uit mijn lichaam werd ik bang bij alles wat ik voelde in mijn lichaam.

Dacht ik dat ik ook kanker had. Bij ieder pijntje anders dan anders gevoel ging ik naar de dokter en jawel hoor daar was de angststoornis er nog bovenop.

Mijn angst is om dood te gaan en mijn kids moet achterlaten net als dat ik heb moeten meemaken met mijn moeder zo jong. En ik wil ze dat besparen omdat ik zelf door zo. N hell ben gegaan

Dat is eigenlijk mijn reden voor medicijnen

Toen mijn dochter een tumor in haar buik kreeg zakte alles onder mijn voeten vandaan. Mijn grootste angst zat in haar.
Nou je kon me opvegen.

Ik slik 150mg sertraline en 8mg lorazepam waarvan ik nu 1mg aan het afbouwen ben.

Hoop hier veel steun en kracht te kunnen vinden. Liefs!

Ik ga je verhaal morgen nog eens rustig lezen, maar het klinkt erg zwaar! Steun vind je hier zeker @Lynn86

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...