Spring naar bijdragen

Hoi,..ik ben Bilo

Bilo

Aanbevolen berichten

Na gisterenavond weer eens te veel gedronken te hebben, vind ik dat ik voorlopig moet stoppen met alcohol. Ik denk dat het erg zwaar gaat worden maar wil er echt voor gaan.

Ik ben 39 jaar, man. Ik drink de laatste jaren 2 avonden in de week (af en toe 3 keer per wek). op zich geen probleem maar het wordt steeds meer. Ik drink op zo'n avond 3 of 4 flessen wijn. Met als gevolg dat ik rare appjes ga sturen, mezelf blesseer als ik val, of ik dingen doe waar ik niet achter sta.

Het is vreselijk slecht voor mijn hersenen en lichaam merk ik. Daarnaast voel ik mij 3 dagen geestelijk kloten (misschien in combi met de antidepressiva die ik slik) en ook lichamelijk slap. Waarna ik weer ga drinken in de avond. Een vicieuze cirkel. Lichamelijk en geestelijk fit voel ik mij dus nooit. En het combineren met een 36 urige werkweek wordt steeds moeilijker.

Ik drink alcohol omdat dat de enige middagen/avonden zijn waar ik mij in het begin (1 of 2 flessen) ontspannen en gelukkig voel. Het zal erg moeilijk worden om daar een alternatief voor te vinden. maar ik wil zo niet langer blijven leven. Hopelijk kan ik op dit forum steun en tips vinden

bewerkt door Bilo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bilo, welkom hier.

Heb veel herkenning in jouw verhaal. Zelf ook aan de antidepressiva, en voor ik stopte 4 / 5 flessen wijn per week. Niet meer dan 1 fles per avond maar wel teveel. En op de avonden dat ik dronk ook eindelijk dat ontspannen en wat vrolijkere gevoel. Maar de dagen erna inderdaad.... het is niet gezond.

Goed dat je je hier meld in ieder geval! Probeer iets leuks te doen in de tijd dat je anders zou drinken. Woon je alleen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the club bilo, hier ook combi AD met veel te veel wijn die mw hier deed belanden.  Bedoeling was minderen , maar sta inmiddels maand of 4 droog.  Wat is jouw plan? Wil je minderen zal je toch het beste eerst een periode helemaal moeten stoppen, maar voor velen die door hun 'rem heen hebben gezopen niet meer haalbaar . Ik weet niet of dit ook voor mij geld . Ik ben begonnen met dag voor dag aan mezelf beloven die dag NIET te drinken  . En nu ben ik zover dat ik het eigenlijk ook niet meer wil en hoef. Zo raar kan het lopen.  Dag voor dag bilo, dat is te overzien . Nooit meer klinkt gewoon erg lang . Succes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Charisma:

Hoi Bilo, welkom hier.

Heb veel herkenning in jouw verhaal. Zelf ook aan de antidepressiva, en voor ik stopte 4 / 5 flessen wijn per week. Niet meer dan 1 fles per avond maar wel teveel. En op de avonden dat ik dronk ook eindelijk dat ontspannen en wat vrolijkere gevoel. Maar de dagen erna inderdaad.... het is niet gezond.

Goed dat je je hier meld in ieder geval! Probeer iets leuks te doen in de tijd dat je anders zou drinken. Woon je alleen?

Hoi Charisma, bedankt voor de warme welkomst. Ja ook al drink je niet elke dag; dan nog kan het een verslaving zijn. En vooral dat binge drinken wat ik doe (3,5 fles wijn) is zo slecht. Een bevriend neuroloog zei zelfs dat dat vele malen slechter is dan elke dag 3 glazen wijn.

Ik woon alleen ja. Ben vrijgezel sinds 4 maanden, mede de reden dat ik even in een dip zit. Wat voor nog meer alcohol zorgt. 

26 minuten geleden zei Francoise:

Join the club bilo, hier ook combi AD met veel te veel wijn die mw hier deed belanden.  Bedoeling was minderen , maar sta inmiddels maand of 4 droog.  Wat is jouw plan? Wil je minderen zal je toch het beste eerst een periode helemaal moeten stoppen, maar voor velen die door hun 'rem heen hebben gezopen niet meer haalbaar . Ik weet niet of dit ook voor mij geld . Ik ben begonnen met dag voor dag aan mezelf beloven die dag NIET te drinken  . En nu ben ik zover dat ik het eigenlijk ook niet meer wil en hoef. Zo raar kan het lopen.  Dag voor dag bilo, dat is te overzien . Nooit meer klinkt gewoon erg lang . Succes 

Ik wil het liefst een tijd droog staan en dan af en toe alcohol. Ik drink nu alleen als ik thuis ben. En dat wil ik juist om draaien. Alcohol bewaren voor carnaval, oudjaar, leuk diner met vrienden etc. En dan tegen die tijd gewapend zijn zodat ik het bij 1 fles wijn kan laten en lekker aangesloten te zijn. Ipv mezelf half in een coma te drinken. Dus de komende tijd even veel over mezelf, mijn triggers en het probleem leren.

Met AD is het erg moeilijk. ik merk dat mijn AD de slechte gevoelens remt, maar ook de goede. Ik geniet niet meer van versgemaaid gras, een zonnetje of de kleine leuke dingen in het leven. Het vervlakt. Daarnaast zit ik aan een TCA wat als oude AD veel bijwerkingen kent. En daardoor is het zo verleidend om dmv alcohol even geen bijwerkingen te hebben en je vrolijk te voelen.

Maar dan gebruik je alcohol niet meer voor de smaak maar als middel, als drug. ik zal wat anders moeten vinden. Wellicht weer veel sporten zoals ik vroeger deed.

Is het gebruikelijk dat mensen op dit forum een thread gebruiken om een dagboek bij te houden? Dat lijkt mij namelijk wel wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, dat kan gewoon hier :) 

Klopt dat je beter eerst een paar maanden droog kan staan en dan verder zien.

En sporten helpt heel goed om je beter te voelen. Denk er ook om dat je overdag veel drinkt - thee of zo, iets gezonds, dat je niet aan de cola gaat of zo, om ‘s avonds geen grote dorst te hebben. Sprak degene die 20 jaar alleen op koffie bier en wijn geleefd heeft, eeuwig dorst eeuwig vocht nodig. :(

Succes! 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Bilo, 

Hier vind je altijd wel een luisterend oor. Zelf ben ik naar 5 jaar "droog" staan weer begonnen met drinken. Net als jij wilde ik ook af en toe iets kunnen drinken bij speciale gelegenheden. In het begin lukte dat, maar al snel gingen bij mij de hoeveelheden omhoog en schoot ik weer in mijn oude gedrag. Het heeft me 11 maanden geduurt voordat ik dacht: dit gaat hem niet worden. Heb opnieuw weer de keuze gemaakt om te stoppen, vandaag dag 41. Mijn conclusie is dat ik vroeger door het vele drinken iets heb geactiveerd in mijn brein waardoor ik niet kan stoppen na een paar glazen alcohol. Mijn rem is kapot. Sommige mensen hier op het forum kunnen minderen, ik kan dat niet. 

Het helpt mij om hier dagelijks even te komen. Ik meld me even aan bij het dagpact. Dat vind je bij de Ditjes en datjes bij de dag van vandaag. Daarin beloof je dat je vandaag niet drinkt. Die kleine stapjes (dag voor dag) maken dat het behapbaar is. 

Ik wens je heel veel succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bilo. Welkom!

Ik ga even in op je AD. Ik heb ook jaren AD en alcohol naast elkaar gebruikt. En ook ik dacht al die jaren dat het kon en dat de alcohol mij wat meer "vrolijkheid" bracht. Ik ben nu twee jaar bezig om mijn alcoholgebruik aan te passen (dwz dat ik in langere periodes niet gedronken heb) en in die tijd ben ik langzaam gaan zien dat de depressieve gevoelens juist werden versterkt door de alcohol. In de periodes dat ik wel dronk was ik labieler dan in de "droogstand". Het feit dat je jezelf teleurstelt, het feit dat je zo verschrikkeijk moe van jezelf wordt, kan natuurlijk ook niet zorgen voor echte geluksmomenten als je de fles openmaakt. Misschien kortstondig, maar dat legt geen fundament..

Veel succes, Bilo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zult merken dat je depressieve gevoelens ook minder worden nu je niet meer drinkt . Het grootste kado wat je jezelf kunt geven Bilo. En het is nog gratis ook. Ga je ergens anders op richten . Sleur jezelf naar een sport school , ga een thee site op zoeken net als meerderen hier en raak daaraan verslaafd.  Wees lief voor jezelf . Je mag trots zijn dat je dit gaat winnen en eindelijk in gaat zien dat je zelf op de eerste plaats komt en jezelf alleen maar het allerbeste gunt: een leven zonder drank . 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe gaat het Bilo? Het weekend komt er aan dus wou je ff een steuntje in de rug geven :)

Eerder is hier verteld dat alcohol de depressieve gevoelens juist versterkt. Dat klopt ook. Maar ik merk ook dat, omdat je helderder bent zonder alcohol, dat alles net even wat harder binnenkomt. Dus als je dat ervaart.... dat is normaal, en waarschijnlijk juist ook datgene wat je wegdrinkt. 

Heb je iets leuks gepland voor het weekend? Doe zelf aan salsadansen, misschien is dat ook wat voor jou... er word niet veel alcohol gedronken (als je steeds rondjes moet draaien werkt niet met een dronken hoofd :face-icon-small-shocked:), je leert heel snel en gemakkelijk nieuwe mensen kennen en er is vaak wel ergens een feestje. Of meetings, kost niks, zijn alleen maar lotgenoten en ook daar leer je mensen kennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...