Spring naar bijdragen

Alcohol


Jellie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik heb een vraagje. Binnenkort is het weer carnaval.  Ik slikte al paroxetine 20 mg 17 jaar en op feestjes dronk ik gewoon. Na een flinke paniekaanval in juni is de paroxetine verhoogd naar 40mg en daarbij 3x daags oxazepam 10mg. Sinds juni nooit meer gedronken. Nu is het bijna weer carnaval. Zou graag 1 avond willen gaan en wat wijn drinken. Zou dit kwaad kunnen?

 

Alvast bedankt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

deze vraag kun je beter bij de afdeling: vraag het de hulpverlener stellen,

en mijn reactie zelf is; ja Jelle dit kan heel veel kwaad,
zou je voor carnaval echt zo'n risico willen nemen? (volgend jaar is het weer, en wat doe je dan?
stoppen is niet zo moeilijk, gestopt blijven brengt tests met zich mee. Ik hoop dat je voor deze slaagt.

Een mede forummer met exact dezelfde vraag heeft het heel creatief opgelost; ze ging wel; gewapend met een fotocamera,
en heeft de hele avond foto's gemaakt; gezien hoe de een na de ander stomdronken werd, het niveau vd humor daalde en
zag de toekomstige katers van de volgende dag al ontstaan. Het heeft haar nog meer gesterkt in haar besluit nuchter en helder te blijven.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Goede middag Jellie,

Ik moet me aansluiten bij de wijsheren en wijsdames hierboven, waarom het risico nemen. Ik het nuchtere leven je niet bevallen want dat kan ik me niet voorstellen. Zo lang al niet gedronken en nu staat carnaval voor de deur. Ik zou het laten als dat kan. Niet drinken of niet gaan (en dan niet drinken natuurlijk).

De risico's lijken me niet opwegen tegen het "plezier" van wat wijn.

Ik wens je wijsheid, alaaf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...