lia Geplaatst 14 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2018 Hallo allemaal Ik ben nieuw hier, dus heb misschien wat hulp nodig. Ik drink niet "veel", zeggen de mensen dan, dus wat let je? 2 Glazen wijn per dag is misschien niet veel, maar als je er niet zonder kunt... Ik doe dat al minstens 20 jaar lang. Ik voel me schuldig, schaam me dood enz.. Ik woon alleen en dat maakt het te moeilijk. Ik heb veel gehad aan de bijdragen hier en heb gisteren voor het eerst slechts 1 glas gedronken. Ik vind het eng, moet erg huilen, vind mezelf zielig, dat wil ik dan weer helemáál niet. Nou ja zo draai ik wat rond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2018 (bewerkt) welkom lia, nee je draait niet wat rond, je hebt iets doorbroken juist! Zomaar je gebruik gehalveerd; dat is niet niks. Huil, wees bang en voel tegelijk je eigen moed; je hier aanmelden is ook moedig; delen dat je afhankelijkheid van drinken hebt ontwikkeld, en meteen bewijzen dat elke gewoonte doorbroken kan worden; en zelfs afgeschaft. Lees maar veel hier lia, wat wij konden kun jij ook; op jouw wijze en in jouw tijd. 14 januari 2018 bewerkt door lady jane Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lia Geplaatst 14 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 januari 2018 Hey, wat lief. Ik zit middenin in het stoppen. Het voelt zo verscheurend. Alsof je tegelijkerijd ja en nee zegt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 15 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2018 Ja. Wat dapper van je. Welkom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 20 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2018 Op 14-1-2018 om 18:01 zei lia: Hey, wat lief. Ik zit middenin in het stoppen. Het voelt zo verscheurend. Alsof je tegelijkerijd ja en nee zegt. Voel eens wat er gebeurd met je gevoel van eenzaamheid als je open je verhaal deelt. Die zelfgebouwde kooi die eenzaamheid heet gaat in mijn beleving open als je zelf de deur open doet. Kijk maar, gelijk is er contact en ziet iemand je en reageer je met hey wat lief. Break free! Open die deur ga delen en kijk wat dit doet met schuld en schaamte als je de durf hebt te delen en te vertrouwen op dat mensen het goed ontvangen. Probeer eens...... Welkom hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lia Geplaatst 28 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 januari 2018 Op 20.1.2018 om 08:52 zei erik: Voel eens wat er gebeurd met je gevoel van eenzaamheid als je open je verhaal deelt. Die zelfgebouwde kooi die eenzaamheid heet gaat in mijn beleving open als je zelf de deur open doet. Kijk maar, gelijk is er contact en ziet iemand je en reageer je met hey wat lief. Break free! Open die deur ga delen en kijk wat dit doet met schuld en schaamte als je de durf hebt te delen en te vertrouwen op dat mensen het goed ontvangen. Probeer eens...... Welkom hier. Wat geweldig geschreven @erik, bedankt! erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden