lia Geplaatst 14 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2018 Hallo allemaal Ik ben nieuw hier, dus heb misschien wat hulp nodig. Ik drink niet "veel", zeggen de mensen dan, dus wat let je? 2 Glazen wijn per dag is misschien niet veel, maar als je er niet zonder kunt... Ik doe dat al minstens 20 jaar lang. Ik voel me schuldig, schaam me dood enz.. Ik woon alleen en dat maakt het te moeilijk. Ik heb veel gehad aan de bijdragen hier en heb gisteren voor het eerst slechts 1 glas gedronken. Ik vind het eng, moet erg huilen, vind mezelf zielig, dat wil ik dan weer helemáál niet. Nou ja zo draai ik wat rond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2018 (bewerkt) welkom lia, nee je draait niet wat rond, je hebt iets doorbroken juist! Zomaar je gebruik gehalveerd; dat is niet niks. Huil, wees bang en voel tegelijk je eigen moed; je hier aanmelden is ook moedig; delen dat je afhankelijkheid van drinken hebt ontwikkeld, en meteen bewijzen dat elke gewoonte doorbroken kan worden; en zelfs afgeschaft. Lees maar veel hier lia, wat wij konden kun jij ook; op jouw wijze en in jouw tijd. 14 januari 2018 bewerkt door lady jane Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lia Geplaatst 14 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 januari 2018 Hey, wat lief. Ik zit middenin in het stoppen. Het voelt zo verscheurend. Alsof je tegelijkerijd ja en nee zegt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 15 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2018 Ja. Wat dapper van je. Welkom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...