Spring naar bijdragen

Donderdag 11 januari 2018


Lars

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei jopie:

Hier geen voorstander van de erdoorheen methode. Ik ben van de eromheen, nog eens, kijken, een stapje erin en weer terug en weer eromheen. 

En uiteindelijk leiden al die kleine stapjes erin tot wel erdoorheen of niet en beiden is goed. 

Vanuit wat goed gaat gedoseerd proberen, proeven, testen. 

Tja...ieder zijn manier, denk ik dan maar. Ik persoonlijk heb t niet zo op het grootse, zeker niet op grootse woorden. Ik kén dat van mezelf.:)

Maar...(en want maar of).... ik wil deze week wel zwemmen in het meer. Metaforisch eigenmlijk precies hetzelfde. En ook hierbij is het voor mij Nog volledig onduidelijk of ik dat wil om iets opvallends te doen, óf dat ik iets wil doen wat me prettig lijkt, ook al is het opvallend. Een cruciaal verschil. Daarom niet erdoorheen, maar gewoon eromheen, kijken, een hand erin, kijken, een teen erin, en weer kijken en eromheen. En niet uitspreken naar derden. Het zuiver en "van mij" houden. 

 

Haha!  Daar waar ik het "erdoorheen" noem, heeft dat niets met driestheid te maken of met een soort opgelegd heldenschap.
Wat ik er zelf mee bedoel is dat ik destijds met overvloedig alcohol er steeds wel een weg omheen dacht te kunnen vinden. Om het niet te hoeven voelen, het niet mee te hoeven maken, het aan me voorbij te kunnen  laten gaan. Ik dacht dat ik het leven niet aankon, en dat was de manier waarop ik dacht er mee om te kunnen gaan.
Nu ervaar ik dat "iemand, soms noem ik het mijn God, mijn Hogere Macht, al die 'oefeningen' voor me bewaard heeft, net als alle bijbehorende emoties. Die krijg dus nu dubbelop, naast wat zich dagelijks aandient.
Ik tast mijn probleem dus ook wel met enige zorgvuldigheid af, maar niet om het uit te stellen of er niet aan te hoeven beginnen. Het is meer dat ik in de afgelopen 'natte' decennia niet geleerd heb om met problemen om te gaan, anders dan ze op iemand anders af te schuiven. Het is allemaal zo nieuw.
Maar ik vlucht er niet meer voor. Ik geloof dat mijn God me niets op het bordje voorzet wat ik niet aankan, dus begin ik eraan in het vertrouwen dat het goed komt. In die afgelopen vijf jaar is dat vertrouwen niet beschaamd: het is steeds goed gekomen.
Fram, voorwaarts, de koe beej d'hoorns vatt'n.

Ik had een fijne NA bijeenkomst en weer leuke vriendschappelijke contacten. Ik kan het er weer mee doen. Ik meld me droog te kooi, welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een herkenning in jullie woorden jowan en Kruidenthee. Ik denk altijd aan dat boekje: ' Wij gaan op berenjacht'.Wij kunnen er niet bovenover, wij kunnen er niet onderdoor, we moeten er wel dwars doorheen! 

Maar ik ga er graag voorzichtig doorheen. Niet met mijn tanden op elkaar geklemd van het zal en het moet, maar met aandacht en alertheid. Op tijd een pauze kunnen inlassen en soms even een stapje terug.

slaap lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...