Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goeie morgen maar weer.:)

Dadelijk weer werken. Wat is dat toch heerlijk. Sinds ik daar mee bezig ben kan ik me daar op goed concentreren en ben niet meer bezig met m'n verslaving.

Dat geeft zo'n rust.:heart: Later kanjers.

Geplaatst (bewerkt)

Heerlijk @bolletje, bezig blijven is goed. Helemaal als je iets voor een ander kan betekenen.

Toen ik gisterenmiddag ging liggen raakte ik in paniek. Toch in de avond rustig naar bed gegaan. Rond 23.00 uur even weggezakt tot 00.00 uur. Daarna van 00.30 tot 03.00 geslapen. Uurtje gedoezeld en toen werd de baby wakker. Toen ik om 05.15 weer naar bed ging, gebeurde er iers geks. Ik deed mijn ogen dicht en voelde alles draaien. Toen ik ze open deed voelde mijn lichaam nog steeds zo. Ik vind het lastig: is dit ontwenning, vermoeidheid of praat ik mij ditzelf aan door wat @Cyclad58 gisteren vertelde. In ieder geval heb ik hartkloppingen sinds dit gebeurde. Heb mijn onspanoef. nog een keer gedaan en ben nog wel even weggezakt. Maar heel onrustig gebleven. 

Voelt als een terugslag. Ondertussen loopt mijn  vriend ook ziek rond. En begint de oudste ook weer te hoesten. Hoop niet dat ik dat ook krijg. Dan ben ik echt terug bij af. Probeer daar maar eens beter van te worden. Zucht.....ik maak mij teveel zorgen.

Fijne dag.

bewerkt door Jeshen
Geplaatst

@Bolletje: wat fijn dat je zo'n geweldige dagvulling hebt. Het helpt je er prima doorheen!

@Jeshen wat vervelend van je vreemde gewaarwording. Ik was net bij de huisarts. Dat draaien is iets onschuldigs en geen teken van iets engs: dat gebeurt heel soms bij angst of paniek en zeker ook bij ontwenning. Als je dat weet is het niet meer zo beangstigend.

Zelf had ik een goede nacht. Had langer willen slapen maar moest om 8 uur bij huisarts zijn. Voel me nog zeker niet goed, maar wel iets beter dan gisteren.  

Geplaatst

Wat fijn @Cyclad58 dat je weer beter hebt geslapen. Dat scheelt zo veel! 

Ik lijk nog niet langer dan 2.5 uur te kunnen slapen. Je kan de klok erop gelijk zetten dat -ook al is de baby nog niet wakker- ik toch na 2.5 uur wakker word. Is dat herkenbaar voor iemand? 

Ben er blij mee hoor, maar verlang naar meer :)

Geplaatst

Dat is zeker herkenbaar! Een slaapcyclus duurt ongeveer anderhalf uur en de mens heeft per nacht als het goed is ongeveer 5 slaapcycli. Na elke cyclus ontwaak je even, maar vaak merk je dat niet, zodat je het fijne gevoel hebt dat je doorslaapt. Bij benzo ontwenning is de kans dat je wakker wordt en blijft na zo'n cyclus groter. Bovendien wordt je REMslaap verstoord. Dat herstelt zich na enige tijd. Jij gaat dus op een gegeven moment echt beter slapen. 

Ik had een goede nacht en dat ziet er als volgt uit:

- rond 23.00 uur in slaap gevallen

- wakker rond 0:30 uur en binnen enkele minuten in slaap

- wakker om 1:50  uur en binnen enkele minuten in slaap

- wakker om 4.20 uur, plassen en direct weer in slaap

- wakker om 6.30 uur. Nog wat weggedommeld en om 7.20 opgestaan. 

Alles bijeen zo' n dikke 7 uur geslapen.

Ik vind dat een goede nacht, maar ik ken ook iemand die naar de dokter gaat met het slaapprobleem dat ze 4 of 5 keer per nacht ongeveer 5 tot 10 minuten wakker is. Dat is echt niet erg als de slaapcycli inclusief de diepe slaap maar voltooid worden. 

Geplaatst

@Cyclad58 Als dat vroeger mijn nacht was geweest, had ik ook gedacht dat ik een slaapprobleem had, hahaha. Nou ja, daar moeten we het dan maar even mee doen. Het zou mooi zijn als ik ook wat sneller in slaap ga vallen. Uiteindelijk komt het vast goed. En slapen we weer uren achter elkaar (kan niet wachten).

Wel super fijn dat jij weer wat hebt kunnen slapen!

Geplaatst

Dank je!

Dat even wakker worden na een slaapcyclus is echt niet erg, want als je doorslaapt is er aan het einde van de slaapcyclus altijd ene moment dat je net niet (bewust) wakker wordt. Die paar minuten wakker zijn maken dan echt nagenoeg niets uit. Misschien stelt dat je een beetje gerust? Als je straks nachten van 7,5 uur maakt waarvan je misschien 4 keer 5 minuten wakker bent mag je echt al heel blij zijn. Als je vervolgens dan ook nog zo ver komt dat je niet meer merkt dat je (even) wakker bent is dat natuurlijk helemaal perfect! 
Mijn valkuil is dat ik op de klok kijk als ik even wakker word. Als ik dat niet meer doe ben ik wellicht ook een par wakkere momenten vergeten als ik 's morgens opsta. :D

Geplaatst

HI guys, goed te zien dat er weer is geslapen.

@Cyclad58 hoe is het met de angst daardoor vandaag?

@Jeshen Draaierige is inderdaad een echte benzo symp. Heel vervelend, maar gaat ook steeds weer weg.

Ik had vandaag een telefoontje  van de arbeidsdeskundige. Blijkt dat de arts me voor 20 uur per week goed keurt, voor aangepast werk. Zucht.. ik krijg er stress van kan ik je vertellen en dat haat ik, want dat kan ik niet goed terugdringen met mijn aangetaste systeem. Maakt me kwaad.... al weet ik dat ik blij mag zijn met de tijd die ik al heb gekregen. Ik zou gewoon niet weten hoe je met zo'n instabiel lichaam een werkgever moet vinden.

Geplaatst
4 uur geleden zei Kannietmeer:

Ik had vandaag een telefoontje  van de arbeidsdeskundige. Blijkt dat de arts me voor 20 uur per week goed keurt, voor aangepast werk. Zucht.. ik krijg er stress van kan ik je vertellen en dat haat ik, want dat kan ik niet goed terugdringen met mijn aangetaste systeem. Maakt me kwaad.... al weet ik dat ik blij mag zijn met de tijd die ik al heb gekregen. Ik zou gewoon niet weten hoe je met zo'n instabiel lichaam een werkgever moet vinden.

Hey ja zeg.....alsof je nu veel beter dan een paar maanden terug. Dat werken is voor jou echt nog te belastend. Tegenwoordig wordt uitgegaan van passende arbeid en wordt je al snel (gedeeltelijk) goedgekeurd. Er wordt niet genoeg gekeken naar je persoonlijke omstandigheden qua gezondheid en dat snap ik dan weer niet goed. 
Moet je nu ook solliciteren? Of is het voldoende om aan je eigen onderneming te werken? 

Geplaatst
41 minuten geleden zei Cyclad58:

Hey ja zeg.....alsof je nu veel beter dan een paar maanden terug. Dat werken is voor jou echt nog te belastend. Tegenwoordig wordt uitgegaan van passende arbeid en wordt je al snel (gedeeltelijk) goedgekeurd. Er wordt niet genoeg gekeken naar je persoonlijke omstandigheden qua gezondheid en dat snap ik dan weer niet goed. 
Moet je nu ook solliciteren? Of is het voldoende om aan je eigen onderneming te werken? 

ik heb geen idee. Omdat de dokter zegt dat ik 50% kan werken in passende arbeid moet de arbeidsdeskundige gaan kijken of ik in die tijd 65%  van mijn laatst verdiende loon kan verdienen. Als dat zo is moet ik solliciteren of idd gaan werken aan mijn eigen onderneming. Als ik minder dan 65% kan verdienen dan blijf ik in de ziektewet..... weird systeem. Uiteindelijk is het dan een geldkwestie en geen gezondheidskwestie. Ben sinds het telefoontje een stuk minder relaxt en mijn humeur drukt op me. Fijn hoor als je hormonen nog en neurotransmitters nog niet werken.

Ik slaap zonder iets te doen 10 uur per nacht! Maar hoe krijg je dat een so-called-doctor aan zijn verstand dat dit voor mij fysiek en psychisch echt nog veel te belastend is. Ze had nog nooit van benzo-ontwenningssyndroom gehoord. Dus bleef ze maar hameren op die depressie van begin 2017, die waarschijnlijk ook getriggerd was door de medicatie. :angry: Zit echt vol frustratie nu

Geplaatst

Ik blijf me er over verbazen dat beslissingsfunctionarissen zomaar iets vaststellen op basis van regeltjes en daarbij volledig voorbij gaan aan het feit dat ze totaal geen verstand hebben van jouw casus. Erger is nog dat ze ook niet de moeite nemen om zich erin te verdiepen. Grrr

Laat je niet uit het veld slaan, Liz. Wellicht is dit de aanzet tot je ambitie....

Knuffel, Ad

Geplaatst
6 uur geleden zei Kannietmeer:

HI guys, goed te zien dat er weer is geslapen.

@Cyclad58 hoe is het met de angst daardoor vandaag?

@Jeshen Draaierige is inderdaad een echte benzo symp. Heel vervelend, maar gaat ook steeds weer weg.

Even vanuit theater. Ongelooflijk! En dat zonder je case te kennen. Zet 'm op @Kannietmeer misschien kun je er inderdaad iets positiefs uithalen. Heb ik tegenwoordig ook moeite mee, maar probeer het! Wat ik al zei: ik wil best helpen. Xxx

Geplaatst (bewerkt)

Ik mag hier niet vloeken en vloek ook nooit echt, maar krijg de neiging met dit soort dingen.

Ook bericht van de moderator gekregen dat ze het bericht dat ik gedeeld heb, heeft verwijderd. Ben ik nou misschien te obstinaat? Wat is dat toch?

Hoop dat jij een mooie avond hebt  @Jeshen!?

bewerkt door Kannietmeer
Geplaatst

Ik heb de Bacopa van Arkopharma gekocht vandaag @Kannietmeer Begin er morgen mee.

Net terug van een avond uit. Op de fiets naar de stad, check, uit eten check, Bert Visscher check. Tweede helft werd ik helemaal duizelig/slecht zien en terug op de fiets ook. Ik ben daar zo klaar mee. Houd het dan nooit op? En dan die hoofdpijn! Maar Bert was heel leuk. Ik merk wel dat ik nog minder uitbundig lach/ kan lachen als vroeger. Herkent iemand dat?

Nu laat naar bed, wordt dus een korte nacht. Hopelijk slaat de baby even wat uurtjes.

Goede nacht!

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...