Spring naar bijdragen

wanneer ben ik verslaafd aan diazepam?


les

Aanbevolen berichten

hallo mensen,

om een lang verhaal kort te maken..

ik ben dit weekend (30/12) tot 2 x toe op spoed opgenomen wegens hevige zenuwpijn in mijn linkerbil (operatie aan een hernia gehad in okober, en ik heb er nog 2 zitten in de rug).

daar hebben ze na enkele onderzoeken een injectie met diazepam gegeven, dit om mijn spieren te verslappen.

op dit moment ben ik pijnvrij door een combinatie van medicatie, die ik neem sinds 30/12

4x paracetamol van 1 gr per dag

2x diclofenac retard van 75mg per dag

3x tramadol 100 mg

2x diazepam 5 mg

op advies van de dokter moet ik net voor het slapen gaan 2x diazepam 5mg/stuk nemen + een tramadol van 100mg.

dit om zogezegd goed en pijnvrij te slapen.

van de diazepam wordt ik in ieder geval niet moe, ik kan makkelijk nog een paar uur wakker blijven na het nemen van deze medicatie, en elke 2u wordt ik zoiezo wakker aangezien ik maar op 1 kant kan slapen en hier krampen van krijg.

ik moet de diazepam vooral nemen omdat dit mijn spieren verslapt en bepaalde zenuwen uitschakelt...

 

ik moet al deze rommel blijven slikken tot 18 januari,dan krijg ik mijn eerste infiltratie om een zenuw meer ruimte te geven.

nu is mijn vraag,kan ik na deze tijd al vast hangen aan de diazepam? kan ik er aan vast hangen indien ik dit blijf nemen tot 18/01?

 

het liefst van al zou ik helemaal niks nemen natuurlijk, maar ondraaglijke pijn lijden is ook iets...

 

 

groetjes

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

holy shit... diazepam en de tramadol zijn beiden gevaarlijk wat betreft verslaving van het lichaam. De afhankelijkheid treed op na 14 dagen ( als richtlijn, iedereen is een beetje verschillend...)

Ik zou de diazepam direct laten staan en kijken of dat verschil maakt voor je en of je zonder kan.

Als je leest wat mensen ervaren bij het stoppen van tramadol is gelijkend op de  benzo. Tramadol werkt ook op de zenuwcommunicatie. Heel fijn om pijn te stoppen, heel naar omdat je lichaam direct aan de slag gaat zichzelf te stabiliseren omdat ie merkt dat de signalen niet worden doorgegeven. Mijn vriend heeft net de tramadol gehad voor zware kneuzing van de ribben. Na 10 dagen weer gestopt. Hij slikte drie maal daags 50mg. Toen is ie gestopt op mijn aanraden. Hij was trillerig en voelde zich een paar dagen niet zo tof. Maar gelukkig verder geen drama. Wat moet dat moet. Als je door een helse pijn gaat, dan overleef je dat op een gegeven moment ook niet en is tramadol een oplossing. Maar weet dan alvast dat afbouwen mogelijk niet fijn gaat zijn, omdat je lichaam afhankelijk kan worden.

@Cyclad58 Kan jij hier nog wat zinnigs aan toevoegen Ad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Kannietmeer:

holy shit... diazepam en de tramadol zijn beiden gevaarlijk wat betreft verslaving van het lichaam. De afhankelijkheid treed op na 14 dagen ( als richtlijn, iedereen is een beetje verschillend...)

Ik zou de diazepam direct laten staan en kijken of dat verschil maakt voor je en of je zonder kan.

Als je leest wat mensen ervaren bij het stoppen van tramadol is gelijkend op de  benzo. Tramadol werkt ook op de zenuwcommunicatie. Heel fijn om pijn te stoppen, heel naar omdat je lichaam direct aan de slag gaat zichzelf te stabiliseren omdat ie merkt dat de signalen niet worden doorgegeven. Mijn vriend heeft net de tramadol gehad voor zware kneuzing van de ribben. Na 10 dagen weer gestopt. Hij slikte drie maal daags 50mg. Toen is ie gestopt op mijn aanraden. Hij was trillerig en voelde zich een paar dagen niet zo tof. Maar gelukkig verder geen drama. Wat moet dat moet. Als je door een helse pijn gaat, dan overleef je dat op een gegeven moment ook niet en is tramadol een oplossing. Maar weet dan alvast dat afbouwen mogelijk niet fijn gaat zijn, omdat je lichaam afhankelijk kan worden.

@Cyclad58 Kan jij hier nog wat zinnigs aan toevoegen Ad?

Ik heb zelf geen ervaring met Tramadol, maar weet dat het een matig tot sterke pijnstiller is die je na langer gebruik (2 a 3 weken) zorgvuldig moet afbouwen, omdat er anders onttrekkingsverschijnselen kunnen ontstaan. Hoewel minder bizar wellicht dan bij benzo's toch beslist niet iets om zomaar overheen te stappen. Wanneer je Tramadol of andere sterke pijnstillers wil afbouwen is het advies dat nooit op eigen houtje te doen, maar dat altijd te laten begeleiden door een arts. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diazepam heb ik zelf misschien 3 dagen geslikt, maar reageerde daar niet goed op.

Het wordt behalve tegen angstklachten/slapeloosheid/onrust ook voorgeschreven bij spierspanningen, soms ook helaas voor langere tijd. Diazepam is de benzo met de langste halfwaardetijd, het blijft het langste in je bloed en is daardoor het meest geschikt /het minst ongeschikt om af te bouwen.....
Als je de Diazepam niet langer dan 3 weken gebruikt zou je ineens kunnen stoppen om te zien of dat het slaapprobleem niet laat terugkeren. Ik zou inderdaad eerder stoppen of afbouwen met Diazepam dan met Tramadol, omdat de benzo's grilliger, onvoorspelbaarder en in mijn opinie ook schadelijker zijn dan middelen als Tramadol (al is dat ook zeker niet voor de poes). Tramadol werkt bovendien als pijnstiller en dat doet Diazepam niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Les,

 

Allereerst excuses voor de late reactie. 14 dagen diazepam gebruiken hoeft zeker niet gelijk te leiden naar afhankelijkheid/verslaving. Wel kan het aan te bevelen zijn om niet in een keer te stoppen maar om af te bouwen. Het advies is om, gezien de interferentie met andere medicatie, altijd je voorschrijvend arts te raadplegen bij wijzigingen in medicatiegebruik. Sterkte!

Vriendelijke groet, de moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...