Spring naar bijdragen

Diazepam net voorgeschreven gekregen maar bang voor verslaving


Jurgie

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Ik heb diazepam voorgeschreven gekregen van mijn huisarts ivm flinke lage rugpijn waardoor ik nauwelijks aan slaap toekom. Nu lees ik ook hier en elders dat het ontzettend verslavend is. Mijn huisarts heeft hier niets over verteld. Ik zou graag eens 1 of 2 nachtjes willen doorslapen en ontspannen.

Hoe kan ik nu veilig diazepam gebruiken zonder dat ik gelijk verslaafd wordt?

Kan ik het bijvoorbeeld 1 week gebruiken en dan gewoon ermee stoppen?

Ik heb 5 mg voorgeschreven gekregen in zetpilvorm 

 

bewerkt door Jurgie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Jurgie,

Maak vandaag nog een afspraak bij de chiropractor is mijn top 1 advies. Pak aan bij de wortel en kans op slaap wordt enorm verhoogt. Probeer bij een  in Engeland opgeleide chiropractor te komen, die vind ik fijner dan de Amerikaanse, maar dat is mijn persoonlijke gevoel. Misschien heb je dan zelfs geen benzo nodig om te slapen. De rugpijn komt waarschijnlijk ergens vandaan. Een dokter kan je niet helpen en schrijft gewoon een pil voor. sorry hoor.. wat een sukkel... Sorry nogmaals...

Een goede pijnstiller proberen helpt neem ik aan niet? Anders zou ik dat eerst proberen en ook daarmee kort gebruikt hanteren.

Zou je de pijn kunnen verdragen, als je weet je zeer verslaafd kan worden aan dit spul en een jaar lang of langer zou vergaan van de pijn?

Zetpilvorm is niet te doseren, dus dat is ook weer zoiets vervelends. Waarom niet 1 mg en dan zelf proberen of dat al genoeg is? Of 2 mg? Ik heb net 6 maanden afgebouwd. 5 Mg Diazepam in ongeveer 5 maanden. Dan weet je waarom ik mijn bedenkingen heb. Maar mijn lichaam was er afhankelijk van geworden, dus...

De richtlijn van benzo's is max 4 weken inclusief afbouw. Ook iets om te onthouden.

1 benzo slikken in je leven vergroot de kans op althzeimers met 50% ofzo had ik gelezen. Vind ik eng veel eerlijk gezegd.

Dus als je de chiropractor kan betalen, of kan lenen om die te betalen zou ik dat 100 x meer aanraden dan een benzo.

Als je het wel slikt, houd het zo kort mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Lage rugpijn kan diverse oorzaken hebben. Zoals een lichte scheefstand van het bekken. Heb zelf goede ervaringen met een osteopaat. Ik had last van mijn buik en onderrug. Zei ie dat de rugklachten vanuit mijn buik kwamen. Verder kunnen rugklachten soms komen door tekorten aan bepaalde voedingsstoffen, zoals vitamine D. Benzo's remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen. Daarbij zijn er ook natuurlijke middelen, zoals bijvoorbeeld Griffonia. Is persoonlijk wat bij jou past.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...