Spring naar bijdragen

Naar de dokter en kreeg pillen?


Jens

Aanbevolen berichten

Na lang twijfelen uit schaamte heb ik tegen mijn huisarts gezegd dat ik teveel drink  10 flessen bier na mijn werk is niet normaal dat weet ik zelf ook wel.
Hij gaf me een recept voor antabus 400 mg en ik kon weer naar huis. Ik weet waar mijn drankprobleem vandaan komt maar daar wilde hij niet naar luisteren
ik durf de pillen niet te nemen ik heb de bijsluiter gelezen en ik kan het echt niet en zit nu dus nog steeds met een probleem.
Ik heb contact gezocht met de GGZ maar die nemen alleen maar mensen aan als ze een verwijzing van de huisarts krijgen.
Mwhaaaaaa ik weet het niet meer.

bewerkt door Jens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jens en welkom. 

Ik zou teruggaan naar de huisarts en eens goed gedetailleerd door die bijsluiter heen praten. En daarna maar zien of je ze neemt of niet en hoe veel. Ik ken het spul niet, kan er dus niks over zeggen. 

Andere vraag. Wil je stoppen met bierdrinken? Waar komt je probleem vandaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er niet naar je geluisterd wordt is dat heel vervelend.

De stap naar de huisarts met je drankprobleem is al een hele grote, compliment.

Ik zou zeggen terug naar je huisarts, of een andere vragen. Jij neemt jezelf serieus, 

dat mag de dokter ook doen!

 

Ik heb zelf nadat ik bij de huisarts ben geweest een aantal gesprekken gehad met praktijkondersteuner,

Toen ik merkte dat die mij niet verder kon helpen met de verslavingsproblematiek heb ik een verwijzing gevraagd voor Novadic.

En dat was geen probleem en snel geregeld.  Je schrijft: 'ik weet het niet meer', dus reden genoeg om toch maar weer aan de bel te trekken.

Superknap dat je dat doet...

 

Met medicatie heb ik zelf geen ervaring.

 

Succes~!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Jens,

Hartelijk bedankt voor je bericht. Goed dat je de bijsluiter hebt gelezen. Wat belangrijk is bij het innemen van deze medicatie is dat je in ieder geval vier dagen helemaal geen alcohol hebt gehad voor je met deze medicatie start. Anders zal de medicatie reageren op de alcohol die nog in je lichaam zit. Ook is het belangrijk om op te letten dat je geen voedingsstoffen inneemt waar alcohol in zit. Wat meer informatie kun je lezen op de website van alcoholdebaas bij 'medicijnen'.

Mocht je verdere ondersteuning nodig hebben bij je drinkgewoonte kun je hiervoor een verwijzing vragen bij je huisarts. Wellicht is een telefoontje naar je huisarts hiervoor voldoende, aangezien je je huisarts hier al over hebt gesproken. Een verwijsbrief is inderdaad nodig om je aan te melden voor een intake bij de verslavingszorg, dat heeft te maken met de vergoeding van de zorgverzekering.

Veel succes gewenst!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...