Spring naar bijdragen

En nu lukt het!!!


Gast

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Moosje:

Zo zal me weer eens melden.  Vorig weekend een beetje ziek geweest maar gelukkig weer op de been.  

Heb op het ogenblik een gigantische pestbui,  slecht geslapen. Zie tegen het weekend op,  ben mezelf aan het wijsmaken dat het zonder biertje lang niet zo leuk is. Nu weet ik dat het de verslaving is die spreekt... Maar toch... Pfffff dat wordt oppassen ⚠. Ik ga niet toegeven aan die gedachte het in tenslotte maar een gedachte... Zegt ze stoer...!!! 

Minimaal drie maanden wil ik droog staan, en dan kijk ik wel hoe ik verder wil.  Voor nu blijft het bij thee en frisdrank daar raak ik trouwens zo op uitgekeken die limonades,  zometeen boodschappen doen gaan we maar eens op zoek naar iets nieuws. 

ik wens iedereen hier een fijn weekend en tot de volgende update. 

Hey Moosje ik zit dit bericht te lezen en bedenk me ineens dat ik vanavond ook een feest heb en daar dus niet drink...... absoluut geen  moment mee bezig geweest. Apart zeg.  Want ik herken dus die rotbui , dat je niet mag drinken . Zet door en echt het word zo een gewoonte dat je daar niet meer over nadenkt . Ik sta er nu zelf ook verbaast over . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Moosje:

[.....] ben mezelf aan het wijsmaken dat het zonder biertje lang niet zo leuk is. Nu weet ik dat het de verslaving is die spreekt... Maar toch...
Minimaal drie maanden wil ik droog staan, en dan kijk ik wel hoe ik verder wil.  Voor nu blijft het bij thee en frisdrank daar raak ik trouwens zo op uitgekeken die limonades,  zometeen boodschappen doen gaan we maar eens op zoek naar iets nieuws.
[.....]

Drinken leuk vinden is iets wat bij me hoorde toen ik nog actief verslaafd was. Toen ik net gestopt was miste ik ook het 'leuke' van drinken, wat eigenlijk
gewoon neerkwam op: wat doe ik met de tijd waarin ik 'normaal gesproken' dronk en nu niet meer... en nu heb ik het niet over het 'missen' van
de roes, die wilde ik echt kwijt, dáár ging het me om...
Maar vervangende drankjes waren er eigenlijk om 'tijd te doden'. Langzamerhand vulde die drinktijd zich echter gewoon met de bezigheden die om het
drinken heen zitten/zaten. M.a.w. er hoefde steeds minder 'leuk' gedronken te worden. Drinken was niet meer nodig om maar iets te doen te hebben.
Ik vergelijk het simpelweg maar met m'n honden.. die drinken niet omdat het zo leuk is maar omdat hun lichaam aangeeft dat ze vocht nodig hebben.
Zo ben ik zelf min of meer ook geworden. Voor gezelligheid of 'leuk ervaringen' hoef ik geen glas of fles meer in de hand te hebben. Ik drink als ik
dorst heb, echte dorst, niet de alcoholisten eigen 'eeuwige dorst'. Hierdoor kan ik al jaren toe met koffie en cola. De hoeveelheden zijn het gevolg van
lichamelijke behoeft, niet van opvullen van drinktijd. Heel bescheiden dus en daardoor niet zo snel vervelend.
(Zelfde verhaal (minus de hondjes) geldt voor roken. Géén vervanging voor sigaretten, rooktijd vult zich mettertijd vanzelf.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees weinig over de ‘zucht momentjes’ 

ik heb er vandaag wel last van, mede omdat ik nog een dagje uit ziek. Naar buiten gaan zit er nog even niet in. Wat lichte huishoudelijke klussen en dan heb je het wel gehad. Ik heb 1 jan op de teller. Ben ook nog bezig met dia afbouw. Verder nog steeds niks in huis. Maar nu even een killer momentje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...