Spring naar bijdragen

Dinsdag 7 november 2017


Lars

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal. 

Vorst. Echte vorst. Voor ons hier nu 3 dubbel bijzonder. Ook omdat ik nu weer zout in mijn watertank moet gooien. Maar vooral ook vanwege de reactie van schoonzoon toen ie zijn vingers over een be-ijsde auto liet gaan. "It was all story until now. Now it is real" 

Óók zoiets..... vraag ik kleindochter of ze een banaan wil. "Nee oma. Is geen banaan. Is een planteen!". 

Ik leer veel. En wederom vooral dat ik in feite geen fluit weet, nog maar weinig van de wereld gezien heb. 

Ik zie een beetje tegen de echte winterkou op. Weet dat t went, dat ik wel weer een  werkend ritme vind (alles Is relatief) maar nu t "real Is en geen story meer" moet ik wel ff mentaal omschakelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zozeer meubilair dat ik keer op keer "ervaren frummers" nog als nieuwelingen zie. Errug. 

Ben trouwens blij dat t forum Is zoals t nu Is,  behoorlijk breed, log en stabiel, en niet meer zoals in en vooral voor 2010.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie wandeling kunnen maken in de ochtendzon. Lopen gaat vandaag weer stukje beter , dus dat was fijn voor hond en mij. Over een uurtje naar de stad in de buurt naar de brijder. Verder vandaag geen spannende dingen en dat is goed zo. Deze dag heeft genoeg aan zn eigen goeds ( kleine variatie op ..).                                Ik ben blij dat de hartperikelen met een sisser afliepen. Veel om dankbaar om te zijn. En des te meer MIJN plicht goed voor mijzelf te zorgen. Was best wel een flinke wake up call. 

Spannend @jopie al die wintervoorbereidingen met je home. Ik besef dat ik dan een verwend nest ben met mn nieuwe  3 kamerflat. En ook ik ben erg blij met dit forum. Ik weet niet hoe het was, maar zoals het nu is ervaar ik het als goed, vertrouwd, veilig en warm. En heel vaak helpend naar elkaar , soms waar nodig kritisch, en empatisch. Das mooi en waardevol. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Geus. Niet denken dat je iedereen hier hebt weggejaagd, hoor. 't Kakt hier wel vaker in aan het eind van de ochtend. In de loop van de avond
komt er dan weer wat leven in de.. uuhhh... nou ja, je weet wel... :blush:
Mooi te zien dat je je droog staan weet om te zetten in actie. De beloning van niet meer drinken is in veel gevallen
inderdaad dat het je energie oplevert. En als jij straks je huis geïsoleerd hebt kun je ook nog eens besparen op de energie van je leverancier...
Win-win...
In elk geval welkom in de huiskamer. Gemeubileerd en met een bloemetje op het dressoir... ;)  Hoop dat je hier regelmatig zult komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Geus, hoop dat je je snel op je gemak gaat voelen hier. 

En Kohtje: geniaal dat bakje met wat wc-papier onder het bed... ik ben toch redelijk praktisch ingesteld, maar hier was ik niet op gekomen, 
inmiddels staat er zo'n bakje ook bij ons nu, dank voor de tip. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Bor:

Quote; 't Kakt hier wel vaker in aan het eind van de ochtend. In de loop van de avond komt er dan wel
weer leven in de.. uuhh..nou ja je weet wel..    op het dorpsplein.

Wat mij betreft komt er dan weer wat leven in de verwarmde tent Bor, het dorpsplein is mij 's avonds nu toch wat te koud.... :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars, balen, zeker. Maar alsjeblieft niet blijven balen, hoor. Is het niet je gezondheid dan is het wel de leeftijd. Iedereen heeft wel wat.
Blijf op zoek naar wat wél mogelijk is. Daar waar jij nog wat positiviteit in je hebt is geen plek voor negativiteit.
Schrale troost: hier kunnen we je altijd nog wel 'gebruiken'.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even jopie nog weer.. ik lees van zout in je watertank. Is dat tegen bevriezing? Het allerbeste middel tegen bevriezing is nog altijd
(een beetje) warmte. Probeer in elk geval de ruimte rond je watertank een beetje toegankelijk te maken/houden voor warmte. Ook
weer niet té warm i.v.m. alg- en  bacteriegroei...
zout water heeft maar een iets lager vriespunt als zoet water.. scheelt maar een graadje of 2 celcius geloof ik.. en zout is weer slecht voor je
pomp en evt. leidingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja er is meer te doen op de wereld. Valt me gewoon even zwaar. Twee jaar geleden was ik nog gewoon aan het werk. Had een zelfstandige baan. Op het laatst ging dat ook een stuk minder maar dit viel me rauw op mijn dak. Ik deed mijn best vond het leuk. Alleen ja ik moet steeds vragen kan er ook niets aan doen. Ze hebben hier beloofd om samen verder te kijken. Er zijn vast wel dingen te doen waar ze wel wat meer begeleiding kunnen geven. Heel even schoot door mijn hoofd dat ik mijn teleurstelling weg wil drinken. Ga het niet doen de wereld vergaat niet en ik ook nog niet hopelijk als ik van de drank af blijf. Toch raar dat bij een teleurstelling of als iets tegen zit ik meteen aan drinken denk 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Lars:

Heel even schoot door mijn hoofd dat ik mijn teleurstelling weg wil drinken. Ga het niet doen de wereld vergaat niet en ik ook nog niet hopelijk als ik van de drank af blijf. Toch raar dat bij een teleurstelling of als iets tegen zit ik meteen aan drinken denk 

Raar hè? Lars, wees blij dat je die impuls in elk geval herkent en de kop in kan drukken. Dáár ben je in elk geval in gegroeid. Niet onbelangrijk. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowhat ik heb apraxie en waarschijnlijk speelt dat al langer. Ik heb vooral moeite met de dagelijkse handelingen. Zelfzorg en huishoudelijke dingen. In het begin kon ik het nog wel verbergen nu niet meer. Ik doe nog zoveel mogelijk zelfstandig. Wel krijg ik hulp met douchen. Soms kan ik iets wel en soms niet. Ik kan mijn schoen aantrekken en zonder nadenken veter strikken en de volgende schoen weet ik niet hoe ik ze moet strikken. Met mijn geheugen is niets mis mee. Wel denk ik dat ik geestelijk ook wat achteruit ben gegaan. Ik merk dat ze hier meer geduld hebben en meer begrip dan met de opname en dat doet me goed. Of en hoe snel het minder zal gaan is niet te voorspellen. Ook kan ik nog wel dingen aanleren 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He lars

Mooi dat je niet daar komt waar t wellicht net te veel voor je Is. 

Verdrietig dat t zo Is.  Dat ook. En net zozeer. 

Knap dat je het niet wegzuipt en wil ziet en erkent. 

Kortom: je lijkt misschien minder te kunnen maar volgens mij ben je een veel (waarde?)voller mens geworden deze 2 jaar. Voor je dochters, kleinkinderen, en ook hier. En.....jezelf.

Knuffel. Omdat t niet alleen leuk Is.  

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Lars, je wilt niet weten hoe vaak je mij hier al geholpen hebt. 

:heart:

Zo , nu ga ik maffen, want t gaat niet zo jofel. Duimen jullie voor morgen? Oncoloog morgen. Ik zie er als een berg tegen op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...