Spring naar bijdragen

Oxazepam


GUUS

Aanbevolen berichten

HALLO  even mij voorstellen,  mijn forum naam is Guusje  , ik heb een vraag aan jullie ik heb 5 weken 5 mr per dag oxzazepam geslikt ben cold Turken gestopt arts niet over afbouwen gehad ook van mijzelf dom, dacht 5 mgr ik werd  er zieker van  dus stopte ik had voor 8 weken gekregen na stoppen  toen begon helemaal de ellende kreeg het voor stress opbouw en angst alles zoveel malen erger benen stroomstootjes algehele malaise niet slapen H arts terug ja kun je niet tegen een stofje van de oxzazepam  kan 5 weken gebruik  deze dosis 5 mg nu zoveel ellende aan je lijf geven nu 4 weken al  . Fijn jullie forum dat ik dit gevonden hebt je gaat twijfelen dank jullie om dit te lezen  Guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Guus goeie middag en hartelijk welkom bij ons forum. Kom je mee praten bij thema's? Misschien kan je de vraag daar nog eens stellen. Maar op je eigen draadje krijg je ook reacties hoor.

Het afbouwen is zo moeilijk we weten het allemaal. Zwaar zwaar en nog eens zwaar.

Welkom bij onze club en succes. We doen het samen:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo wat super al een berichtje!  Fijn dat het forum er is! Je gaat nl heel onzeker worden of het allemaal wel klopt dat je na 5 weken gebruik van 5mg per dag en dan cold Turken bent gestopt zonder nadenken! H.arts niets over afbouwen ik werd  van de oxzazepam met inname niet veel beter toen ging ik zoeken kwam bij jullie en de verslaving, maar nu dus 4 weken verder echt mijn benen wat ik al vertelde niet slapen onrustig algehele malaise , de h.arts  begreep dat niet toen ging ik helemaal twijfelen  tot ik jullie forum gevonden had, zo blij mee die erkenning, ik kreeg het eerst niet voor elkaar aanmelden etc maar gelukt, thema moet ik nog even kijken hoe dat werkt komt goed,  wat zijn jullie fijne mensen om dit voor elkaar te doen! Met jullie ervaring! Dus de 5 weken en 5mg kan zolang dus van die vreselijke bijwerking geven?  Dank je nogmaals voor je reactie

bewerkt door GUUS
Moet natuurlijk cold turkey zijn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor dat kan na korte tijd zulke bijwerkingen geven Guusje. Je zal die klacht wel vaker hier lezen.

Als je naar Benzo de baas gaat hé dan zie "wie is wie" staan, vlak daaronder zie je Thema's rondom Benzo. Klik dat maar aan. Dan zie je weer een hele rij staan. Ga op "terugval of niet" staan. Als je dan naar pagina 22 gaat is dat de laatst pagina waar we gepost hebben. Lees op je gemakkie maar de dingen die je belangrijk vindt.

Het kan zijn dat het in het begin wat verwarrend is omdat het allemaal nieuw is maar dat went gauw genoeg.

Even een bosje roosjes als welkom cadeautje. :rose::rose::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @GUUS, allereerst welkom hier!

Alweer een teken dat de artsen er nog steeds weinig van begrepen hebben. Benzo-onttrekking komt bij alle dosissen, hoog of laag voor en het lijkt op zich ook geen verschil te maken of je het 5 jaar slikt of 5 weken. Bij 5 jaar een hoge dosis zullen de verschijnselen doorgaans heviger zijn, maar het is echt onwaar dat je bij 5 weken 5 mg Oxazepam geen last kunt krijgen. Het credo is toch echt bij langer dan 3 weken gebruik: afbouwen! 
Je bent Cold Turkey gestopt en ja, dan krijg je verschijnselen en bijwerkingen die jij nu ervaart Heel vervelend natuurlijk, zeker omdat het bij afbouw grotendeels of wellicht helemaal voorkomen had kunnen worden. 

Oxazepam is geen zware benzo zoals Clonazepam, Xanax of Lorazepam, maar door de korte werkingstijd toch berucht om de onttrekkingsverschijnselen.

Ik denk wel dat jouw hinder wellicht toch relatief snel voorbij is. Kun je het aan om dat af te wachten? Anders zou je toch terug moeten gaan naar een arts en wellicht toch een afbouwschema opstellen. 

Sterkte joh en als je vragen hebt, stel ze! We zijn er om ook jou bij te staan. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel voor je reactie,  blij mee! De erkenning doet zoveel van mensen die weten waar ze over praten,  je voelt je door H.artsen z.a ik ook op forum veel lees het onbegrip, ik vraag hem nog wel of hij eens een poosje zou willen prof draaien met oxzazepam , en misschien eens zich meer inlezen  op  forum etc. Over de problematiek van de verslaving van mensen die dit aan de lijve hebben ondervonden, deskundige dus allemaal  die weten waar ze over praten, en niet van  artsen die denken het teweten, ik ben echt boos ,wat ik lees allemaal en wat ik zelf hebt ondervonden doodzxiek kon niet veel meer, oh zei hij nog misschien een stofje in de oxzazepam waar je niet tegen kon ,hoppa inkopper, nu ben ik goed voorbereid om hem er iets meer over tevertellen dank zij jullie! Bedankt!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei GUUS:

Hallo hier was ik weer, gisteren redelijke goeie dag,vandaag het gevoel dat ik door mijn benen ga zakken, ook stroomstootjes er door heen , elke dag denk je morgen is het beter ff  groetjes Guusje

Hallo Guusje,

Dat is het onvoorspelbare van die benzo´s. De ene dag gaat het goed en een andere dag kan het ineens de andere kant uit gaan. Ik kan daar over meepraten. Pas als je er echt vanaf bent kun je genezen. Hoe snel dat dan weer gaat is ook onvoorspelbaar, dat verschilt per individu. Maar 1 ding is zeker, we genezen!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel, ik ben er sinds 3 weken vanaf na een week van stoppen begon de ellende pas echt heftig te worden  ,ik ben mij aan het inlezen op het forum, wat een verhalen, je voelt je echt zo beroerd z.a gister dacht ik yes voel mij stuk beter vandaag weer helemaal niets, wat hebben jullie ook al  veel geknokt  x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte Guus! Ik had ook extreme reactie op oxazepam en kreeg afkickverschijnselen. Ik kon niet slapen zonder en ben overgestapt op diazepam en die aan het afbouwen nu. Het is een heel gedoe maar het is belangrijk voor jou inderdaad te weten dat je niet alleen bent en dat je geen gekke reactie hebt maar dat dit echt gewoon heel goed mogelijk is na 5 weken gebruik. Ik ben zelf geen doorgewinterde benzo kenner en er zijn hier forumleden zoals @Cyclad58 en @Bolletje die zo veel steun geven. Het is een geknok omdat huisartsen veel niet weten soms. Ik werd ook van het kastje naar de muur gestuurd en door dit forum wist ik dat ik het via diazepam moest aanpakken. Zet'm op en houd moed, groetjes van Teuntje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel teuntje, had ik weer even nodig, dat getwijfel omdat je elke keer denkt het gaat goed , kan per uur zelfs wisselen , nu dus 4,5 week coldturkey gestopt echt ik kan soms helemaal niets ,slapen 2 nachten ging redelijk vannacht hommeles elke keer die teleurstelling,  sinds ik de forum,s hebt ontdekt lees ik ze keer op keer dat geeft mij vertrouwen dat het ooit goed komt,  vannacht weer opeens erge krampen in kuiten en stroomstootjes, maar door jullie allemaal blijf ik vertrouwen  wat een steun voor elkaar top,! Jij ook veel sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Hallo beste mensen,

Is deze discussie nog actueel?

Ik ben nieuw op de site, ook aan het vechten met oxazepam afbouw.

Inderdaad, de symptomen zijn erg en het duurt lang.

Ik ben van 40mg / dag naar 25 mg gedaald, zeer langzaam.

Steun is heel erg nodig!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Salva:

Hallo beste mensen,

Is deze discussie nog actueel?

Ik ben nieuw op de site, ook aan het vechten met oxazepam afbouw.

Inderdaad, de symptomen zijn erg en het duurt lang.

Ik ben van 40mg / dag naar 25 mg gedaald, zeer langzaam.

Steun is heel erg nodig!!

Hay Salva 

Het is inderdaad stilletjes hier de laatste dagen .... iedereen voert zijn/haar strijd.

Ik kan je spijtig genoeg niet adviseren in het afbouwen omdat ik cold turkey gestopt ben.... géén aanrader ! 

Maar als je me verteld hoe je je voelt ...of je heb vragen over je mentale strijd zal ik (en vele andere lieve mensen hier )je zeker bijstaan ...

Dus vertel ... waar heb je moeite mee ....

Oh ja ...ben je man of vrouw want dat kon ik niet zien ...niet dat dat enig verschil maakt maar gewoon,  da's duidelijker.

Lieve groeten 

Krisje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Yules,

Dank je veel voor je reactie!

Is het je gelukt om er vanaf te komen met C/T? cold turkey?

Dat zou ik niet aankunnen.

Ik ben een vrouw.

En ik weet nog niet goed  ik mijn berichten kan lezen op deze site.

Ik zal zeker van allesvertellen, dank voor de steun.

Nu net een gesprek met psycholoog gehad, moet wat ideen laten bezinken.

Tot snel, als ik de weg weer kan vinden.

Is er iemand die mij kan uitleggen?

Bijvoorbeeld , signeer je met je eigen naam?

Op het profiel staat dat je naam en woonplaats niet openbaar worden, ik zie dat bij jullie ook.

Bij mij was alles vermeld...

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Salva 

Ja het is een beetje een labyrint hier hè.  Ik zou zeggen veel knopjes drukken en op namen klikken ...rechts van boven heb je ook een menu..3 streepjes boven elkaar en daar op klikken. Dan krijg je oa "forums" daarop klikken en dan scrollen tot je op benzodebaas komt en daar zie je " ditjes en datjes " en dan zie je de alledaagse gesprekken.

Ik zou zeggen fiets wat rond hier en je zal de weg wel vinden.

Ik teken met mijn echte naam 

Dus met deze liefs en tot schrijvens

Krisje x 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...