Spring naar bijdragen

Voorstellen


Tom7788

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn naam is Tom. Vanaf 2012 zit ik aan de Oxazepam/Clonazepam.  Zat op een gegeven moment zelfs op 100mg Oxazepam daags,
Door een verslavingsarts ben ik van 100mg Oxa naar 6mg Clonazepam gezet. Die dosis ben ik gaan afbouwen naar 2mg waar ik een aantal jaar op gezeten heb.

In 2015 ben ik af gaan bouwen naar 0.5 mg. In 2016 ging mijn relatie over en ik ging weer naar 2mg. Echter ik zakte al vrij snel naar 1mg. Inmiddels zit ik weer op 0.5mg.
Merk dat de laatste loodjes het zwaarste zijn. Bij niet innemen het gevoel in een koker te zitten, angsten, benauwdheid, zware irritaties etc. Dus ik moet kennelijk zeer geleidelijk afbouwen van die 0.5 mg.

Groet Tom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Tom7788:

Hallo allemaal,

Mijn naam is Tom. Vanaf 2012 zit ik aan de Oxazepam/Clonazepam.  Zat op een gegeven moment zelfs op 100mg Oxazepam daags,
Door een verslavingsarts ben ik van 100mg Oxa naar 6mg Clonazepam gezet. Die dosis ben ik gaan afbouwen naar 2mg waar ik een aantal jaar op gezeten heb.

In 2015 ben ik af gaan bouwen naar 0.5 mg. In 2016 ging mijn relatie over en ik ging weer naar 2mg. Echter ik zakte al vrij snel naar 1mg. Inmiddels zit ik weer op 0.5mg.
Merk dat de laatste loodjes het zwaarste zijn. Bij niet innemen het gevoel in een koker te zitten, angsten, benauwdheid, zware irritaties etc. Dus ik moet kennelijk zeer geleidelijk afbouwen van die 0.5 mg.

Groet Tom

HI @Tom7788

Welkom benzo strijder! De laatste loodjes zijn zeker erg zwaar en moeten zeker met clonazepam heel voorzichtig gebeuren. Microafbouw is hiervoor het meest geschikt en kan ik je dus van harte aanbevelen.

Je kan dit doen door middel van het kopen van taperingstrips via Cinderella.org of je kan zelf aan de slag met veil en weegschaal. Hoe groot zijn je tabletten qua medicatie gewicht?

Deel vooral met ons je verhaal, meng je in onze toppics waar we actief zijn ( want we gebruiken  een paar toppics als home-base waar we elkaar toejuichen en onszelf beklagen soms ) .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tom,

Zo zie je maar weer eens wat die verslavingsartsen er van weten.

Je ging van 100 mg oxazepam naar 6 mg clonazepam. Volgens http://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm

is 100 mg oxazepam gelijk aan 2,5 mg clonazepam. Opletten dus met die mensen ! Ik denk niet dat hij je een dienst heeft bewezen.

Maar gedane zaken nemen geen keer. Sterkte !

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei GeertX:

Tom,

Zo zie je maar weer eens wat die verslavingsartsen er van weten.

Je ging van 100 mg oxazepam naar 6 mg clonazepam. Volgens http://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm

is 100 mg oxazepam gelijk aan 2,5 mg clonazepam. Opletten dus met die mensen ! Ik denk niet dat hij je een dienst heeft bewezen.

Maar gedane zaken nemen geen keer. Sterkte !

 

Je zou ze toch graag zelf eens aan zo'n dosis helpen en dan laten afkicken na een jaar. Kan daar zeer zeer nijdig van worden!:angry::angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎22‎-‎10‎-‎2017 om 18:03 zei GeertX:

Tom,

Zo zie je maar weer eens wat die verslavingsartsen er van weten.

Je ging van 100 mg oxazepam naar 6 mg clonazepam. Volgens http://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm

is 100 mg oxazepam gelijk aan 2,5 mg clonazepam. Opletten dus met die mensen ! Ik denk niet dat hij je een dienst heeft bewezen.

Maar gedane zaken nemen geen keer. Sterkte !

 

Tja, onbegrijpelijk. Tom krijgt gewoon 3 maal zoveel als nodig is! 
Die omrekentabellen zijn er niet voor niets, al verbaas ik mij er dan weer over dan de omrekentabellen internationaal niet gelijk zijn. 

Zo wordt in de USA en ik dacht ook in de UK voor Lorazepam (Ativan,Temesta) de omrekenfactor 10 gebruikt naar Diazepam, terwijl in Nederland en België de omrekenfactor 5 is. Scheelt toch best wel iets.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-10-2017 om 19:41 zei Cyclad58:

Scheelt toch best wel iets....

Dat is een mooie understatement haha... ik denk dat we in nederland te laag zitten en mogelijk in  USA te hoog. Weet wel dat ik compleet out ging door de overstap van Lorazepam naar Diazepam en de 5mg werd aangehouden. Absoluut een hele slechte overstap en kan dus iedereen aanraden om iets hoger te zitten dan 1 op 5. Maar artsen hier zijn vrij rigide meestal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn huisarts hanteert voor larezepam en lorametazepam 10 Mg diazepam. Zo staat het volgens mij ook in het dr Ashton manual. Ik heb bij de overstap alleen barstende koppijn ervaren. Dit neemt nu geleidelijk af. Ik denk inderdaad dat 5 Mg veel te laag is geweest vandaar dat je zo ziek bent geworden. Sterkte meid! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...