Spring naar bijdragen

Donderdag 12 oktober


MarQ

Aanbevolen berichten

24 minuten geleden zei Bor:

Jeugdzorg ook, en reken maar dat ik daar op sla zodra ik een kans zie.

Wetten en protocollen alsook bureaucratie kunnen m"n rug op.

Oeps 

Je drinkt nog steeds al is t met mate en af en toe. 

Je koos voor jou en wijst de vinger naar een ander.

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag allemaal.


Ik hoop dat ik de laatste/langste versie van het dagpact te pakken heb..
Heb me vanmorgen voorgenomen om in elk geval vandaag maar niet te drinken.
Dat scheelt morgen een hoop koppijn e.d. Toch een beetje vooruitdenken, hè..

Dagpact:

MarQ

Lars

Bor

Francoise 

Kohtje

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

mogge allen.

ik doe mee, ik drink vandaag niet. ben met "huiswerk"opdracht van de Brijder bezig. een zeer zinvolle opdracht vind ik nu. Het wordt mij steeds helderder hoe een en ander "zit' bij mij, waar de triggers zitten, wat ik kan doen, wat ik voor vaardigheden kan inzetten. etc.

ben ik zomaar een beetje blij van. Wel apart dat ik vandaag ineens allerlei dingen helder krijg.  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jannigje:

“Alleen de dag waardevol maken”.

Verbijsterend vind ik dit. Jij kunt dit vanuit, ja vanuit wat eigenlijk......? En hoe? Het klinkt zo eenvoudig, zo zonder gedoe, zonder hard werken. Lees ik je goed of is dit alleen maar mijn interpretatie?

Ik weet niet hoe dat moet. Zou willen dat ik het wel kon.

Lieve jan...

Ik Had erachter willen zetten: maar dát Is nou net de opgaaf, het werken niet, dat gaat vanzelf. Niet gedaan. Bewust. 

Jij weet inderdaad precies (!) wat ik daarmee bedoel volgens mij. Het verbaast me niets dat juist jij de discrepantie ziet ("alleen maar" VS "de moeite waard)

En daarom dus ook dit rooster beter voor mij dan overdag werken.  Want.... moe thuis om 17 uur en er dán nog inhoud aan geven? Ik kan dat niet. Alleen mijn werk de inhoud laten zijn? Ik kan dat niet, noem nou net dat de "lege huls". 

En ik werk om te leven, niet andersom. Ik leef om het waardevol te doen zijn. Netjes te leven. En anders niet. En ja, dat vind ik lastig. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist een heel goed gesprek gehad met nieuwe begeleidster. Ze is nog jong, maar ze luisterde heel goed en ze wist me meer laten vertellen dan ik vooraf voor mogelijk hield. Ik zag er namelijk best wel tegen aan van tevoren. Bedoeling is dat ze elke week bij me komt.

Vanavond weer koken hier, moet nog nadenken over wat er op menu staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Suikertje. Ook al wijzer over eventueel vrijwilligerswerk?

Succes met een leuk recept.

 

Mai, ik begrijp je vaak niet, maar lees wel veel verdriet en ellende uit je stukjes. Ik wens je erg veel sterkte .

 

Hier na een ochtendje "huiswerk" en administratie een rustig middagje voor mezelf houden. De hypno van gisteren moet ook echt even bezinken , heb ik gemerkt. Straks dus naast wandelen maar lekker wat haken aan mijn vest. Even pas op de plaats. koppie zit "vol".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik net gedaan: zwemmen (met moeite 15 baantjes), sauna (met moeite 15 minuten) en even slapen (met moeite een uurtje). 

Helemaal goed zo. Ik ben in ieder geval weer schoon en mijn kop Is leeg.

Eten, omkleden en klaarmaken voor t werk. Vandaag lijkt een "bijtrek-dag". Niets mis mee. 

En de zon schijnt.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vader van dochter belde gisteren laat. Heb niet opgenomen. Hij liet ook geen.bericht achter. 

Ik denk af en toe wel aan hem. Ik vraag me dan vooral af hoe t met hem gaat. Of hij nog leeft. Dat is best triest. Maar van t moment dat hij belt voel ik enkel spanning en weerzin. Ook triest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Sheila:

Afbeeldingsresultaat voor RIP R.I.P. Anne.

Veel sterkte voor de nabestaanden. 

Ja, was er ook best mee bezig. Zo erg, en voor ons de boodschap het leven niet te verkwanselen met alcohol. Tenminste , dat zie ik wederom als boodschap voor mijzelf. Snappen jullie mij of ben ik onduidelijk misschien? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee sheila.

Hij is een 'zware' alcoholist. De laatste keer dat hij belde was hij straalbezopen. Toen ik daar lastig om deed vroeg hij of ik.wou dat hij zelfmoord pleegde. Want dat kon ie doen he. T lastigste is dat ik t hem nog zie doen ook. Toen het gesprek voorbij was, dacht hij dat hij had opgehangen. Dat had hij niet. Terwijl ik niet wist of hij al dan niet zichzelf iets zou aandoen, hoorde ik hem op de achtergrond lachen met zijn vrienden.

Hij zegt altijd dat hij van me houdt. Begrijpt dat dochter geen contact wil. Ik deed nooit moeilijk maar bewaakte wel altijd mijn en haar grenzen. Ik hou ook van hem.

Maar de koek.is op. Ik kan niets doen om hem te helpen. Ik wil.ook niet echt meer toekijken. T is een vogel voor de kat. 16 jaar t zelfde liedje. Dan is de plaat al behoorlijk versleten kan ik je zeggen.

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...