Spring naar bijdragen

Vrijdag 29 september 2017


Lars

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Francoise:

Aan de trap of iets gaan hangen zo dat je vrij van de grond komt . En diclofenac 50 mg minstens 3x per dag en masgbeschermers 

Dat hangen is erg goed, als er een zenuw bekneld zit kan die los. Diclofenac schijnt kanker te kunnen veroorzaken, en dempt de pijn, dan heb je geen waarschuwingssignalen meer, het is geen ontsteking dus als het alleen om de pijn gaat, een lichtere pijnstiller als paracetamol beter.

Zelf gebruik ik warmtepleisters, warmtecreme, zodat de spieren ontspannen, en een rode warmtelamp werkt ook goed. sterkte voor die ouwe Toine!

 

En Bolletje, je bent lekker Mindfull bezig, mooi om te lezen♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. 

Vanochtend al druk geweest op de camping. Laatste dagen en niet alleen voor mij. Beetje elkaar helpen dus. 

En nu dan werk. De laatste voor het vrije weekend. Beetje volhouden, niet te veel denken en niets wat niet perse nu moet aanhalen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Bor:

Nou, dat lijkt me niet zo"n strak plan voor die ouwe van Toine...aan de trap gaan hangen.:face-icon-small-shocked:

@toine; Ga anders maar even met hem naar de dokter.

die vind ik dan wel weer leuk... of ik 't er mee eens ben weet ik niet eens als ik dan ook het antwoord van lady jane er achteraan lees, maar ik
vind 'm wél leuk... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ken nogal wat mensen met rugklachten en die gaan voor en na de volley allemaal aan de rekken hangen, schijnt echt goed te helpen, en kan geen kwaad hoor, alleen of je zo'n plek thuis hebt? Sommige mannen (mijn zoon ook) hebben zo stang die je tussen de deur sponningen kunt klemmen en die kunnen je hele gewicht wel houden, misschien een idee om die aan te schaffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

Nee vooral geen afleiding zoeken in een theepot.

Gewoon het hele weekend op de bank blijven zitten janken en staren naar de bierfles voor je neus
die je zooooo dorstig maakt. Maar je mag er alleen naar kijken, aankomen niet. Er dwars doorheen, dat helpt.

Ik zie wel wat je bedoelt. Maar weet je, ik heb het uitgemaakt met bier. En ik ga niet het hele weekend voor haar foto zitten janken. Ik heb wel meer te doen. En als ik bier tegenkom bij de supermarkt dan zeg ik gewoon hallo :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei lady jane:

ik ken nogal wat mensen met rugklachten en die gaan voor en na de volley allemaal aan de rekken hangen, schijnt echt goed te helpen, en kan geen kwaad hoor, alleen of je zo'n plek thuis hebt? Sommige mannen (mijn zoon ook) hebben zo stang die je tussen de deur sponningen kunt klemmen en die kunnen je hele gewicht wel houden, misschien een idee om die aan te schaffen.

Werkt goed maar voor iemand die al op leeftijd is of minder mobiel is niet echt aan te raden. Beetje link dan.:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Bor:

Maar wel levenslang blijven hangen in een of ander, continue terugkerend stappenplan/ zelfhulpprogramma?

* Nee Bor is niet boos, en (ver)oordeeld niks of niemand. Deze vraag is echt een oprechte vraag van mij*

Bor, ik denk dat jij, en menig ander, denkt dat een stappenplan of zelfhulpprogramma een levenslange molensteen om je nek is.
Ik spreek uiteraard alleen namens mezelf. Ik ervaar het geenszins zo.
Ja, ik geef toe, ik was een tijdje 'onuitstaanbaar' wat betreft het 12-stappen programma. Ik zeg niet dat ik nu niet meer onuitstaanbaar ben, maar
het 12-stappen programma heeft voor mij z'n diensten bewezen en ik heb het nu zogezegd los kunnen laten. Niet dat ik nu anti ben of dat ik
er niks meer mee doe.. ik ga nu m'n eigen weg weer, wél met wat ik geleerd heb.

Ik kan het een beetje vergelijken met 'Aap-Noot-Mies'. Ik ben nog van een generatie die m.b.v. dit "leesplankje" heeft leren lezen. Tja, zul je dan misschien
zeggen, dan kun je niet veel meer vertellen dan dat Mies (de kat) een muis vangt en dat Jet dat zielig vindt maar Wim juist weer geweldig.. Maar dat Teun
met z'n Aapje voor vertier zorgt en dat alles weer koek en ei is...
Aap, noot, mies was slechts een oefening om begrijpend te leren lezen. Ik kom af en toe die woorden nog wel eens tegen, maar m'n leesvaardigheid
is wel wat verder gegaan dan de vocabulaire van deze 'leesmethode'. Zo zie ik de 12 stappen ook. Ze geven me een basis om de rest van m'n
leven op voort te borduren. Of ik nou wel of niet meetings blijf bezoeken, of ik nou wel of niet dagelijks het gebed van Kalmte, Moed en Wijsheid opzeg,
of ik nou wel of niet nauw samenwerk met een sponsor, of ik nou wel of niet betrokken ben bij mijn "leesplankje", die basis neem ik de rest van m'n
leven mee. 't Mooie vind ik nu dat er na die basis een regenboog aan mogelijkheden is om daar mee om te gaan. Soms ontstaat daardoor zelfs
onder de zgn. 12-stappen-gangers weer onenigheid, maar ook onenigheid hoort bij het menselijk bestaan. Leve de onenigheid. Alleen dát brengt
ons verder en verder en verder..  soms door een moeras van vertraging, maar uiteindelijk verder.

Wat ik dus zeggen wilde: het stappenplan keert continue terug maar is ook aan persoonlijke groei onderhevig dus niet zo star als de 'beginregels' doen vermoeden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vaders zat de hele ochtend kreunend op zijn kamer en kon zich amper bewegen

en kon al zeker de trappen naar beneden niet trekken.

Na wat Paracetamol en de belofte dat er vanavond mosselen worden gegeten,

kwam hij net een stuk minder kreunend en bijna met een glimlachje op zijn gezicht naar beneden hihi.

Lage pijngrens zullen we maar zeggen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker eten, en eten wat er gezellig uitziet op je bord werkt zeker ook goed op de stemming. En je lijf vaart er ook wel bij. 

En mijn hondje is vele malen mijn steun en toeverlaat geweest. Samen kunnen we het fijner hebben. En nu geniet ik ook erg van de nieuwe vriendschap met de vriendin om de hoek, ook kort in herstel. Maar ook heerlijk om te zien dat onze beide hondjes het ook zo goed met elkaar hebben. Heel bijzonder. 

Zo, en nu naar mijn brijderafspraak. Even zin "maken". 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommigen noemen het een 'spiritueel ontwaken' maakt dat is me te zwaar. Ik noem het voor mezelf een overgang.
Ik kon natuurlijk nog misschien wel een poosje door met blijven hangen in het kopen van volle flessen, die compulsief, naargeestig en obsessief leeg maken en weer getraumatiseerd terugbrengen voor een lading volle. Maar veel langer zou ik dat niet meer hebben kunnen volhouden, dat voelde ik wel aankomen. Mijn mogelijkheden raakten uitgeput.

Nu heb ik een 12-stappenprogramma gevonden, eigenlijk heeft dat mij gevonden. Dat is mijn manier van leven. Dat is geen werk of extra werk.Dat is een oplossing voor de problemen die ik had. Als ik dat programma toepas en leef, heb ik niets te vrezen. Dan kan ik aan wat er op mijn pad komt, dan kan ik het leven aan zoals zich dat aan mij aandient. Dan hoef ik geen afleiding of omleiding meer op te zoeken.
Ik zou misschien wel kunnen pronken met mijn intelligentie door deze weg zo te bewandelen, maar dat doe ik niet. Ik ben veels te blij dat ik de kan kreeg mijn leven een goede wending te geven.
Ik zou het eerder als een tekort aan intelligentie kunnen noemen in de tijd dat ik dacht absoluut niet zonder alcohol te kunnen, dat er geen ander leven mogelijk was. Maar dat doe ik niet want ook dan zou ik mezelf, maar ook anderen, tekort doen. Want ik geloof niet dat alcoholisme, verslaving een bewuste keuze van iemand is. Ik in elk geval niet. Het is een ziekte waar je nooit om gevraagd hebt. Maar je maar mee zien om te gaan.
Zoals anderen ook een levenslange, dodelijke ziekte hebben, maar daar redelijk goed mee kunnen leven, als men de goede recepten maar toepast en een goede levenshouding aanneemt.
Als ik dus al ergens 'in blijf hangen'  is dat een leven wat 80.000 keer beter is dan het bestaan wat ik had toen ik nog zoop. Ik geloof niet dat dat voor mij zo'n slechte keuze is.
In een nachtopvang ontmoet ik veel scepsis en weerstand als ik daar eens mijn verhaal doe over de mogelijkheden bij verslavingsproblemen. Velen van de toehoorders zijn dan al zwaar onder invloed, door het 'indrinken'  voordat ze toegelaten worden. Ik kan het hun niet kwalijk nemen. Maar ik weet niet wie er dan blijft hangen.
Door gebrek aan 'openheid van geest, eerlijkheid en bereidwilligheid'?

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Suikertje:

Pfff, hier schoonmaaktornado over de vloer, 2 schoonmaaksters maar liefst. En ikke maar lekker op de bank zitten, erg he:P

Echt? Hier is het samen doen is ook wel zo gezellig. Zou het ook niet willen dat ik toe ging kijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Suikertje:

Pfff, hier schoonmaaktornado over de vloer, 2 schoonmaaksters maar liefst. En ikke maar lekker op de bank zitten, erg he:P

Hihihi... je bent duidelijk ook niet van de laatste generatie, Suikertje.. "de witte tornado"... ja, wie kent 'm nog??

(durf niet eens "Ajax- de witte tornado" te zeggen omdat Toine meeleest.. wil 'm geen pijn doen.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor, ik snap je niet en ik snap je wel.. soms is 't moeilijk of helemaal niet uit te leggen... en soms is 't klip en klaar.
En vaak is 't een mengvorm, dus niet uit te leggen omdat het klip en klaar is of klip en klaar omdat het niet uit te leggen is...  zo iets als: "laat maar"....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei toine:

Voordeel is wel de Jowan het woordje " ik " niet veel gebruikt....

Kan je hebben toch Jowan.....:D

Och, laat ik eens bij wijze van uitzondering reageren op je @toine. Alhoewel ik vraagtekens heb bij het 'aardigheidsgehalte'  als je op mij reageert, maar daar kan ik over heen stappen.
Het lijkt erop dat ook jij vroeger bij het vak Nederlandsch geleerd hebt dat je het woordje 'ik'  zo weinig mogelijk dient te gebruiken en eigenlijk al helemaal niet aan het begin van een zin.

Nu zit ik dan met het 'probleem' dat ik uitsluitend voor mezelf en niet voor of over anderen wil schrijven. Iets wat voor mij werkt, waar misschien een ander wat aan heeft.

Ik heb nooit een goede vorm geleerd waarin dat te doen zonder het woord 'ik'  te gebruiken. Ik leer graag bij en daag je uit, zoals je mij vaak uitdagend aanspreekt, mij iets aan de hand te doen waar ik van kan leren. Zodat jij en wellicht ook anderen zich niet meer te hoeven storen aan mijn taalgebruik als ik het over alcohol gerelateerde zaken heb.
Ik ben benieuwd! En wens je nog een fijne dag.

 

Overigens mag jou wel bekend zijn dat mijn schermnaam hier jowan met een kleine j is. Als je me dat genoegen zou willen doen in het vervolg....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...