Spring naar bijdragen

Donderdag. 28 september 2017


jowan

Aanbevolen berichten

37 minuten geleden zei Lars:

 Om 4 uur komt de ergo therapie nog en nee niet voor mijn ego maar voor mijn ergo 

Voor je derhalve, je bijgevolg, je daarom, je gevolgelijk, je dus dus... Heb je die dan?<_<

 

Tja, een psycholoog die dichtbij komt.. tssssss. Ik zou een andere 'nemen'. Eéntje die mijn privacy respecteert en me aan laat modderen. Eén die me
niet kan helpen met m'n problemen. Google of zo..

Kom op Lars, :heart::rose::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Lars:

Ik kan hier ook niets zeggen zonder meteen belachelijk gemaakt te worden 

Onzin, Lars , je wordt hier echt niet belachelijk gemaakt. Maar ja een psycholoog die niet dichtbij komt en het gesprek op koetjes en kalfjesniveau houdt zul je niet veel  aan hebben. Psychotherapie  e.d. Is bedoeld om dichterbij te komen, en ja dat kan lastig en confronterend zijn. En dus niet altijd even comfortabel in eerste instantie. Maar gedragsverandering wordt niks als je zomaar een kletsbabbeltje hebt. Dan kan je net zo goed bij je tante Truus op de thee gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond naar een informatieavond 'Diabetes type 1'.
Interessante ontwikkelingen. Mijn vrouw staat op de lijst om een nieuw soort sensor uit te proberen die constant het verloop van de
bloedsuikers meet. Die sensor wordt onderhuids aangebracht en kan dan met een ontvangertje
uitgelezen worden en blijft drie maanden actief. Ze hoeft dan in principe niet meer om de klipklap in haar vinger te prikken om
een bloeddruppeltje te checken.. Die sensor wordt door de ziektekostenverzekering vergoed. Vanavond horen we over de eerste praktijkervaringen.

Nu heeft ze af en toe zo'n soort sensor die je op de huid draagt. Die blijft maar twee weken actief en wordt niet vergoed.
Kosten zo'n 50 euro per stuk. In vakanties koopt ze wel eens zo'n ding omdat het zo makkelijk is, maar nogal kostbaar..
Ben benieuwd. Sowieso is er in de ruim 30 jaar dat ik mijn vrouw nu ken al veel veranderd.. tóen was ze nog in de weer met
van die echte injectienaalden en zo... gruwel... ik word van het wóórd naald al niet goed.. en toen ging het nog wel eens flink mis
met zware hypo's en ziekenhuisopnames. Tegenwoordig is het een stuk beter te regelen en hypo's komen nog maar zelden voor.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie technische ontwikkelingen, Kohtje.
Afgelopen zomer had ik een akkefietje in Italia en ik kreeg daar spullen waarmee ik mezelf moest injecteren. (Tegen trombose).
En ik heb dezelfde verhouding met naalden als jij. Verschrikkelijk vond ik dat en ik was ineens geweldig kleinzerig.
Ook tegen de binnenkant van mijn lijf kan ik niet, ik heb al moeite genoeg met de buitenkant. En die dokter mij maar willen laten kijken en uitleggen wat er aan de hand was, ieks.

Ik wens jullie succes met die info-avond en het eventuele pilot-project. (Nederlandsch..?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars, 

Mooi dat je psycholoog 'te dicht bij komt'...

als het 'niet fijn' is, betekent dat meestal dat een hulpverlener een snaar raakt,

waar je iets mee kan, mag, moet.

Maar als het te snel, of heftig is moet je dat ook aangeven.

Zij moet werken met jouw input. Wat jij vertelt, aangeeft.

 

Succes Lars, hopelijk brengt het je wat. Dapper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 hihi... niet tegen de binnenkant van je lijf kunnen. Herkenbaar. Toen met al die live-operaties op tv waar half Nederland heel geïnteresseerd naar keek...
Ik keek nog liever naar GTST...:unsure:. Ik ben heel blij dat ik een binnenkant heb maar ook blij dat die aan de binnenkant zit en dus niet zichtbaar..

 

*'t Is LIVE- operaties, hè? Niet life-operaties...  Zit ik steeds mee te knoeien. Live life. :blush:

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Lars, misschien niet erg aardig om gekkigheid te maken met je angsten. Maar bedenk dat je alleen geholpen kan worden als je
je totaal 'zichtbaar' opstelt voor de hulpverleners.. Dat sluit dan weer mooi aan bij het bovenstaande, als ik geopereerd zou moeten
worden moet ik wel bereid zijn m'n binnenste zichtbaar te maken voor de chirurg..
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brrrrr...meekijken, bij een operatie die bij jezelf wordt uitgevoerd...moet er niet aan denken!

Die binnenkant kan ik niet zien.

Die 'andere' wel...steeds beter...en laat ook anderen meekijken. Het levert me een hoop op.

Wat me sterker maakt in mijn ADB proces...en uiteindelijk in mijn leven.

Niet altijd fijn en makkelijk...je kwetsbaar opstellen, zo voelt het voor mij, kan heel eng zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...