Spring naar bijdragen

Laatste stapjes afkick lorazepam


Sieska

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik ben aan het afkicken van lorazepam, ruim een jaar gebruikt , 2,5 per dag grootste deel vd tijd.

Ben erg teleurgesteld in huisarts en psychiaters rondom dit thema.

Ook nu, ik zit nu op nog tweemaal daags op 0,25 mg per dag en blijf daar al dik maand steken. Daarvoor per twee weken kwart minderen, dat ging goed.

Nu zoveel klachten dat ik wacht tot ik weer stabiel ben. Arts zegt echter dat het los staat van de afkick...

Ik weet beter maar word onzeker.

Zijn de laatste stapjes het zwaarst?

Klachten zijn onrust, denken in cirkeltjes, zenuwen, spierkrampen, somberheid......

Het maakt dat ik opzoek tegen de laatste twee kwartjes

Ervaringen met laatste stapjes? Tips?

bewerkt door Sieska
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Sieska,

Je teleurstelling in artsen en psychiaters is helaas terecht. 
Ik ben nu bijna een jaar aan het afkicken van Lorazepam. Ik kwam van 4 mg, na 3 maanden nog 2 mg en daarna begon de ellende. Op last van de psychiater ging ik eind juni van 0,25 mg naar 0 en dat was te veel: na 3 dagen kon ik niet veel meer en werd teruggezet op 1 mg Lorazepam. Nu zit ik weer op 0,5 en dat al een maand. Ook ik probeer te stabiliseren, maar zelfs na een maand op 0,5 mg heb ik nog mindere dagen. 

De laatste stapjes zijn zeker het zwaarst, waarbij de slotstap naar 0 echt het moeilijkst is.
De artsen zeggen dat het niet zo lastig is, wij weten door schade en schande inmiddels helaas wel beter.

Ik overweeg nu om het laatste stukje via taperingstrips te doen, dan neem je elke dag een minimale hoeveelheid minder in dan de dag daarvoor en bouw je zo geleidelijk mogelijk af. Het is dan niet zo dat de klachten er niet zijn, maar waarschijnlijk zijn deze dan beter hanteerbaar.

Kijk hier eens: taperingstrip

Jouw klachten herken ik. Bij mij is het (soms) slapeloosheid, maar vooral spiertrekkingen en onrustig gevoel in maag/buik.

Heel veel succes en sterkte!

Blijf aangesloten op dit forum, hier zitten lotgenoten die met hetzelfde fenomeen kampen en vind je zeker herkenning! 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de tapering zojuist gevonden, van 5 mg naar 0 lorazepam in 7 maanden, ik ben in maart begonnen, binnen 6 weken zat ik van 10 mg op varierend 2,5 tot 3 mg per dag. Dit is veel te snel, daarom blijf ik ook zo lang hangen, en mega afkickverschijnselen! Cyclad je had het al gelezen, ik heb de seroquel van 12,5 mg erbij om het wat makkelijker te maken, dit valt ook niet mee, heb het sinds gisteren niet gebruikt.

Ik wacht nog met de taperingstrips, ze worden niet vergoed, artsen kennen het niet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is toch de enige goede manier, je kunt het zelf thuis doen, heel gedoe. Het lukt niet nauwkeurig, wat je schrijft, doormidden ben je al wat kwijt, de pillen van Apotex dus.

Ik heb te veel afkickverschijnselen, dus voor mij nog niet.

Ik heb vannacht met 0,5 mg lorazepam geslapen, het was voor mij een uitdaging, als dat lukt, kan ik me in ieder geval wat ontspannen. Niet aan te raden voor degene die pas beginnen! Dus i.p.v. 1 mg, al weer winst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sieska Beetje bij beetje iets van je tablet afveilen is ook een optie. Dat is wat ik doe in combi met een weegschaaltje dat 0,000 gram weegt.

0,5 van Lorazepam kon ik niet krijgen bij de apotheek. Wat je wel ook kan zoeken is een apotheek die de lorazepam voor je verpoederd en deze in capsules van 0,1 maakt bijvoorbeeld. Maar het blijft ingewikkeld. Heb je er over gedacht om over te stappen op Diazepam zoals de Ashton Manual het aanraadt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • 2 years later...
Op 3-9-2017 om 14:50 zei Sieska:

Hallo allemaal, ik ben aan het afkicken van lorazepam, ruim een jaar gebruikt , 2,5 per dag grootste deel vd tijd.

Ben erg teleurgesteld in huisarts en psychiaters rondom dit thema.

Ook nu, ik zit nu op nog tweemaal daags op 0,25 mg per dag en blijf daar al dik maand steken. Daarvoor per twee weken kwart minderen, dat ging goed.

Nu zoveel klachten dat ik wacht tot ik weer stabiel ben. Arts zegt echter dat het los staat van de afkick...

Ik weet beter maar word onzeker.

Zijn de laatste stapjes het zwaarst?

Klachten zijn onrust, denken in cirkeltjes, zenuwen, spierkrampen, somberheid......

Het maakt dat ik opzoek tegen de laatste twee kwartjes

Ervaringen met laatste stapjes? Tips?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...