Spring naar bijdragen

Dinsdag 29 augustus


Lars

Aanbevolen berichten

Helaas, koopflat en drie jaar zelfbewoonplicht. Komt goed. Maar niet leuk . Zit je op je balkon en wordt er de gekste dingen over je gezegd. Dasnieleuk zullen we maar zeggen. .ik zit sinds honderd jaar aan oplos caffeinevrije koffie. Effe oppepper.

Bijna buuf moet over dikke twee maanden weg . Dit is een tussenoplossing voor haar. Ik wil ff rust in de tent voor mijzelf. Nadat ik de overlastbenedenbuurman bij brijder zag, gaan er praatjes. Zijn eigen straat aan het schoon vegen. 

Sorry mensen, doet mij. gewoon zeer. 

Ik ga met hoofd in de lucht straks hondje uitlaten. En ik houd vast asn.. Goede beslissingen, fijne meeting gister, goed gesprek vandaag, en leuke ontmoeting even bij vrienden die teveel druifjes hadden uit eigen tuin, of ik wat kwam halen.. Dat zijn de mooie dingen dus. Die houd ik vast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwoot:
" Maar als je wel behoefte hebt, is er angst lijkt mij. Was bij mij wel zo. "

Behoefte is iets dat jezelf maakt. Het hangt samen met een geheim achterdeurtje openhouden of de duivel alcohol toch stiekum nog als vriendje te zien of jezelf te overtuigen dat een leven zonder alcolol saai en vervelend is of dat je er niet bij hoort in een gezelschap.

Ik heb geen behoefte meer. De systemen die ik volg en leef beloven trouwens dat de trek naar het middel geheel kan verdwijnen. Bij iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Sheila:

@fleurtje Ik krijg het gevoel dat ik jou onbewust in een hoek heb gedrukt en daarmee jou het gevoel geef dat jij jezelf moet verdedigen. Allebei niet mijn intentie van mijn vraag. Het is pure belangstelling om erachter te komen hoe verschillend het in elkaar kan zitten hoe iemand iets beleefd.

Het 'gevecht' is voor iedereen anders, of je nou kiest voor niets of iets. Of het goed of fout is, dat kan alleen degene zelf beslissen. Ik kies voor niets, maar mijn vraag is dus of er mensen zijn die het wel kunnen, zonder negatieve gevoelens. Niet meer, niet minder.

Verder ben ik er eigenlijk wel van overtuigd dat gematigd drinken meer moeite kost/ inzet vergt of hoe je het ook wilt noemen, dan niet meer drinken. Maar ook dat kan bij iedereen anders ervaren worden.

Vanaf het moment dat ik me realiseerde dat ik verslaafd was en vervolgens wat dat voor mij betekende, heb ik geen gevecht meer met mijn middel, alcohol.
Voor mij was acceptatie dat ik ongeneeslijk ziek ben mijn sleutel tot herstel. De acceptatie dat ik mijn leven, met het gebruik van alcohol, niet zou kunnen leven De acceptatie dat ik steeds ruzie wrevel en wrijving met naasten , geliefden en anderen kreeg als ik bleef zuipen. De acceptatie dat mijn leven een snel einde nam als ik bleef doorzuipen zoals ik deed.
Het zuipen, dat was pas een gevecht, dat kostte Himalaja's energie. Die steek ik nu in een goed leven en goede relaties met mijn naasten.
Dat ga ik niet op het spel zetten door te proberen of eentje misschien nu na die jaren toch wel kan.
IK heb een nieuw leven, ik heb het niet meer nodig. Ik leef in een andere biotoop. C2H5OH maakt daar geen deel meer van uit, kan daarin niet eens meer bestaan. Ik hoef er niet bang meer voor te zijn.
Ik heb nu alleen nog met levenslange ziekte verslaving om het hoofd te bieden. Daar heb ik werk zat mee, maar het levert meteen goede resultaten en een super leven op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terug van Ardennentripje bosbessen plukken. Uitkomst: 0 bosbessen. Talloze struiken gezien, hele weiden aan een stuk vol: geen bes eraan. Geen sporen dat ze er al af waren, geen sporen dat ze nog moeten komen.  Geen nood, ik koop morgen een paar kilo voor in de potjes.

Een nadeel van mijn lieve nieuwe leven wil ik wel noemen: Als ik de hele dag op stap ben er er zijn een paar eigengereide mensen bij die met een enorm ego hun angsten en onzekerheden trachten te verbloemen, mij op plaatsen neerzetten (!) waar ik niet wil en kan zijn, kost het me mega energie om bij mezelf te blijven en vervolgens:" Waarom zeg je nou niks meer?"  te weerstaan, omdat ik dat net al vijf keer probeerde uit te leggen.
Er is hoop: in mijn kringetje komen steeds meer mensen waar ik energie van krijg als ik er een dag mee optrek.

Het rondje Ternell, Hillbach, Getzbach en weer terug is ontzettend mooi en wordt steeds mooier in de richting van de winter. Beukenbomen, eiken en kastanjes. En snelstromend water. Maar die 12 km van vandaag kostten me de dubbele energie dan de 30 van gisteren. Alhoewel ik nog steeds verga van de pijn in mijn kuiten en voeten als ik een poosje stilgezeten heb. Maar ook dat gaat over. Morgen een rustiger dag met veel schrijven.
Ik meld me droog te kooi, welterusten en tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi jowan, wat je schreef. Ik moet nog een beetje over de inhoud van je post denken, maar dat is prima. Dat mag. Meeste vind ik herkenbaar, alhoewel ik niet zo lang. In herstel ben, zoals dat in o.a. Jouw kringen genoemd wordt. Fijn , je bericht. Zo, hondje en ik gaan nuchter en wel wandelen.  En poosje later dus vervolg van mn berichtje:.....

ik zit op mijn balkon nog ff in wat frisse lucht te genieten van warme melk en  een drupje honing. Moest effe bijkomen...... 

Hond en ik hebben lekker gewandeld. Altijd goed. Eind van de middag lukte dat wandelen weer even te slecht. Tja , zo gaat dat met mijn mankementjes. Maar hondje past zich altijd wonderwel aan. Best bijzonder. We hebben het zonet wat ingehaald. 

na wat confusion, nu rust, warme melk, opgefrist, en dan naar mijn mandje. Terugkijkend op een overwegend mooie dag. Trust alvast ieder. 

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, ik dacht dat je het mij kwam vertellen....
Heb hier in mijn buurt natuurlijk vooraf ook al gekeken en niets gevonden, maar dat vond ik niet bijzonder, maar daar op blueberry hill niks niente noppes nada rien dutout. Vorst in het voorjaar?

(Dit is natuurlijk off-topic, niet alcohol gerelateerd, want ik wilde van die eventuele bessen toch echt niets anders maken dan jam om van de winter bij sommige vleesgerechten te doen.....)

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niks van bosbessen. Alleen dat ze in augustus toch wel rijp zouden moeten zijn.
In 1965 ging ik op 23 augustus met m'n vader, moeder en zusje bosbessen plukken op de Posbank. M'n moeder was hoogzwanger.
De volgende morgen werd m'n broertje geboren. Maf mens, die moeder van me.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...