Spring naar bijdragen

Donderdag 24 augustus 2017


Mootje

Aanbevolen berichten

25 minuten geleden zei Etty:

De nieuwkomer komt niet voor de  ongein en de wachtkamerpraat die ook deel uit maken van de dagdraad.  Die twee vormen niet de ruggengraat van dit forum. Die ruggengraat van dit forum bestaat uit de moeite die oudgedienden als Koh elke keer weer nemen om te vertellen wat voor een nieuwkomer belangrijk is om te horen.  Waar ze voor komen.  Praatjes over drank en er mee stoppen. 

Zoveel moeite zal het ook weer niet vergen denk ik. Het is altijd hetzelfde zweverige verhaal. Er heeft nog nooit iemand de twaalf punten neergeschreven en toegelicht. Ik lees enkel en alleen over hoe AA en zijn twaalf stappen de wereld en zijn alcoholverslaafden kan redden. Ik hoef de reclame niet steeds te lezen.
Ik vroeg btw ooit wat iemand verstond onder die 'hogere macht'. Uit nieuwsgierigheid. Kreeg me een hap en een beet.

Niemand kan hier voor een ander bepalen, zelfs niet voor een nieuwkomer, wat belangrijk voor hen is om te horen. Dat jij het AA verhaal belangrijk vind is één ding maar niet het ander. 




 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar goed...ik laat me meeslepen.

Ik heb een probleem van een andere orde. Ik deed een online aankoop van een aantal spullen uit een boetiek in France. Twee stuks ervan heb ik 1 maand en half geleden geretourneerd en hebben ze ontvangen. 
Tot op heden heb ik nog steeds geen terugbetaling van deze artikelen. Ze beweren de betaling te hebben uitgevoerd op 28 juli. 
Ik heb hen intussen al drie keer gemaild met de vraag me te laten weten op welk rekeningnummer en wanneer juist dit werd terugbetaald. 
Nog steeds geen antwoord.
Ik kan ze bellen maar dat zou al een internationaal gesprek zijn en dat kost dan weer wat. 
Moet ik daar nu aangifte bij de politie van doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die twee letters AA brengen altijd een hoop tumult hier. Het eerst onder degenen die 'tegen' zijn.
Ik ben niet voor, ik ben niet tegen. De methode heeft me uit een moeilijke periode geholpen. Dát is hetgeen ik vertel.
Ik push niemand om die methode te volgen.


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stap 1: We erkenden dat we machteloos stonden tegenover de alcohol, dat ons leven stuurloos was geworden.

Stap 2: We kwamen ertoe te geloven dat een Macht groter dan wijzelf ons weer geestelijk gezond kon maken.

Stap 3: We besloten onze wil en ons leven over te geven in de hoede van God, zoals ieder van ons Hem persoonlijk aanvaardt.

Stap 4: We maakten een diepgaande en onbevreesde morele balans op van ons leven.

Stap 5: Wij erkenden tegenover God, tegenover onszelf en tegenover een ander mens de juiste aard van onze misstappen.

Stap 6: We waren volkomen bereid om God al onze karakterfouten te laten wegnemen.

Stap 7: We vroegen Hem nederig onze tekortkomingen weg te nemen.

Stap 8: Wij maakten een lijst met de namen van allen die door ons schade en leed hadden ondervonden en verklaarden ons bereid om dit bij hen allen goed te maken.

Stap 9: Wij hebben waar het mogelijk was dit rechtstreeks weer bij zulke mensen goedgemaakt behalve wanneer dit hen of anderen zou kwetsen.

Stap 10: We maakten er een gewoonte van onszelf te onderzoeken en erkenden direct de fouten die we hadden gemaakt.

Stap 11: Wij trachtten door gebed en overdenking ons contact met God, hoe ook ieder van ons Hem persoonlijk aanvaardt. te verdiepen en baden Hem enkel ons Zijn wil te doen kennen en om de kracht die te volbrengen.

Stap 12: Nu deze stappen ons tot geestelijke bewustwording hebben geleid, hebben wij geprobeerd deze boodschap aan alcoholisten door te geven en deze principes bij al ons doen en laten na te streven.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei jopie:

Ik mag hopen dat dat niet het antwoord op mijn vraag Is,  jowan? 

Kwoot:
"Graag als mogelijk een serieus en open  antwoord gewoon in je eigen woorden op deze serieuze niet helemaal open vraag:

Wat exact aan jouw 12stappenprogramma heeft je daadwerkelijk geholpen,  wat precies steunt je nu? "

 

Wat had je graag anders willen horen op deze "niet geheel open vraag" ?
Het is (ook) een antwoord op een ietwat uitdagende vraag die hier net gesteld werd.

Enne...als ik ergens moeite mee heb, wrijving veroorzaak ergens fel op tegen ben.....en ik ben eerlijk naar mezelf, leer ik dat het heel erg vaak angsten zijn die me naar dergelijke gedachten en gedrag leiden. Dat kan natuurlijk voor iedereen anders zijn, waarschijnlijk geldt dat alleen maar voor mezelf zelfs.......;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sheila:

Denk niet dat dat nut heeft, meer zaak van de consumentenbond?

En niet met creditcard betaald toevallig?

Jawel ik betaalde met visa. De terugbetaling zou op t zelfde rekeninnummer gebeuren. Heb de bank card compagie gebeld en die zeggen dat er geen storting is gebeurd.

De consumentenbond? Daar moet ik eens op googlen.

Ik word echt zoooo lastig van dit soort zaken. Antwoorden is toch t minste dat je kan doen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Etty:

 

Over die internetaankoop: je kunt ze een mail sturen waarin je zegt dat je van plan bent om negatieve reviews te geven als ze nu niet over de brug komen met een bewijs van de betaling.  Soms helpt dat. Als ze daar niet op reageren zou je nog kunnen dreigen met aangifte.  Balen wel, was het veel? 

 

Hey etty, ik kom nog graag later ff op jouw vraag terug rond mijn proces. Niet dat t veel anders is dan dat van anderen. 

T gaat over 215 euro :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Kohtje:

Die twee letters AA brengen altijd een hoop tumult hier. Het eerst onder degenen die 'tegen' zijn.
Ik ben niet voor, ik ben niet tegen. De methode heeft me uit een moeilijke periode geholpen. Dát is hetgeen ik vertel.
Ik push niemand om die methode te volgen.


 

Je verdraait t. AA brengt weinig tumult. 

Ik heb nooit gezegd dat ik tegen ben. 

En je zegt inderdaad niet meer dan dat t je geholpen heeft.

Voor mij persoonlijk zouden antabus gebruikers of refusal gebruikers die hun gebruikd op dezelfde, repetitieve en weinig informatieve manier komen brengen, me ook irriteren. Maar dat zegt niets over jou.

Ik.mag jou meestal :D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja okee, ik ook weer even serieus.. heb net m'n Dyane gewassen, 'handwas', voor de deur. Een wasstraat of - plaats is geen optie ivm slechte
waterdichtheid. Eindelijk het 'vakantiestof' er af. Jammer, stond wel stoer op zo'n oud brikkie.
Punt is echter dat we er van het weekend weer mee op pad gaan en dan moet ze weer blinken.. aan de andere kant had ik ook kunnen wachten tot
ná het weekend, had er nog wat stof bij op gezeten.. Nou ja, dilemma's te over en dan maar gewoon doen wat me op dát moment goeddunkt.
Ben in elk geval weer twee uurtjes zoet geweest.

PS, ook het aanhangertje is tevoorschijn gekomen én gewassen.. gaat dit weekend ook mee voor de kampeerspullen, hondjes achter in de Dyane.
Zo, zijn jullie weer een beetje op de hoogte.


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...