Spring naar bijdragen

Erg

Berlioz2015

Aanbevolen berichten

20 uur geleden zei Berlioz2015:

Nu nachtdienst, deze middag toch weer een glas gedronken erna gaan slapen! Pfff niet goed! 

Berlioz, waarom? Weet je dat? Was er een moment voor, of vond je jezelf opeens een glas drinkend? Ik vraag dat omdat het belangrijk kan zijn om de signalen te leren herkennen en/of te erkennen dat je besluit niet 100% is geweest. Je schreef in je eerste bericht: ''Beven zweten schaamte schuldgevoelens.. ik wil echt stoppen.''

Sterkte :rose: Je bent niet alleen!

bewerkt door Sita2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Berlioz,

Ik las op de dagdraad dat het gister mis ging...balen joh. 

Als ik het goed begrijp zit er weinig ruimte tussen het moment dat je trek krijgt en actie ondernemen om aan de drank te komen door naar de winkel te gaan. Dat herken ik van de laatste terugvallen...en dat het gebruik ook sneller en meer wordt :blush: Ik heb dat zelf als beangstigend ervaren. Geen controle, alsof het me overkwam.

En ook opnieuw hulp gezocht, kwam er alleen niet uit. AA en gesprekken. Ik kan nu weer zien dat er tussen het moment van trek hebben en daadwerkelijk alcohol gebruiken nog heel veel stappen zitten, en dat ik dus door dat trekmoment heen kom. Me niet laat leiden door die ene sterke, impuls, die bij mij meestal getriggerd wordt door een emotie/gevoel. Leren dus, hoe het werkt en wat ik kan doen. Dat is niet 'vechten', maar voelen wat er gebeurt, en ook mijn 'verstand' inzetten. En de eerste niet nemen.

Het stiekeme houdt een aantal mechanismen ook in stand. Waardoor je wellicht in een negatieve cirkel terecht komt, die er voor zorgt dat je enerzijds hard aan het werk bent om niet te drinken, maar zo aan het strijden bent dat je toch een keer voor de bijl gaat.

Emoties, in welke vorm dan ook zijn vaak een trigger. 

Heb je nog andere hulp dan hier op het forum zijn? Iemand die je kan helpen wat meer inzicht te krijgen in wat er gebeurt als het mis gaat? 

Ik wens je in ieder geval veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-8-2017 om 22:30 zei kruidenthee67:

Hoi Berlioz,

Ik las op de dagdraad dat het gister mis ging...balen joh. 

Als ik het goed begrijp zit er weinig ruimte tussen het moment dat je trek krijgt en actie ondernemen om aan de drank te komen door naar de winkel te gaan. Dat herken ik van de laatste terugvallen...en dat het gebruik ook sneller en meer wordt :blush: Ik heb dat zelf als beangstigend ervaren. Geen controle, alsof het me overkwam.

En ook opnieuw hulp gezocht, kwam er alleen niet uit. AA en gesprekken. Ik kan nu weer zien dat er tussen het moment van trek hebben en daadwerkelijk alcohol gebruiken nog heel veel stappen zitten, en dat ik dus door dat trekmoment heen kom. Me niet laat leiden door die ene sterke, impuls, die bij mij meestal getriggerd wordt door een emotie/gevoel. Leren dus, hoe het werkt en wat ik kan doen. Dat is niet 'vechten', maar voelen wat er gebeurt, en ook mijn 'verstand' inzetten. En de eerste niet nemen.

Het stiekeme houdt een aantal mechanismen ook in stand. Waardoor je wellicht in een negatieve cirkel terecht komt, die er voor zorgt dat je enerzijds hard aan het werk bent om niet te drinken, maar zo aan het strijden bent dat je toch een keer voor de bijl gaat.

Emoties, in welke vorm dan ook zijn vaak een trigger. 

Heb je nog andere hulp dan hier op het forum zijn? Iemand die je kan helpen wat meer inzicht te krijgen in wat er gebeurt als het mis gaat? 

Ik wens je in ieder geval veel sterkte.

Thanks verder nog niet echt hulp heb gemaild voor hypnotherapie en had ook contact genomen met 'voorbijalcohol.nl' maar de begintherapie in september gaat niet door. Met een psycholoog heb ik ook gesproken maar weinig baat. Meeste steun vind ik momenteel bij jullie.. thanks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu gaat alles goed! Toch weer dag 7 .. een goei week dus.. weer een goed begin.. nu gaan we vol proberen houden. Voel me momenteel wel goed. Ben wel begonnen met nemen van een halve antabuse bij het opstaan. Hopelijk blijft het zo gaan. We doen ons best. Hoe gaat het met jou Harp? Bedankt voor het vragen :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Sita2:

Knap, gefeliciteerd met je 7 dagen:rose:

"gaan we vol proberen te houden'' klinkt als het nog niet zeker weten of is het maar een manier van schrijven?

Fijn droog weekend!

Dat is waar vandaag alweer 14 dagen :-) soms wel even moeilijk en dan is de gedachte er weer. Maar gelukkig kan ik het snel herpakken. Hoe gaat het met jou? Ook een fijn weekend gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...