Spring naar bijdragen

Zaterdag 16 november 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allen, inmiddels al tijd voor een nieuwe kan koffie?

 

Asje: ik zie geen gegevens van je staan hoor :).

 

Hotten: wat vervelend ... oude geesten die je najagen in je koppie? In ieder geval wel een mooi gedicht aan overgehouden... Vanmiddag kort even liggen dan maar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Asje, dat zie jij alleen , wij niet gelukkig.

Welkom op het nieuwe forum.

 

Hots, dat is een mooi stukje dat je schreef.

Het straalt een bepaalde rust uit.

Op de laatste zin na dan.

En ja, ik wordt ook vaak geraakt, door grote en door kleine dingen.

Ik heb het geluk dat ik de dingen meestal een plekje kan geven.

Zo jammer dat je blijft hangen in je angsten.

Zijn jouw angsten reëel?

Zijn ze te benoemen?

Of zijn het de gevaarlijkste: de angsten voor iets waarvan je niet weet wat het is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

 

Ben even weggeweest. Toch weer veel gedronken helaas. Ik moet mezelf weer bij de kladden pakken en opnieuw stoppen. Wat is dat toch steeds een valkuil. Het is overigens vandaag een mooie dag om daarmee te beginnen. Ga maar veel naar buiten.

Johanna01

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, het blijft een zalig genoegen dat als ik wakker ben gelijk naar de koffiepot kan rennen Yvonne.

Hier een korte nacht, dus dat wordt vanmiddag wel even een dutje doen. 

Hot, wat ellendig is dat toch dat je met zoveel angsten rond moet lopen. En dat je er dan geen vat op kan krijgen lijkt me ronduit afschuwelijk.

Tsjeerd, is dat je echte profielfoto? Dan mag ik wel zeggen dat je er knap uit ziet.  :blush:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Johanna, Ik herken het helemaal. Elke keer denk ik het lukt me wel om af en toe wat te drinken, maar na een paar dagen schiet ik weer helemaal uit de bocht en denk ik nu maakt het toch niets meer uit, dit is mijn leven, het lukt me toch nooit om te stoppen.

Gelukkig ben ik sinds een paar maanden in psychotherapie bij een voor mij erg goede therapeute. Met haar afgesproken dat ik nu een half jaar niet drink én elke week kijken we hoe het gaat én waarom ik zoveel drink, eet, werk, e.d. Ik krijg steeds meer inzichten/openbaringen én dat op mijn 50e!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Yvonne je bent zo neutraal, alsof je  gewend bent te geven en niet te ontvangen.

Waarom moet je zo sterk zijn.

Het lijkt voor mij zo dat twijfel voor jou niet mogelijk is.

Ik heb moeite als twijfel niet meer aan de orde is en mensen alleen nog maar uit hun eigen ervaring praten 

Dat vind ik geen delen,dat vind ik troost voor jezelf.

Wees niet boos.

Nee hoor Hots, ik ben niet boos.

Tuurlijk ken ik ook mijn twijfels.

En natuurlijk ben ik lang niet altijd zeker van wat ik doe of ga doen.

Op de één of andere manier praat iedereen denk ik vanuit zijn /haar eigen ervaring, ik kan niet praten vanuit die jou toch?

Ik kan wel luisteren naar de ervaringen van anderen.

Delen van mijn eigen twijfels en angsten kan ik niet zo goed.

Dat zal een deel van mijn karakter zijn.

Dat is ook voor een deel gegroeid door mijn levenservaring.

Al jong heb ik moeten zorgen, voornamelijk geestelijk.

Dat betekende dat er geen ruimte was voor mijn eigen angsten, twijfels en verdriet.

Ik was de steunende persoon.

Later is er wel een periode geweest waarin ik zelf in beperkte mate kon 'steunen op' om het maar heel algemeen te zeggen.

Maar dat heeft niet al te lang geduurd en weer is de situatie ontstaan dat ik degeen moet zijn die de boel op een rijtje zet, luistert, steunt en helpt.

Dat is het heel in het kort Hots.

Klinkt simpel, en eigenlijk is het ook simpel.

Mijn leven, mijn realiteit.

Daarom moet ik zo sterk zijn...

Het heeft wel tot gevolg gehad dat ik mijn twijfels en angsten als ik ze heb niet echt meer kan delen.

Dat ben ik verleerd om het maar zo te noemen.

Maar ik kan er mee omgaan, ik heb het geaccepteerd, ik vind het niet erg.

Integendeel, het voor mij prettiger zo.

Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel?

En nee dus, ik ben niet boos.

Absoluut niet :rose:

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Johanna en Aicha, ook goedemorgen :)

Goed dat je de draad weer oppakt Johanna.

 

Ja, lekker bakkie he Aicha, zo fijn dat ze met dat nieuwe forum ook gelijk een goed koffieapparaat hebben geleverd :P

 

Luitjes, ik moet zo langzamerhand aan de slag.

Ik zou graag nog even blijven hangen, maar neen... niet doen dus.

 

Omdat het de eerste zaterdag in deze setting is zet ik nog even wat lekkers te eten hier.

Normaal deed Igor dat altijd op zaterdag... jemineetje wat mis ik haar toch.

Maar goed, het is niet anders.

mensen, maak er een mooie dag van.

laterrrrrrrrrrrrr.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Asje en Johanna, fijn dat jullie de draad weer hebben opgepakt.

In het gesprek met mijn case-manager afgelopen donderdag hebben we het nog eens over terugvallen gehad.

Ik heb er zoveel gehad dat ik ze niet meer op 2 handen kan tellen.

Als je echt in een stadium zit dat je alcoholist bent is je brein hier voor altijd min of meer op ingesteld.

Dus dat ene glaasje triggerd je brein om meer te willen.

Toch zijn er mensen (waarvan ik hoopte dat ik er ook een zou zijn) die toch nog gecontroleerd kunnen drinken.

Maar dat vereist een ijzeren discipline die vaak naar een paar glaasjes op verdwenen is.

Het vervelende is dat veel mensen denken dat het tussen de oren zit. (psychisch)

Maar het is wetenschappelijk bewezen dat het wel degelijk in onze hersenen is vastgelegd.(lichamelijk)

Misschien een idee omdat goed te realiseren voordat je nog eens een glaasje wilt nemen.

Eigenlijk denk ik dat jullie dat allemaal al wel weten maar voor mij is het uitermate nuttig om het op moeilijke momenten weer

even in mijn geheugen op te frissen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...