Spring naar bijdragen

Nieuw


Sofie77

Aanbevolen berichten

ha allemaal

 

zal me even voorstellen: mijn naam is Sofie en ben nu sinds augustus serieus aan het proberen te stoppen met drinken. Eerst gelukt ook: mbv refusal 3 maanden niet gedronken maar toch weer gaan proberen. Ook weer terug naar mijn ex, die is ook alcoholist en coke verslaafd. dat ging weer helemaal mis :'(    het drinken en de relatie uiteraard ook. Het één houdt bij mij het ander ook in stand maar dat snapt zelfs een kip....ik ben alleen zo stom dat ik er weer ingetrapt ben. relatie nu net verbroken. Drinken nog niet. Ben wel weer naar de Brijder gegaan en we hebben weer strak gesprekkenschema opgebouwd en in september ga ik dus voor de tweede keer de cursus doen die zij aanbieden, 13 weken. Ik leef daar dus nu naartoe.

Voel me alleen echt ZO kut en somber nu extra door dat ik gedronken en gebruikt heb gisterenavond en ik mn ex niet meer kan/mag/moet bellen. Hij heeft narcistische persoonlijkheidsstructuur. Maar verder voel ik me dus structureel angstig en heb ik veel stress. Vorige maand een psychiater bezocht en die heeft gegeneraliseerde angststoornis gediagnosticeerd. Nou....dat weet ik al jaren. Nu hebben we er alleen een naampje voor. Nou goed...en verslaafd ben ik dus aan van alles. Roken, drinken, maar ook in relaties verslaafd aan 'de ander'. ik voel me goed als zij me bevestigen anders niet. Mijn geluksgevoel moet van buiten komen. In de vorm van liefde, drank, drugs wat dan ook. Als ik t probeer zelf te voelen voelt er daar iets ZO naar dan ga ik weer drinken. Zo gaat het al 20 jaar. En dus mijn leven staat al 20 jaar stil.

 

Ik heb gelukkig wel een prachtige dochter van 8 jaar!! Ik ga er weer voor ook voor haar/ons, Ben bang dat er anders een keer iets misgaat en ik haar straks (een tijdje) kwijt ben :'(

 

Het helpt me erg om jullie te lezen denk ik!! Hoe zijn jullie hier beland???

 

lieve groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom, gooi het er maar uit. Ik doe zo met je mee. Maar dat helpt niet hè? Dus: goed dat je jezelf aanpakt. Top voor jou en je dochter. Ik paniek bij tijd en wijlen ook heel wat af, maar iets gebruiken helpt ook niet. Stoppen kan. Dat heb je al ervaren. Succes. :rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank allen!!

sorry voor mijn late antwoord. Ik was even van de radar. Maar wat onwijs fijn zoveel berichtjes te hebben zie ik!! Dat had ik echt niet verwacht :-)

 

echt fijn

 

het gaat wel... heb weer contact met mijn ex en drink nog. Net bij mijn psychiater geweest die ik een paar keer gesproken heb omdat ik graag ondersteuning wil straks tijdens het stoppen weer in september. Ik heb een gegeneraliseerde angststoornis en drinken helpt daar natuurlijk niet bij. Maar hij wil dus eerst bespreken met de Brijder en die gaan natuurlijk weer zeggen: eerst stoppen en dan pas medicatie omdat je dan kunt zien wat er overblijft van de angsten. Ik snap dat natuurlij kook wel maar toch...ik zou zo graag iets willen wat helpt dat je niet zo in die paniekmomenten komt

 

Hebben jullie daar ervaring mee? medicatie in de vorm van ant depressiva oid?

 

En Mazzelaartje: ja ik denk dan dat het dezelfde training is. Ook 13 weken en het 'vervolg' inderdaad was bij ons dan een soort coachingsgroep die 1 x per week savonds bij elkaar kwam om te kijken hoe t gaat en om elkaar te coachen. Is dat inderdaad wat jij nu ook nog volgt?

 

mij lukte het niet dat vol te houden en ben niet meer naar die groep gegaan. Nu dus teruggevallen en op advies van de B ga ik nu weer die hele 13 weekse training doen en 1 op 1 gesprekken wekelijks...

zie er zo tegenop weer :'(

 

Maar nogmaals dank dus voor jullie reacties!! Hoe gaat het met jullie?

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ok dus die periode moet je sowieso doorheen dus als je weer stopt... en beter zonder medicatie inderdaad. Knap wel van je ook om het zo te willen doen! September is inderdaad ver weg. Komt omdat de cursus die dan begint op de maandagen is en dat is mijn vaste vrije dag. Het lukt me echt niet daar steeds vrij voor te nemen.

 

En op zich vind ik het ook wel rustig nog niet NU. In augustus starten met de 1 op 1 gesprekken.

Ben jij ook nog bij de AA daarnaast? Daar heb ik laatst ook aan zitten denken.. wat vind je daarvan? En hoe heb je dat aangepakt? Gewoon gegaan? (alleen??)

 

En wat doen ze in die detoxgroep? Misschien ook voor mij wel nuttig..

bewerkt door Sofie77
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stoer van je Mazzelaartje dat je naar de AA bent gestapt. Dat lijkt me dus inderdaad spannend!!

 

En hoe is de vervolggroep bijeenkomst bevallen?

 

Ja Vasja...de trainingsgroep die op de maandagen valt start in september en dat is voor mij de enige mogelijkheid. Kan ook eerder stoppen maar hebben het nu anders afgesproken. begin augustus start ik met 1 op 1 gesprekken met mijn behandelaar en zo bereiden we het voor. Ben wel met je eens dat is nog ver weg, maar ergens geeft me dat ook rust.

Jij bent wel helemaal gestopt Hoe gaat het met je?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het voor jou werkt is het prima, ik weet dat mijn drankgebruik op het laatst zo destructief was en dwangmatig dat ik er zo snel mogelijk van af wou xD maar dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn natuurlijk ^^

Gaat goed hoor met mij :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...