Spring naar bijdragen

2 dagen gestopt en vraag over antabuse


Kendra

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, mijn naam is Kendra , ik ben een vrouw van 41 jaar en heb al jaren een drankprobleem.
In 2015 is het me gelukt om voor 7 maanden van de drank af te blijven. Ik dacht 1 drankje, maar helaas voor ik het wist ging ik elke dag weer bezopen naar bed. Dus dat is weer een leer geweest.
Na diverse stoppogingen is het me nu eindelijk gelukt weer te stoppen afgelopen maandag en ik durf nu te denken en hardop te zeggen dat ik nooit meer wil drinken.

Ik heb ooit eens Antabuse van de huisarts voorgeschreven gekregen. Ik zou dit heel graag willen proberen (mijn zwakke moment is eigenlijk alleen begin van de avond) maar ik durf het niet omdat ik bang ben voor bijwerkingen. Ik moet bv volgende week naar de tandarts (ben bang voor ontsmetten met alcohol) en ook wil ik weer gaan sporten maar vaak wordt er ontsmettingsmiddel gebruikt om apparatuur schoon te maken. En zo zijn er nog meer van die dagelijkse dingen waarbij je in aanraking komt met alcohol.
Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt!
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Kendra, 
ook ik heb er geen ervaring mee, er is wel een draadje voor o.a. Antabus gebruikers, het staat bij Thema's. 
Daar wordt gepost door mensen die het wel gebruiken en zij kunnen jou vast verder helpen met het beantwoorden van jouw vragen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi! Hoe is het met het gestopt zijn? Misschien kun je zelf aangeven bij de tandarts dat je allergisch bent voor alcohol en dat hij iets anders gebruikt. En je eigen hygiënische doekjes meenemen naar de sportschool? Er is vast weleens mouw aan te passen. Hoe dan ook: super dat je erkent dat je eenprobleem hebt en ermee aan de gang gaat. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties. Ik had mijn vraag inderdaad ergens anders moeten posten. Dat komt omdat ik in de eerste instantie iets had opgeschreven om mezelf voor te stellen maar dat heb ik weer gedelete want het werd zo'n lang verhaal.
Ik ben zo blij dat ik dit forum heb gevonden, zo herkenbaar allemaal.
Ik ben nu sinds maandag gestopt en ben nu puin aan het ruim. Ook letterlijk in huis. In slaap komen is moeilijk, niet meer gewend om na te kunnen denken als ik in bed lig. Maar op zich wel goed geslapen, afgelopen nacht wel al gedroomd dat ik dronk.
Gisteren heb ik wandelschoenen gekocht en ga nu de komende tijd zodra ik eind van de dag thuis kom een uurtje wandelen in plaats van op de bank neerploffen met wijn.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vasja, bedankt voor het vragen. Het gaat op dit moment goed, maar bij mij beginnen de cravings altijd pas na 16.00 uur.
Afgelopen nacht heb ik wel lang wakker gelegen. De laatste keer dat ik gestopt was heb ik slaappillen van de huisarts gekregen. Daar ben ik toen verslaafd aan geraakt dus dat wil ik eigenlijk niet meer. Heeft me onwijs veel moeite en tijd gekost om vanaf te komen.
Heerlijk om fit wakker te worden en ook tijd over te hebben. Mijn dag stopte vanaf het moment dat ik thuis eind van de dag thuis kwam. Ik heb eigenlijk geen sociaal leven meer omdat ik de telefoon niet op nam zodra ik begonnen was met drinken. Ook ging ik nergens meer op visite omdat ik achteraf woon en altijd ver moet rijden. Als ik dit op schrijf kan ik wel janken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...