Spring naar bijdragen

Vaak ruzies na 7 weken alcoholvrij.

Nana

Aanbevolen berichten

Ik kan me goed voorstellen dat je ruzie krijgt met je partner. Veel drinken of niet drinken is een wereld van verschil. Ik voel me ook heel anders nu, ik zou niet goed tegen een drinkende partner kunnen. Nu is het zo dat ik net uit mekaar ben, maar anders zou dat problemen opgeleverd hebben. Mijn ex-partner drinkt ook vrij veel. Elke keer als zij wilde minderen vond ik dat overigens ook vervelend. En onbetrouwbaar, want er kwam nooit iets van terecht...

Als ik na denk over een eventuele nieuwe partner (waar ik op dit moment overigens helemaal geen behoefte aan heb) denk ik dat haar drankgebruik zeker een issue is. Ik zou denk ik niet iemand verdragen die veel drinkt of afhankelijk is van alcohol. (Maar iemand die dat nooit heeft gedaan misschien ook wel niet...)

Ik heb nu te maken met goede vrienden die wel regelmatig veel drinken. Voor het alcoholgerelateerde stuk van de vriendschap verandert er iets. En alcohol is iets wat er echt bij hoort, heeft een bijzondere functie. Ik zou niet weten hoe ik vrienden kan overhalen minder te drinken. Ik was zelf ook niet over te halen. 

Kortom, lijkt me heel logisch hoe je je voelt, en een lastige situatie hoe mee om te gaan. 

Knap overigens dat je niet meer drinkt. (Vind ik ook van mezelf :)) Er is veel veranderd in hoe ik me voel, bijzonder. Wat zijn je plannen? Nooit meer drinken? Voorlopig niet en maar zien?  

Succes ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nana, ik kan me voorstellen dat je na een aantal weken nuchter ineens meer 'ziet'. Meer voelt ook dus...
Als voorbeeld noem je dat hij zo weinig in huis doet. Dat zag je al eerder natuurlijk, maar jouw drinken zorgde voor een mist: ach laat ook maar.... (?)
(nu voel je meer?)

Om je eigen bestwil zou ik proberen te scheiden wat jij doet (langer nuchter willen zijn) en wat hij doet (doorgaan zoals eerder).
Daaraan voor jou zelf vasthouden wat belangrijk is, met geduld en doorzettingsvermogen. Jouw lijf en gezondheid!
Op bots-momenten zou ik proberen daar niet teveel op in te gaan... misschien hooguit een bepaald zinnetje erover uiten: 'Joh, ik werk aan mijn gezondheid', en
dus verder zelf niets uitlokken. Geen discussies iig.

Erg vervelend voor je. Ik ken het van vriendinnen die drinken. Maar goed, dat zijn geen partners....

Als je meer steun nodig hebt maak dan een Wie is wie draad aan voor jezelf; dan vind men je gemakkelijker

Suc6 meid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Pelle en Smart! Het speelt inderdaad mee dat ik nu veel meer voel Smart. De mist in mijn hoofd is weg. Voorheen moest ik eigenlijk zelf ook drie dagen bijkomen van mijn uitspattingen met alcohol. (dronk toen drie avonden in de week). Nu heb ik veel meer energie, ben scherper en wil van alles aanpakken. Ook om mezelf wat afleiding te geven....  Ik wist altijd wel een beetje dat ik mijn man achter de broek aan moest zitten voor een klusje maar nu ik zelf niet meer drink begin ik me er steeds meer aan te ergeren. Dat escaleert regelmatig de laatste tijd. Heel vervelend. Ik zal proberen bij bots momenten er niet teveel op in te gaan..... Discussies uit de weg gaan.

Het gaat gelukkig ook heel vaak goed hoor. We zijn al heel lang bij elkaar en hebben ook veel samen gedronken en dat is nu ineens anders, zowel voor mij als voor hem. Hij vindt mij soms een saaie theemuts:). Hij heeft nu natuurlijk wel een wat andere vrouw naast hem zitten. Ik probeer het ook van zijn kant te bekijken. De tijd zal het leren. 

Ik ben nu na bijna acht weken alcoholvrij ook wel heel trots op mezelf! Voel me veel gezonder, slaap veel lekkerder etc.etc.etc. Heel fijn! Ook heel goed van jou Pelle! Hoe lang drink jij nu al niet? 

Mijn streven was een maand geen alcohol en dat zijn nu twee maanden. Het bevalt me eigenlijk heel goed. Ik zeg niet dat ik nooit meer zal drinken. Mijn insteek was om veel bewuster met alcohol te leren omgaan. De tijd zal het leren...  Ben in ieder geval heel erg blij met dit forum!!! Zeer stimulerend en leerzaam:)! Geweldig hoe iedereen elkaar hier helpt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Logisch dat je soms wat down of opvlambaar bent denk ik ^^ gewoon emoties die je anders misschien wegdronk ^^ toen ik stopte ook af en toe last van, ook die opvlambaarheid, maar dat is nu wel minder :):)

Erg moeilijk dat je man door blijft drinken. En je schrijft dat hij je verre van gezellig vind? Dat is jouw invulling mag ik hopen? 

Hoop dat je man het licht ziet en jij doorzet!! ^^ misschien ff een goed lang gesprek? 

Succes!! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Nana
Wat knap dat je al zo lang niet meer drinkt! Je mag trots zijn op jezelf.
In de tijd dat je nog dronk heb je misschien je emoties wat verdoofd waardoor je alles minder erg vond. Minder boeiend, niet de moeite van een ruzie waard. Nu dat filter van verdoven er niet meer is, kan het dus scherper binnen komen. Logisch dat er meer ergernis en soms boosheid is.
Moeilijker is het feit dat je nu niet meer jouw instant-oplossing hebt voor situaties die je ergerlijk vindt. Boos? Een glas doet wonderen............. Dat wonder moet nu uit jouzelf komen en nu moet je iets met je boosheid. Klopt dat?

Is het een idee om je man niet meer te controleren? Is het een idee om te doen wat jij moet doen en de rest te laten gebeuren? Precies zoals je een puber zou behandelen, omdat je de discussie niet steeds wilt en ook niet zou winnen?

Ow, ik herken het wel hoor. Ik heb mijn ruzies gemaakt en amper overleefd. Ik heb, nuchter, minimaal evenveel onhandige discussies gehad of nog meer dan toen ik nog dronk. Ik werd scherp, soms onaardig, soms keihard. Tot ik door die beginfase heen was en toen maakte ik weer ándere onhandigheden................. Niet saai hoor, dat niet - drinken;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...