Spring naar bijdragen

En toch voel ik enige schaamte door Bert


Bert1953

Aanbevolen berichten

Grinnik grinnik! De training ervaringsdeskundige hoort ook bij het vrijwilligerswerk neem ik aan?

Ik begrijp je omdat de meeste op het forum in een "nooit meer" fase zitten en iedereen zoekt daar een pad in voor zichzelf. Ik leef van dag tot dag en vandaag drink ik niet, maar nooit meer wil ik nu niet aan denken. 2 valkuilen gehad de afgelopen periode maar anders waren het 10 flessen wijn per week geweest (overigens zeker niet om het goed te praten!)

Drink je echt nooit meer dan 3 biertjes? En 30 cl?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik werk als vrijwilliger (lees ervaringsdeskundige) bij MEE.

Voor wat betreft mijn 3 biertjes. Ik drink max 3 pijpjes bier per dag. Ik heb 1 jaar helemaal niet gedronken. Toen begon het in mijn hoofd te spoken, weer die gedachten weer te willen drinken. Ik heb toe met mijzelf een aantal criteria afgesproken waar mijn leven aan moest voldoen met alcohol. Heb toen verschillende soorten alcohol uit geprobeerd. Ik dronk altijd wijn, maar dat leidde al snel tot 1 1/2 fles per dag. Het is uiteindelijke dus bier geworden. Weet niet waarom, maar na 3 pijpjes is het genoeg. Dus ik drink nu een klein jaar max 3 biertjes. Met uitzondering van een depressieve periode in november vorig jaar. Toe ben ik toch weer wijn gaan drinken, 1 fles per dag. Foutje dus. Tot ik mijn grens bereikt had, ik kreeg maag/darm klachten. Dat deed mij te veel denken aan de tijd dat ik alcohol zwaar misbruikte. Dus met wijn gestopt en weer over gestapt naar mijn biertjes. Ik zal nooit zeker weten of dit ook was gebeurd als ik voor die depressie helemaal niets had gedronken. Mijn weerstand was erg laag in die dip.

Als ik zo jouw draadje lees ben jij ook goed bezig niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heejjjj Bert! Heb veel bewondering voor je en ik vindt het fijn om je ervaringen ook op andere draadjes te lezen! 

Met vallen en opstaan, dag tot dag en vandaag drinken we niet zeg ik met een chai latte naast me :):)

Hoe is het met je? Laat je het ook weten als het wat minder gaat of heb je dat helemaal niet meer nodig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OHHHHH nogal zijn we toe aan het voorjaar!! Mijn voeten verlangen ook naar slippers en mijn lijf naar vitamine D. 

Tuurlijk mag dat ook gezegd worden, ik weet dat er veel niet meer drinken op het forum, maar je bent een baas dat je het met je verslaving en je verleden voor elkaar krijgt om zoveel te doen voor andere en ook je eigen verslaving onder controle kan houden op jou manier :rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...