Mupke Geplaatst 15 januari 2017 Rapport Geplaatst 15 januari 2017 Euhmm...nee? Wat is er mis...was er mis...was er mis? Ff checken tussen de benen.. Je profiel zegt dat je man bent. Hoi Lars.
fleurtje Geplaatst 15 januari 2017 Rapport Geplaatst 15 januari 2017 Echt!?Owww...das verwarrendEens kijken of ik dat kan veranderen Lika reageerde hierop 1
Mupke Geplaatst 15 januari 2017 Rapport Geplaatst 15 januari 2017 Heb je het gelezen van Hannah1? Ja helaas. Af en toe lees ik hier nog bij om te zien hoe het met een aantal oudegedienden gaat.
Mupke Geplaatst 15 januari 2017 Rapport Geplaatst 15 januari 2017 Nieuwe vindt je niet leuk? De nieuwe ken ik niet Lars. Behalve jou dan. Maar serieus, als je hier een tijdje niet leest dan zijn er alweer allemaal nieuwe mensen bij. En dat is ook prima maar als je geen regelmatige bezoeker bent is het niet bij te houden. Jou ken ik van een paar maanden geleden toen ik weer even wat vaker hier was. En jij bent een blijver. Voorlopig dan. Misschien komt ooit het moment dat je het forum niet meer nodig hebt en afscheid neemt. Of je blijft omdat je het hier gewoon wel leuk vindt.
Mupke Geplaatst 15 januari 2017 Rapport Geplaatst 15 januari 2017 Voila, ik ben terug een meiske! Pfiewwww. Goed dat ik het zag he?!
fleurtje Geplaatst 15 januari 2017 Rapport Geplaatst 15 januari 2017 Helemaal juist Mups. Het gaat hier vlug. Mensen komen en mensen gaan. De ene al wat vlugger dan den andere.
fleurtje Geplaatst 15 januari 2017 Rapport Geplaatst 15 januari 2017 Ik wil wel eens ne vent zijn voor een aantal maanden.Eens ervaren wat hun strubbelingen zijn.Kan vast nooit erg zijn.Maar dan moet ik wel een andere naam.Kees ofzo
fleurtje Geplaatst 15 januari 2017 Rapport Geplaatst 15 januari 2017 Elke keer als ik op de boerderij kom denk ik aan je Fleurtje. Als de geit mij aanstaart. Ze denkt vast dat jij de ezel bent
fleurtje Geplaatst 15 januari 2017 Rapport Geplaatst 15 januari 2017 Op gebied van alcohol moet het wel lastiger zijn voor een man.Ik kan me voorstellen dat daar een pak meer sociale druk bij te pas komt.Want ne man zonder een pint bier is maar nen halve man toch?In ieder geval...ik dacht er zelf op een moment zo over.
fleurtje Geplaatst 15 januari 2017 Rapport Geplaatst 15 januari 2017 Wie is R? Ik moet ook eens verder.Dikke kus Mups Laters
Mupke Geplaatst 15 januari 2017 Rapport Geplaatst 15 januari 2017 Ik ga ook iets nuttigs doen. NOT! Tot een volgende keer.
Devi Geplaatst 15 januari 2017 Rapport Geplaatst 15 januari 2017 Voor iedereen die vindt dat ie een gat in de dag heeft geslapen; hier ben ik dan, net wakker Maar uh....ik drink niet! Goede dag voor iedereen x Sita2, Lika en smart reageerden hierop 3
rapilos Geplaatst 15 januari 2017 Rapport Geplaatst 15 januari 2017 Goedemorgen beste mensen, Eerste dienst zit er weer op vandaag Vanochtend om 8 uur glibberde ik naar mijn werk Hekel aan gladheid Moest vooral uitkijken op stukken weg die vol hagel lagen nu is het meeste wel weg gedooid Maar morgenochtend vriest het misschien, en de weg is nog kleddernat Nou, niet aan denken dan maar, dat is morgen pas Lika en smart reageerden hierop 2
smart Geplaatst 15 januari 2017 Rapport Geplaatst 15 januari 2017 Want ne man zonder een pint bier is maar nen halve man toch? Het is toch wat he... dat we ons zo laten leiden door allerlei beelden! En vervolgens vinden dat we aan die beelden zouden moeten voldoen. Amehoela, ik doe niet mee.... Een mens is een mens in al zijn verschijningsvormen. Kijk maar naar de dieren (geitjes bijvoorbeeld )
Devi Geplaatst 15 januari 2017 Rapport Geplaatst 15 januari 2017 Ik vind mannen zonder flesje bier in hun hand zooooo aantrekkelijk! Maar dat was 20 jaar geleden anders....vond ik ze saai. Onwetend kind dat ik was. smart en Sis reageerden hierop 2
smart Geplaatst 15 januari 2017 Rapport Geplaatst 15 januari 2017 Goeiemorgen trouwens! We moeten allemaal door die onwetendheid heen Devi !! Mijn saunatas staat met al zijn nattigheid nog midden in de kamer. Naast de bakken met hout, wat een bende, maar ja... telefoon gaat voor natuurlijk en slaap ook! Ik heb ook wat last van mijn oren (spirit). Slapen gaat gelukkig nog er goed. Bezoek meldt zich net af. Dan ga ik maar eens opruimen, wassen e.d. Mooie zondag
rapilos Geplaatst 15 januari 2017 Rapport Geplaatst 15 januari 2017 Oh ja, kreeg een paar keer de vraag waarom ik niet op het dagpact sta/stond Nou,omdat ik nu op het jaarpact sta ! Droog afmelden, vind ik wel weer leuk om te doen Smart, Sterkte met ruimen smart en Sita2 reageerden hierop 2
erik Geplaatst 15 januari 2017 Rapport Geplaatst 15 januari 2017 (bewerkt) Op gebied van alcohol moet het wel lastiger zijn voor een man. Ik kan me voorstellen dat daar een pak meer sociale druk bij te pas komt. Want ne man zonder een pint bier is maar nen halve man toch? In ieder geval...ik dacht er zelf op een moment zo over. Mijn indruk is dat mannen ten alle tijden en kosten wat het kost de schijn ophouden, om maar geen softie te lijken. Er is niks ergers als mietje gevonden worden als man, Tenminste dat is mijn ervaring van voordat ik die schaamte voorbij ben en me hier niet meer druk over kan maken.Gebleken is dat de op 1 na grootste risico factor om te komen te overlijden man zijn is. Dit wordt veroorzaakt door dit gedrag. Zie ook http://www.dyingtobemen.com/ Door ons roekelozere gedrag raken mannen, en vooral ‘klassieke’ mannen, vaker betrokken bij ongevallen en gewelddadige situaties, waardoor mannen vaker trauma’s oplopen of zelfs overlijden. In tegenstelling tot wat je op basis van het aantal vastgestelde diagnoses zou vermoeden, vertonen mannen minstens even vaak depressieve symptomen als vrouwen en zijn de symptomen juist zwaarder. We richten onze teleurstelling niet op onszelf maar op anderen en uiten deze daardoor anders (boosheid, bumperkleven op de snelweg, stemmen op populisten). We grijpen meer naar verdovende middelen, zoals alcohol en drugs (twee keer zo veel). We zoeken vaker een uitweg in gokken, seks of hard werken. We roken meer dan vrouwen (26 tegenover 20 procent). We zijn twee keer zo vaak verslaafd aan drank. En anderhalf keer zo vaak aan drugs en eten zouter, vetter en meer. We zijn vaker te dik (53 procent tegenover 43 procent). Mede daardoor krijgen we vaker kanker, hoge bloeddruk en cholesterol, hart- en vaatziekten, diabetes type 2 en leverziekten. Behalve het stigma dat een man zonder pint maar een halve vent is, drinken we meer, drinken om onderliggende oorzaken te verdoven in plaats van die aan te zien en mee te dealen. Dat doen mannen blijkbaar nog veel meer als vrouwen.Op allerlei subtiele en minder subtiele manieren houden mannen elkaar bij de les. Wijk je even af van de mannelijke norm, dan ben je daarna geneigd tot compenseergedrag: ‘compenserende masculiniteit.’ Heb je bijvoorbeeld eerst een biertje afgeslagen, dan flap je er een paar minuten later ineens een seksistische opmerking uit tegen de barvrouw.Oorzaken:Er zijn verschillende oorzaken aan te wijzen voor deze hardnekkige mannelijkheidscultus. Allereerst zijn veel (hetero)mannen bang om als vrouwelijk of als homoseksueel gezien te worden en dus als ongeschikte partner voor het vrouwelijke geslacht. Daarbij zijn mannen minder dan vrouwen gemotiveerd om de oude rollen en verhoudingen achter te laten. Vrouwen komen uit een achterstandspositie, mannen zien hun bevoorrechte positie wankelen. Geen wonder dat ze defensief reageren: ze zouden alleen maar kunnen verliezen.Quotes komen uit: "Waarom vrouwen wel boksen maar mannen niet aan Zumba doen" een erg goed artikel uit de Correspondent.Over hoe het zou zijn om een man te zijn. Een journaliste deed precies dat. Ze ging anderhalf jaar lang undercover als man. Ze dacht het makkelijk te krijgen, maar het viel haar zo tegen dat ze uiteindelijk een zenuwinzinking kreeg: ‘Het leven is doordrenkt met alledaagse mannelijkheidsangst. [...] Kijk niemand te lang aan. Toon niet te veel enthousiasme. Verontschuldig je nergens over. Toon geen zwakte.’ Dit is haar boek Self-Made Man My Year Disguised as a Man Tja en ik heb er best vaak over gedacht dat het mij heel erg interessant zou lijken om eens een tijd een vrouw te zijn en echt te ervaren hoe dat is. 15 januari 2017 bewerkt door erik Singbluesilver reageerde hierop 1
Sita2 Geplaatst 15 januari 2017 Rapport Geplaatst 15 januari 2017 (bewerkt) Goedemorgen, middag! Dagpact: Momentum Lars kohtje Quinn leila Nadia Nooitgenoeg Spirit Sita Fijne zondag 15 januari 2017 bewerkt door SvDolphin Singbluesilver reageerde hierop 1
Singbluesilver Geplaatst 15 januari 2017 Auteur Rapport Geplaatst 15 januari 2017 Dat is allemaal wel mooi op tijd Bor. 11 uur aan de wijn. Goed dat jij bij het water bleef. Bij jou de griep al wat gezakt? Hier houdt ie hardnekkig stand bah! Maargoed ik ga er niet meer over klagen. Interessant verhaal Erik. Ik wilde als kind altijd al een jongen zijn. Leek me veel makkelijker. Mocht je tenminste met treinen spelen en in een boom klimmen. Later zeiden ze dat ik drink als een kerel. Zag ik toen als compliment. Kijk eens wat ik kan wegtikken en wat kan ik er goed tegen. Tja.....Not.... Ga eens naar dat boek kijken.
Lika Geplaatst 15 januari 2017 Rapport Geplaatst 15 januari 2017 Lekker naar huis gegaan Bor. Goed zo. Boek wil ik ook lezen. Dank voor de quotes en tip Erik!
lidia Geplaatst 15 januari 2017 Rapport Geplaatst 15 januari 2017 Dagpact:MomentumLarskohtjeQuinnleilaNadiaNooitgenoegSpiritSitaBor Lidia Sita2 reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden