Spring naar bijdragen

Lynn,Lyn,Booboo,Sis...


Sis

Aanbevolen berichten

Hoe voel ik me nu? Pfff ik weet het niet. Ik heb het gevoel dat dat gloeiende kooltje binnenin weer aan het doven is.

Is wel herkenbaar hoor maar ik begon dit jaar met zoveel goeie moed, kracht en energie en dat is aan het wegvloeien en ik weet niet wat ik eraan kan doen.

Alles kost weer veel energie en doe het liefst zo min mogelijk. Mijn huis is een rommeltje omdat ik daar ook geen zin in heb. Volgens mij moet ik het uitzitten.

 

Heb ik een heel oude vriend van vroeger en tevens een huisgenoot terug gevonden maar we zijn allebei heel voorzichtig omdat we elkaar ook van drugscene kennen. Ik merk dat ik eerst heel enthousiast was maar nu lijk ik een beetje terug te krabbelen. Weet nl niet hoe het echt met hem gaat. Hij zegt goed en zorgt voor zn twee kinderen dus wat dat betreft geloof ik hem wel maar hij heeft wel veel andere problemen en dat maakt mij terughoudend.

Ik ben erg gevoelig voor mijn omgeving en trek me alles snel aan. Ik wil mijn eigen herstel niet in gevaar brengen maar dit zijn dingen waar ik vroeger zonder erover na te denken in sprong en wat meestal niet goed uitpakte voor mijzelf. Ik moet goed mijn grenzen bewaken maar dat is wel iets nieuws voor mij. Ik merk dat hij graag contact wil omdat hij helemaal niemand meer spreekt omdat dat gebruikers zijn. Ik wil wel contact maar ik merk dat ik ook bang ben ervoor.

Nogmaals mijn eigen herstel mag niet in gevaar komen. Daarvoor gaat het nu te goed maar mede door mijn eigen gemoedstoestand die nu verandert sta ik minder sterk. Wat is wijsheid? Ik ben benieuwd of iemand dit herkent en sta open voor suggesties.

 

Oja daarnaast ben ik ook weer gaan blowen. waarschijnlijk om die gemoedstoestand te veranderen. Dus ik kan niet meer zeggen dat ik 113 dagen clean ben. Wel nuchter gelukkig en dat is het belangrijkste. Vorige week nam ik mij voor geen wiet meer te kopen. Maar toch gedaan. Dit is mijn tweede zakje maar ik wil hopelijk met een afspraak met jullie geen derde te kopen. Het ging zo goed met me en dit wil ik niet in gevaar brengen.

 

Afijn dit maakt me alles onzeker. Sorry voor mijn chaotische verhaal....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal niet chaotisch maar gewoon jou verhaal hoe je er nu instaat en hoe je je voelt. Heel duidelijk hoor. En van dat blowen. Als jij die afspraak wilt maken prima toch? Dan maak je die! Geen derde zakje! En bedenk altijd dat de mindere dagen ook weer overgaan. Een beroerde dag is tenslotte ook maar een dag die gewoon voorbij gaat. Zorg goed voor jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thx sbs fijn om een reactie te krijgen. Ik ben ook bekend met depressies en word dan al snel bang als ik mij langer dan een week wat down voel.

Zo van, ohoh daar gaan we weer {die depressie in} dus dit zal altijd wel terug blijven komen. De antidepressiva maakt dat ik nooit meer helemaal op de bodem kom gelukkig. Maar de angst ervoor blijft. De kunst blijft idd om hier goed mee om te gaan. En juist op het forum te komen als ik zulke gevoelens heb en niet alleen als het goed gaat. Maar goed, hulp vragen of alleen al je verhaal vertellen blijft voor meerdere mensen moeilijk lees ik al wel. Ik ga het proberen maar drinken ga ik zeker niet en er komt geen derde zakje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom op Sis. Geen derde zakje. Zet je geld opzij voor iets leuks? Angst voor terugkeer van depressie heb ik ook. Maar net als jij door ad niet meer helemaal op die bodem.

Wat betreft die oude bekende. Klinkt als moeilijk voor je. Misschien - nu even - niet? Kan altijd nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wiet is op. Geen nieuwe kopen. Ik laat mijn portemonnee thuis. Scheelt weer een verleiding.

 

wbt die oude bekende....

Ik spreek iig niet bij mij tuis af maar op een openbare plek.

Dat lijkt me een beter begin dan gelijk bij mij thuis en dan maar eens horen hoe het met hem gaat.

 

Angst voor depressies is jou dus ook niet onbekend Lika

Ik krijg een beetje het idee dat best veel alcoholisten daar last van hebben in meer of mindere mate.

 Ik ga mijn koffie opdrinken en in de been komen.

Ik moet om 8 uur beginnen.

Grtjs Sis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Harp, zo werkt het precies en gelukkig ben ik mij daar ook van bewust.

De grote hamvraag is vaak dan ook:" Drink ik omdat ik depressief ben om ben ik depressief omdat ik drink?"

Ik dronk omdat ik depressief was en de alcohol was mijn medicijn. En precies zoals harp beschreef.....dat hielp in het begin maar maakte het later alleen maar erger.

Daarom dacht ik ipv alcohol neem ik wiet maar ook daar word ik niet gelukkiger van. En dat weet ik he en toch doen :(

Maar daar ook gelukkig weer een streep onder gezet. Zal wel weer even wennen zijn want het doodt zo lekker de tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat was ik vanmiddag blij dat ik geen portemonnee bij me had want dan had ik me niet aan mijn eigen afspraak kunnen houden en was ik voor de bijl gegaan.

En dus zat ik met mijn verveling op de bank....

Dan maar een lange wandeling met de hond daarna de was want die lag al tijdje te wachten daarna door met opruimen en net het laatste beetje afwas weggewerkt.

Ben toch wel blij dat ik nuchter en clean ben en gelijk mijn huis weer aan de kant. Is ook een fijne bijkomstigheid :)

Vanmiddag vitamine D gekocht. Misschien dat dat wat helpt.

Was een tip van een vriendin want die zat met dezelfde dip en had nu meer energie en zin om dingen te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Lars, Ja precies! :D  Dat ben ik ;) Ik wou ook een olifant voor deze avatar (?) maar ik krijg het niet voor elkaar. Wou ook graag hetzelfde plaatje hier krijgen maar dat lukt me niet. Ik dacht, dan herkennen ze mij hier misschien wel ;)

Op èèn of andere manier heb ik per ongeluk dit plaatje ervoor gekregen....

 

Over het bezoek......pfff dat moet ik even laten bezinken.

Alleen al het feit om hier 2 kinderen, 1 van net 5 en 1 die net kan kruipen is al aardig iets om van bij te komen :face-icon-small-shocked:

Het leek wel alsof hier een bom was ontploft.

Maar goed alles staat weer op zijn plek en ik moet even bijkomen.

Met P  (mijn bezoek)ging het trouwens minder goed dan ik gedacht had uit zijn verhalen.

Ik weet nog niet echt wat ik van dit alles moet denken en voelen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de één of andere manier klinkt het 'heftig' om die uitdrukking maar eens te gebruiken. Je bent hier erg mee bezig. Klopt dat? Houd vooral je eigen belang nu goed in het oog. Klinkt als een situatie waarin je makkelijk kunt opgaan waardoor je eigen situatie naar achteren verschuift. Maar misschien sla ik de plank mis hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Lika en ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet vinden of hoe ik het moet beschrijven.

Wat het met mij deed  en  hoe ik me nu voel.

Maar ik weet wel dat ik P niet te dicht in mijn buurt moet houden. Eerder op afstand. 

Ik kom er nog wel op terug over mijn ervaring daarmee.

En idd ik moet mijn eigen herstel als grootste doel houden dus ik moet even goed bedenken wat ik hiermee ga doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je afstand wilt en je lijkt het zeker te weten, kies daar gewoon rigoureus voor. Bij je thuis is een geheel andere move, om het zo maar even te zeggen. Dat is toenadering. Begin ermee - lijkt mij- dat niet meer te doen. Jouw huis, is jouw thuis, jouw veilige plek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeyhaa!  Vraag me niet hoe maar ik mijn eigen plaatje (avatar heet dat toch?) terug.

Vraag me niet hoe ik het gedaan heb maar het is me gelukt.

Ik weet dus ook niet hoe ik gedaan heb maar ben er trots op.

Toch gek dat zoiets kleins me heel blij maakt :D

 

Ik ben net thuis van het werk en net koffie gezet.

Nu als een speer inpakken en zorgen dat ik om drie uur op de afgesproken plek sta.

Ik heb er zin. Kan wel wat mentale weerbaarheid gebruiken ;)

 

Ik zal toch eens kijken of ik de app van adb kan downloaden.

 

Iedereen een heel fijn en vooral nuchter weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker Quinn, ik heb een geweldig weekend gehad.

Aan de ene kant heel vermoeiend maar aan de andere kant kreeg ik er zo veel kracht en blijdschap van.

Ik wou dat iedereen eens zo`n weekend mag ervaren.

We hebben vooral veel oefeningen gedaan om te aarden en om zo je eigen kracht te ervaren en hoe je dat in het dagelijkse leven kan toepassen.

Er was zoveel positieve energie, kracht en liefde. Ik heb volop genoten!

Dit gun ik iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even i.v.m mijn weekend seminar...

 

Astrix zei heel mooi dat "dojo" zaal is terwijl  ik dacht dat zij dojo gaven maar dat kan dus helemaal niet :rolleyes:

Het seminar werd georganiseerd door Intact zelfhulp groep van Tactus.

Dit doen ze een paar keer per jaar en we komen dan bij elkaar in een herberg waar we lekker eten en ook slapen van vrijdagmiddag tot zondag middag.

Elk seminar heeft een ander thema en de kosten zijn laag (en dat is mooi voor de arme sloebers onder ons ;) )

Het is lastig om iets meer te vertellen over de laatste seminar omdat het vooral veel lijfwerk is en je het dus moet ervaren en voelen wat bepaalde oefeningen met je doen. Misschien kun je een indruk krijgen als je naar hun site gaat hoewel onze seminar natuurlijk op ons was afgesteld.

Op "Trainingscentrum martini art dojo " krijg je een klein beetje een indruk van wat wioj dat weekend hebben gedaan.

Ik hoop zo dat ik de vragen die erover gesteld zijn heb kunnen beantwoorden.

Zo niet dan hoor ik het graag van jullie.

Veel liefs Sis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Quinn het went ook wel weer en je wordt gedwongen om creatief te worden.Kun je nagaan hoe snel we afhankelijk worden van die stomme techniek.

Ik ben gaan lezen en verder met een puzzel leggen.

Over de zelfhulp groep...Intact is bij ons 1x in de week op een avond van 7uur tot 9uur is de bedoeling maar loopt wel eens uit. Het is dus anders dan met een AA meeting waar je meerdere meetings per week kunt bezoeken. De onderwerpen zijn heel verschillend en iedereen mag inbrengen wat ie wil. Meestal gaan we iedereen langs om te vragen hoe zijn of haar week was en waar ze tegen aan lopen of andere dingen die ze hoog zitten. Je moet wel nuchter verschijnen en 24uur niet gebruikt hebben. Dat is dus ook anders dan de AA b.v.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond het tijd worden om uit mijn comfort zone te stappen en eindelijk eens en keer af te spreken met het mannelijk geslacht. Hij heeft mij al wel vaker gevraagd maar ik durfde nooit. Ik ken hem vooral van de stad en daar hadden we altijd wel een klik alleen.....wel met een aardige slok op. Nuchter vind ik dit soort dingen doodeng. Toch vind ik het tijd om niet meer zo schijterig te zijn. Vanavond ga ik dus bij hem eten en koffie drinken. Ik moet er wel bij zeggen dat toen ik toestemde ik gelijk behoorlijke trek kreeg. Waarschijnlijk om de zenuwen te onderdrukken maar dat ga ik niet doen. Kan ook niet wat ik slik netjes mijn refusal. Ben benieuwd hoe hij reageert als ik het bij de fris hou want ik weet dat hij zelf wel van een borrel houdt. Ik vin het wel heel spannend en ik weet niet goed hoe ik die op een gezonde manier een beetje in de hand kan houden. Iemand ideeën?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...