poly Geplaatst 31 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 januari 2017 (bewerkt) Ik denk idd aan dingen als een cusus, vrijwilligerswerk oid om wat meer in het leven te staan, wat andere mensen leren kennen ook. Vind het nu nog iets te vroeg daar voor maar daar werk ik wel naar toe. Voorlopig weer op het goeie pad ieder geval, vandaag een stuk wezen lopen met hlpvrlnr, was fijn, morgen weer, maar dan alleen, dat moet ik toch op kunnen brengen. Probeer sinds gister, eindelijk..., van te voren te bedenken wat ik ga doen als ik een trekmoment krijg, ( met dank aan MijnGerrit o.a.! ) Gister heeft het gewerkt, vandaag wel in mijn achterhoofd gehouden maar was tot zover niet nodig, ook omdat dag redelijk gevuld was. 1 moeilijk moment is als ik `s morgens de koffie op heb, eerder begon ik dan al, dan moet ik dus "iets" te doen hebben, en wat dat "iets" is moet ik dus al weten dan, bijv. lopen, of cryptogram doen, of iemand bellen of hier wat lezen en/of schrijven, niet teveel dingen, anders zie ik door de bomen het bos niet meer op zo'n moment... Vandaag weer goed dus, nog wat eten straks en dan kan ik zowat alweer naar bed... * ps Moet trouwens nog steeds nieuwe afspraak maken met h.a., doen!!! 31 januari 2017 bewerkt door poly Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 2 februari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 februari 2017 (bewerkt) Vandaag, net als gister, weer een goeie dag gehad. Slaap goed(genoeg), doe m'n dingen in huis, loop weer elke dag een stukkie, eet goed en genoeg, contacten gaan goed. Ik zei eergister al tegen hlpvrlnr dat ik me al twee dagen(nu 4) goed voelde en dat dat best vreemd aanvoelt, niet dat ik nu denk dat dat wel snel weer weg zal gaan ofzo, dat niet gelukkig. Denk dat ik het momenteel gewoon goed doe en daar de vruchten van mag plukken, fijn hoor! Denk dat ik voorlopig zo doorga en niet méér dingen van mezelf ga eisen of verwachten,rustig an, dan breekt het lijntje niet... Denk dat ik wel ga merken als de tijd daar is om meer te gaan doen, moet ook niet àl te geforceerd bezig zijn, nu genieten van dat ik goed voel!!! Krijg vast wel weer signalen van lijf en/of hoofd als ik te veel hooi op de vork neem en hopelijk ook als ik er aan toe ben meer te gaan doen, om volgende stappen/stapjes te gaan zetten. So far so good!!! 2 februari 2017 bewerkt door poly Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 11 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2017 Hoe gaat het Poly? poly reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 12 februari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari 2017 Hai lika, laatste tijd gaat op en af, dagen van wel drinken en gelukkig nog dagen van niet drinken ook, maar als ik drink zijn het 4 halve ltrs., 3 à 4 dagen per week, alweer.... Op zich niet heel veel maar voor mij 4 tè veel! En waarom? denk dat de hele verandering van leefwijze zo pittig is dat het me soms teveel word en ik het knokke beu ben en ff af wil van de hele boel...zoiets. maar ik blijf er voor gaan, makkelijkste zou zijn om naar de winkel te blijven lopen elke dag en dan....begint het verhaal weer overnieuw!!! Wil ik dat? Nee! Wil vandaag niet drinken. Heb dinsdag eindelijk afspraak h.a. , hlpvlnr is zo vriendelijk mij te brengen en weer thuis af te zetten, dan doe ik in dit geval ook voor haar wat extra mijn best. En dan binnenkort hopelijk eindelijk van die kou af en wat extra energie van de zon. Jij gaat nog goed hè, volg het forum af en toe nog maar wat verandert er veel zeg... hoop dat je sterk(er) blijft/wordt, Lika, zoals ook de andere adb-bers!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 12 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2017 Zou het je helpen hier meer te schrijven? ( of ergens anders hoor...) Zodat de veranderingen uitgesproken zijn, opgeschreven en misschien daardoor alleen al iets behapbaarder? met mij gaat het wel ja. Ook op en af. Maar ik kom er wel. Kleine stapjes..... poly reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 13 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2017 Heb je iets anders wat je kunt doen als je het knokken beu bent? Zoals jezelf belonen met iets leuks omdat je vandaag niet drinkt? ^^ poly reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 13 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2017 (bewerkt) Herkenbaar, mensen die te dichtbij komen en jezelf daarom isoleren. Maar die eenzaamheid en lege dagen vervolgens.. ik heb als tussenoplossing gevonden dat een thuiscursus helpt bij het tevredenheidsgevoel en de lege dagen die je moet vullen.en de isolatie: Collega's op betaald of onbetaald werk hebben voor mij precies de juiste afstand. Je maakt er een kletspraatje mee, je kunt met hen oefenen op dichtbij en afstand. Vroeger heette dat kennissen hebben. Als dat te heftig is: je hebt ook vrijwilligerswerk waarbij je anderen via je computer kunt helpen, een paar uur in de week. Eenzaamheid, verveling en geen structuur zijn voor mij triggers.. Succes! 13 februari 2017 bewerkt door Reacher poly reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 15 februari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 februari 2017 Gister dus eindelijk bij de h.a. geweest, niet, rechtstreeks, alcohol-gerelateerd, daarvoor heb ik begeleiding van verslavingszorg instelling. Toch heeft het wel te maken met het proces waar ik nu in zit, ik heb 2 jaar geleden m`n hielbeen, "calcaneus" met een mooi woord, gebroken na een misstap op de trap en daar heb ik nog steeds last van, vooral nu ik meer wil lopen en fietsen om bezig en buiten te zijn. Er zijn toen twee schroeven in m`n hak gezet en waarschijnlijk heb ik daardoor steeds veel pijn als ik gelopen of gefietst heb. Huisarts heeft voet bekeken en vond het er niet goed uitzien en heeft me doorverwezen naar ziekenhuis om verder te kijken en waarschijnlijk de schroeven eruit te laten halen. Aan de ene kant niet fijn natuurlijk maar wel fijn dat er evt. uitzicht is op pijnvrij lopen e.d. een grote belemmering uit de weg, zou wel zo fijn zijn!!! Het zal nog wel een tijdje duren, heb over 3 weken pas eerste afspraak met arts om voet te onderzoeken en heb geen idee hoelang het dan duurt voor er evt. wat gedaan wordt. Heb ook verwijzing voor het lab gekregen om bloedwaarden ed weer `s te meten en 'mag' nog `s terug komen bij de h.a. praktijkondersteuner om longfunctietest te doen en bloeddruk te meten, die was gister klein beetje te hoog, èn er wordt een hartfilmpje gemaakt, dat is vanwege mijn methadongebruik. Eigenlijk zou dit vanuit verslavingszorginstelling gedaan moeten worden maar ik hoor nu al jaren dat dat hartfilmpje gemaakt moet worden maar er gebeurt niks... Dus nu zelf maar initiatief genomen en huisarts gevraagd of dat bij hem kon en dat kan, zal hier nog wel wat over zeggen/vragen aan hlpvrlnr die daar over gaat/zou moeten gaan.... Verder lukt het me momenteel NÒG niet om het elke dag droog te houden, blijft bij 3 à 4 keer per week 3 à 4 blikken, vind het niet leuk om te schrijven maar het is wat het is...maar zo hoeft het niet te blijven, dat is niet wat ik wil, het blijft een belemmering in mijn "verander-proces"! Hopelijk dat ik binnenkort weer kan schrijven dat het me wel weer lukt het droog te houden, desnoods mbv refusal oid maar het zal me lukken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 15 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2017 Goed dat je zelf achter dat hartfilmpje ben aan gegaan en goed dat je er wat van gaat zeggen ^^ Weet je hoe het komt dat je toch nog drinkt? poly reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 16 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2017 Zou ook heerlijk voor je zijn om weer zonder pijn te kunnen lopen. Ben benieuwd wat ze in het ziekenhuis gaan doen/zeggen. poly reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 18 februari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 februari 2017 Heb hlpvrlnr aangegeven dat ik weer aan de refusal wil als het zo niet lukt. Moet daarvoor eerst bloedwaardes gemeten hebben, vooral leverfunctie schijnt belangrijk te zijn bij refusal gebruik. Heb nu dus 2 formulieren voor het ziekenhuislab. 1 van huisarts en 1 van zorginstelling, nou nog naar het lab, moet nuchter dus niet eerst een bakkie koffie.....nou ja, dat overleef ik ook wel. Zit nu met dubbel gevoel, aan de ene kant het idee dat ik nog èven kan en redelijk stressloos kan toewerken naar nieuwe stop maar aan de andere kant zegt mijn verstand ; waarom wachten? Lastig!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 18 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2017 Ja lastig, hoewel de eigen keus er altijd is natuurlijk! Maar mooi dat je ermee bezig bent! Het gaat je hoe dan ook lukken, niet vandaag dan wel morgen! Zet door!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden