Gast Geplaatst 2 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2016 Ik denk dat er wel een verband is tussen HSP-er zijn en de gevoeligheid om verslaafd te raken. Zijn er mensen die zich hierin herkennen? Even een bericht erbij: https://www.linkedin.com/pulse/hooggevoeligheid-erkend-door-de-wetenschap-jan-hogema Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 2 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2016 Ik herken mij in jarenlang niet goed weg weten met mijn gevoeligheid voor prikkels en emoties van mezelf en van anderen die zo hard binnen komen. Daardoor juist heel erg in mijn hoofd gaan zitten zodat ik maar niet hoef om te gaan met die overweldigende stroom prikkels van gevoelens. In dit kader was drank, blowen en roken ook een vorm van middel die de prikkels kon verdoven. Na stoppen met drinken opnieuw leren met die emoties te leren omgaan en eigenlijk helemaal opnieuw want doordat ik zo in mijn hoofd was gevlucht kon ik er helemaal niet mee omgaan. Daar een weg in vinden zie ik als mijn uitdaging. Veel meer dan dat niet meer drinken alleen. Ja ik denk dat onder gevoelige mensen vaker verslavingen is. Denk hier op het forum ook best veel gevoelige mensen te herkennen. Anette69 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 2 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2016 Ook ik ben hooggevoelig en herken mij hierin .... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 6 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2020 Op 2-10-2016 om 17:00 zei erik: Ik herken mij in jarenlang niet goed weg weten met mijn gevoeligheid voor prikkels en emoties van mezelf en van anderen die zo hard binnen komen. Daardoor juist heel erg in mijn hoofd gaan zitten zodat ik maar niet hoef om te gaan met die overweldigende stroom prikkels van gevoelens. In dit kader was drank, blowen en roken ook een vorm van middel die de prikkels kon verdoven. Na stoppen met drinken opnieuw leren met die emoties te leren omgaan en eigenlijk helemaal opnieuw want doordat ik zo in mijn hoofd was gevlucht kon ik er helemaal niet mee omgaan. Daar een weg in vinden zie ik als mijn uitdaging. Veel meer dan dat niet meer drinken alleen. Ja ik denk dat onder gevoelige mensen vaker verslavingen is. Denk hier op het forum ook best veel gevoelige mensen te herkennen. Hier herken ik mijzelf ook in. Ik was/ben ook een HSP-er. Nu ik niet meer drink weet ik ook met mijn gevoelens geen raad. Ik doe nu aan mindfullness, misschien helpt dat. Sinds ik droog sta slaap ik erg slecht, maar daar lijkt nu verandering in te komen.. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2020 (bewerkt) Ik denk dat er hier heel wat HSPers (vaak zonder diagnose) schrijven @Adrian Mindfulness was voor mij een weg uit mijn depressieve jaren. En meditatie was een vervolg, daar kon ik in mijn drinkjaren weinig mee. 7 augustus 2020 bewerkt door lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden