Kleinenfijn Geplaatst 6 september 2016 Rapport Share Geplaatst 6 september 2016 Hoi, Ik heb al jaren een haat/ liefde relatie met alcohol. Als ik één wijntje neem, dan moet heel de fles leeg. Ik functioneer hier onder, maar erken toch wel veel nadelen en ben bang voor mijn gezondheid en toekomst. Momenteel ga ik proberen om te minderen. Ik neem me dit helaas vaak voor, maar misschien dat het me nu wel lukt nu ik hulp en steun zoek. Mijn doel is om niet over 14 consumpties p/w te gaan, twee alcoholvrije dagen in te lassen en enkel te drinken in gezelschap. I hoop dat het me lukt, anders moet ik toch overwegen om te stoppen met drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 september 2016 Rapport Share Geplaatst 6 september 2016 welkom kleinenfijn. het leest dat je goed de richtlijnen hebt onthouden en daarnaar streeft. wat is konkreet je plan?Ga je de online training volgen en een echt traject in of wordt het poging nr zoveel zonder werkelijk plan. Je weet, drank en goede voornemens is een dagelijks terugkerend iets maar zonder echte actie, geen kans op succes. Velen gingen je hier al voor, ook samen met het forum de meesten moesten uiteindelijk stoppen, wilden het dan ook wel echt vaak, maar gestopt blijven is het moeilijkste deel en ook daar is een plan voor nodig. De knop is duidelijk nog niet om als ik je goed lees. (niet om je te ontmoedigen hoor, maar wees reeel dan is de slagingskans het grootst) zelf heb ik de training wel gedaan, en dat kost al discipline, dat was stap 1, het forum dagelijks bezoeken was stap 2 voor mij en therapie doen rond de issues waarom ik dronk was stap 3. Samen is het gelukt. Daar ben ik nog elke dag blij mee. peter62 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skyer Geplaatst 6 september 2016 Rapport Share Geplaatst 6 september 2016 Welkom op deze prachtige site en heel veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jantina Geplaatst 6 september 2016 Rapport Share Geplaatst 6 september 2016 Heel veel succes, ik hoop dat je het gaat lukken. Mij is het helaas niet gelukt. In 2008 internet behandeling gedaan via alcohol de baas. Er zijn echter vele excuses om af te wijken van het voorgenomen doel. 8 jaar verder hebben anderen de keus voor mij gemaakt ,ik had inmiddels geen werk meer en mijn kinderen lieten mij weten dat ik alcoholist was , waar ik het uiteraard niet mee eens was, en ze gaven aan contact met een alcoholist niet op prijs te stellen. Ik ben in behandeling gegaan wat in hield dat ik 0,0 mocht drinken. Nu 6 mnd niet gedronken, maar het blijft lastig kan ook niet zeggen dat ik vrolijk fluitend door het leven ga, maar mijn contact met mijn kinderen is er wel een stuk beter op geworden. En bij sollicitaties hoef ik niet mijn alcohol gebruik naar beneden af te ronden. Maar misschien hoor jij bij de gelukkigen die gewoon omdat het gezellig is een wijntje kunnen nemen. Voor mij is dat helaas niet weggelegd Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kleinenfijn Geplaatst 6 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 september 2016 Dankjewel allemaal. Ik heb een weekplanning gemaakt met daarin het aantal glazen dat ik max. mag drinken. Vandaag zijn dat er bijvoorbeeld twee omdat er bezoek komt, morgen heb ik een alcoholvrije dag, enzovoort. Ik ga het eens 2 weken testen en heb gezonde en lekkere alcoholvrije alternatieven gekocht. Tijdens mijn zwangerschap twee jaar terug, heb ik een heel jaar niet gedronken. Op zich had ik daar geen moeite mee, maar ik miste wel af en toe het sociale gebeuren. Daarom wil ik eerst mijn gewoonte van teveel te drinken aanpakken. Ah we zien wel, ik geef mezelf twee weken en dan evalueer ik mezelf. Ik ben alvast positief en geloof dat het me gaat lukken :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 6 september 2016 Rapport Share Geplaatst 6 september 2016 Welkom Kleinenfijn! De tendens op dit forum is: een beetje stoppen bestaat niet (voor een alcoholist), en ik heb die stelling ook bewezen. Maar we zijn allemaal verschillend, dus ik wens je heel veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kleinenfijn Geplaatst 6 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 september 2016 Bedankt allemaal! Ik hou jullie op de hoogte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 september 2016 Rapport Share Geplaatst 6 september 2016 Succes kleinenfijn. Ook welkom hier uiteraard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
peter62 Geplaatst 6 september 2016 Rapport Share Geplaatst 6 september 2016 .mij lukte het niet om te minderen..vaak een paar dagen en dan was het hek weer van de dam... veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roodborstje Geplaatst 6 september 2016 Rapport Share Geplaatst 6 september 2016 Welkom en succes. Misschien goed om in de komende 2 weken te onderzoeken welke momenten moeilijk zijn en bedenkt alternatieven.....voor nu succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kleinenfijn Geplaatst 6 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 september 2016 Bedankt iedereen voor de steun tot hiertoe. Dag één van mijn goede intenties. Tijdens het avondeten had ik me voorgenomen dat ik max 2 wijntjes mocht drinken. Dit is er uiteindelijk maar 1,5 geworden omdat het flesje op was. Als er nog een flesje open was geweest had ik dit waarschijnlijk gevuld tot ik aan mijn 2de glaasje kwam. Nadien heb ik genoten van een lekkere smoothie, maar ik merk toch wel dat ik wat onrustig ben. Tot hiertoe ben ik ontzettend enthousiast over mijn dag en geloof ik echt dat ik dit kan. Morgen een alcoholvrije dag. Donderdag is mijn vrije dag en dat wil ik meestal vieren met een flesje wijn. Een alcoholvrije dag is dus een uitdaging. Wish me luck! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 6 september 2016 Rapport Share Geplaatst 6 september 2016 De waarschuwende woorden op dit forum zijn natuurlijk logisch. Goede voornemens gaan soms de mist in. Blijf in elk geval schrijven hier. Dat helpt. Ook welkom van mij. Goede plannen en een positieve insteek. Klasse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 september 2016 Rapport Share Geplaatst 6 september 2016 Alvast een goede alcoholvrije dag toegewenst. Goede tip van Meija om hier te blijven schrijven. Ook als het je niet helemaal mocht lukken je aan je voornemens te houden. Juist dan, zou ik zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 6 september 2016 Rapport Share Geplaatst 6 september 2016 Wat dan weer een goede tip van MijnGerrit is! lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kleinenfijn Geplaatst 7 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 september 2016 Het zijn allemaal goede tips :-). Vanavond gaat mijn eerste uitdaging zijn. Ik mag niet toegeven aan de drang die ik meestal heb op een woensdagavond. Het is het allemaal niet waard. Mijn lichaam, mijn keuze! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 7 september 2016 Rapport Share Geplaatst 7 september 2016 Voor mij was niet drinken in het begin vooral het doorbreken van patronen. Ik kwam meestal thuis uit mijn werk en ging dan met mijn eerste glas op de bank zitten met de krant. Dat glas wilde ik niet meer, dus ik ging ook niet op de bank zitten en pakte ook de krant niet. Wandelen, sporten, klusje doen, noem maar op. Algemene triggers om te drinken noemen ze hier wel HALT: Hungry, Angry, Lonely, Tired. Goed eten en drinken willen vaak ook wel wat helpen. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kleinenfijn Geplaatst 8 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 september 2016 Ok, alcoholvrije dagen werken niet bij mij. Na een harde dag werken heb ik te hard het gevoel dat me iets ontzegt wordt. Ik moet een aanpak vinden die voor mij werkt. Ik wou nu teveel het rolmodel volgen: 2 dagen niets, 5 dagen maximum 2 consumpties en op speciale gelegenheden 3. Dat is iets dat op termijn misschien zal lukken, maar nu nog niet. Ik ga proberen om elke dag, als ik in gezelschap ben maximum twee consumpties drinken. Als ik dan zin heb, kan ik na het werk een terrasje doen. Zeker nu het zo'n mooi weer is in België. Ik heb geen speciale gelegenheden in het vooruitzicht dus daar ga ik nog niet over denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 september 2016 Rapport Share Geplaatst 8 september 2016 dat is een snelle conklusie kf geef je altijd zo snel je plannen op? struisvogelpolitiek (laatste zin) werk meestal niet. Lees je eerste posting nog eens goed door meis en neem jezelf serieus, je kwam hier niet voor niets. Iedereen die een gezonder leven wil moet er iets voor doen in dit geval laten dus. mooi weer kun je ook met een alco-vrij biertje vieren of juist een kop thee,alles behalve alcohol dus. En als je dat niet kunt nog, even mijden dan, het is zo weer herfst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 8 september 2016 Rapport Share Geplaatst 8 september 2016 Ok, alcoholvrije dagen werken niet bij mij. Na een harde dag werken heb ik te hard het gevoel dat me iets ontzegt wordt. Ik moet een aanpak vinden die voor mij werkt. Ik denk dat het inderdaad belangrijk is dat je een aanpak vindt die voor jou persoonlijk goed werkt. Daarbij is 'trek' en het omgaan met trek (zucht, craving, smachten) essentieel. Hoe werkt dat bij jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden