Spring naar bijdragen

nieuw maar toch ook weer niet


erica

Aanbevolen berichten

Hoi, ik  ben erica en jaren geleden hier ook al terechtgekomen maar na 4 jaar toch maar een nieuwe poging want ik ben het zat.!!!! Alleerst hoop ik niet dat er via google op mijn naam kan worden gezocht dat ik lid ben . dus daarom zal ik mijn naam wijzigien in Lisa.

Ik ben inmiddels 53 jaar en ook nog diabeet type 1 door een zware operatie aan mijn alvleesklier wat een Whipple operatie heet en waarbij de kop van de alvleesklier wordt verwijderd en allerlei omleidingen in mijn lijf zijn gedaan. Dit is inmiddels ruim 25 jaar geleden.. maar daar gaat het niet om! Ik kan het maar niet laten om niet te drinken, en ik vind het niet eens lekker.

 

Heb een fantastische lieve vriend die denkt dat ik gewoon gezelligheidsdrinker ben. Pffff Ik was taxichauffeur (nooit met drank op gereden) maar zit al ruim een jaar in de ZW

 

Sorry moet even stoppen met mijn voorstelrondje maar misschien dat er iemand hier is die mij nog kent.

Ik ben blij dat ik iig weer hier ben en hoop toch weer net zoals eerder steun kan krijgen en wie weet steun kan geven

 

groetjes Erica (lisa)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie voor de hartelijke ontvangst hier. Om antwoordt te geven of ik ooit wel helemaal droog heb gestaan: ehm nee helaas, ben nu in behandeling bij Parnassia (de brijder) voor niet alleen drank maar ook mijn andere verslavingen, ik ben nl een polio gebruiker. maw alles wat me maar een gevoel geeft waardoor ik me gewoon kan onttrekken van de "normale"wereld.

 

Eigenlijk absurt want heb een geweldige vriend sinds 4 jaar waardoor ik zelfs verhuisd ben van Noord naar West en heb hier geen spijt van.

Mijn vriend is zo'n schat die eigenlijk niet echt door heeft dat ik zo met mezelf in de knoei zit, ik kan ws goed toneel spelen. Tuurlijk weet hij van mijn vroegere harddrugs verleden en ook dat ik nu ook (af en toe) drink, maar ik drink en mijn lichaam en geest blijven tamelijk nuchter. (denk ik)

 

Straks heb ik weer een gesprek met mijn behandelaar en ze willen dat ik me laat opnemen , maar dit zal niet lukken ivm mijn schoonouders en schoonfamilie die absoluut niets weten van mijn vroegere verslavingen en ik vind dit ook niet nodig want wil  mijn vriend geen ongemakkelijke toestand geven. Ik weet wat jullie gaan zeggen hierover maar echt!!!! wil het toch eerst proberen via hier en mijn behandeling bij de Brijder, Mensen die deze instantie kennen weten waar ik woon ;)

 

Wat ik zo graag wil weten van jullie hoe gaan jullie dagelijks om met het NIET drinken.... ooit van iemand gehoord die een kookwekker gebruikte en die eerst op 15 min instelde bijv en dit vervolgde zodat ze elke keer weer een overwinning kreeeg door niet te drinken.

 

Waarom drink ik? Waarom NIet!

Jaren geleden gebruikte ik coke (roken) en pillen (pillen nog wel eens af en toe)

 

Waarom kan ik niet leven zoals ieder ander, ben potverd....... al 53 jaar!!!

 

iedereen een fijne en nuchtere dag vandaag

 

xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Erica, herkenning hier. Lastig is dat hè, als je alles aangrijpt om maar in een prettigere gemoedstoestand te raken. Pillen ben ik vanaf, coke staat op een enorm laag pitje, maar die drank... de moeilijkste opgave. Okee, en nicotine, maar verdraaid, ik kan niet alles.

Ik snap best dat je het zonder opname wilt zien te bereiken, maar houd de optie wel open. Desnoods als uiterste redmiddel, maar echt, grijp alles aan wat je kan helpen. Hoe ik niet drinken doe? Op mijn tandvlees (dag zeven vandaag, maar hé, who's counting?) en met moeite, maar wat hier vaak geschreven wordt de eerste slok vandaag niet nemen. Heb je het dagpact gezien? Het motiveert mij nog een extra stukje, als in, toegeven als iets niet lukt, vind ik verschrikkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Quinn

knap hoor al 7 dagen droog, coke is voor mij te duur maar heb afgelopen maand 3 keer gerookt terwijl wij in de budgetering zitten! maar echt ik ben er zo zat van om elke dag dat stemmetje in mijn hoofd te hebben: ach 1 keer nog! maar nee want heb geen remming.

Ik zal dagpact ook es lezen wie weet geeft dat mij dat extra zetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Erica, ook een welkom van mij!

 

Wat mij in het begin door de dagen hielp was:

- hier veel lezen

- hier schrijven

- op het dagpact

- een plan bij trek

- veel doen: klussen, sport, werk, etc.

- bezig blijven

- goed voor mezelf zorgen m.b.t. eten, vocht, vitaminen, slaap

 

En eigenlijk helpt dat nog steeds. Alleen misschien iets minder aanwezig, 'alleen' bij moeilijke momenten.

 

Waarom drink ik? Waarom niet? kun je misschien gaan omzetten naar Waarom wel?

Als je een rij maakt met voor-en nadelen, wat zie je dan?

 

In ieder geval succes en sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben gister naar mijn wekelijkse sessie (1 op 1) geweest en vertelde dat ik terug ben bij verslaving de baas (vroeger alcohol de baas) en hij was heel positie hierover. Beetje bij beetje kom ik los en vertel meer over mezelf, dit deed ik in het begin helemaal niet en dacht wat doe ik hier eigenlijk.

 

Ik zag dat hier meer forums zijn waar ik eigenlijk ook meer moet lezen, en ik wil even kwijt dat ik waarschijnlijk minder reageer omdat ik me eerst weer wil inlezen en zal zeer zeker minstens 1x pw hier vertellen hoe het met me gaat en blijf jullie uiteraard volgen ;)

 

Iig een lijst wat mijn voornaamste verslavingen zijn momenteel;

 

 

benzo's

me niet houden aan insuline gebruik ivm bang voor aankomen (angst is niet onterecht want val weer af nu ik niet/minder spuit

coke/crack

drank

 

Lieve mensen ik wens iedereen een goede dag toe

 

mijn motto is altijd geweest:

HET IS NOG NOOIT ZO DONKER GEWEEST OF HET WORDT WEL WEER LICHT (Edo Staal )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...