Spring naar bijdragen

nieuw hier


Gast

Aanbevolen berichten

Inderdaad uitstellen en sommige zaken lossen dan vanzelf op.. Op het leren nee zeggen ben ik eigenlijk al lang aan het oefenen. Heeft inderdaad voor een stuk te maken met verwachtingspatroon en komt ook voor een stuk uit mijn jeugd. Hoe erg is het als je vader zegt.. ik ben niet boos maar heel erg teleurgesteld. Ook in mijn 'ik drink teveel' tijd moest ik veel compenseren.. voor de x-en dat ik er niet was, voor de x-en dat mensen niet op mij konden rekenen, dus goedmaken.

Ik probeer nu soms zelfs hardop nee te zeggen, de meeste mensen vinden mij toch al wat bizar, dus dat kan er eigenlijk best wel bij ;-) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is eigenlijk echt wel een goeie ja en ook een die gemakkelijk in gebruik lijkt me. Ik ga gewoon inderdaad bewuster nee moeten zeggen en daar een leuke ja aan koppelen.. wow goeie; bedankt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vaak na het nee zeggen (want ik doe het wel soms) voel ik wel die opluchting. Hoewel er ook momenten zijn dat ik nog steeds schuldgevoelens voel, wat lullig dat ik nu nee heb gezegd, zouden ze nu kwaad zijn omdat ik een x afhaak. Had ik niet beter een smoes bedacht ipv gewoon nee te zeggen..

 

Wil nog even verder schrijven over hetgeen lars schreef op zijn draadje over zijn dochters.. 

 

Op de toppen van je tenen lopen, mensen niet teleurstellen, blij mogen zijn dat je bij die mensen mag zijn en dat die mensen hun (kostbare) tijd in jou steken. Daarna gaat (hun) leven wel 

weer gewoon verder hé. Maar wees dankbaar voor de tijd die je hebt gekregen.. en doe het daarna dan wel goed hé. Een goeie vriendin van mij is altijd "kritisch" over alles wat ik doe, gaan we op stap en vinden we de weg niet direct, is het eigenlijk wel meestal mijn schuld, want hoe komt het dat ik de weg niet beter heb uitgezocht op voorhand. Is er geen plaats in het restaurant, hoe kan dit dat je niet hebt gereserveerd. Om haar duidelijk te maken dat je samen op stap bent en dat het eigenlijk mijn verantwoordelijkheid niet is is een onmogelijke zaak. Om het daarna los te laten, zonder schuldgevoelens eigenlijk ook.. Oh ja en om het daarna nog eeuwig op je boterham te krijgen.. zo van weet je nog die x samen op stap, nu kunnen we erover lachen maar omg wat had jij dat toen ellendig georganiseerd. .. stempel. 

Op stap zijn met deze vriendin is altijd leuk, want nadien heb je een mega complex als je niet oplet. Ze praat graag en veel en let op vooral over zichzelf. Heeft eigenlijk ook overal een mening over en natuurlijk moet deze mening wel gedeeld worden. Einde van de dag... oh wat hebben wij lekker gekletst.. wel moe nu hoor.. 

 

Een andere vriendin van mij zou dan weer alles eraan doen om mij in de watten te leggen. Niet complex.. niet spannend.. gewone dingen doen. Wandeling in het bos, daarna een soep, zeker niet teveel uitgeven. Gewoon gezellig. Beetje saai misschien soms, vooral Lieve die praat. Want dan lijkt het plots alsof ik een spannend leven heb, het redelijk onder controle heb. Maar vooral ook ipv de warhoofd en de persoon die niet kan organiseren, ben ik plots de creatieve, artistieke Lieve.. die zich niet in hokjes laat duwen.. 

 

Resultaat van 2 dagen erop uit met verschillende personen ...

 

Buigzaamheid.. belangrijk zeker, maar vooral proberen achteraf geen spierkramp te krijgen, beetje spierpijn is ok .. ;-) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve, er staat dit:

"Op stap zijn met deze vriendin is altijd leuk, want nadien heb je een mega complex als je niet oplet."

Het móet wel zo zijn dat je 'niet' bent vergeten, (tussen "is" en "altijd") anders kan ik het niet begrijpen.

Vriendinnen die te kritisch zijn, die nestelen zich in mijn hoofd. Dan hoor ik van tevoren hun commentaar al, ik zit op de fiets er naartoe in mezelf mompelend allemaal verdedigingspleidooien te houden. Vaak, nee meestal, blijkt het nergens op te slaan en zegt ze zelfs het omgekeerde.

Daar wil ik zo graag vanaf, van die invullerij.

ik schrijf dit omdat jouw "buigzaamheid" ook wel aanpassingsvermogen is, en daarvoor moet je de ander invullen en interpreteren.

Klopt dat bij jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, rozen gekregen van Lars - blij..

 

Ik heb er eigenlijk wat een hekel aan als mensen mij 'invullen' en een gevoel van huivering bekruipt me bij het idee dat mensen in hokjes moeten passen.

Waarom doe ik het zelf dan?? Is dit gemakzucht? Het niet moeilijker maken dan het is en denken dat je hierdoor mensen begrijpt, mensen categoriseren. 

Of misschien moet ik het positiever zien en heeft het gewoon te maken met het willen begrijpen van mensen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé lieverds,

 

Ok hoor met mij, weer een beetje teveel hooi op mijn vork genomen. Heb mijn keuken geschilderd van het weekend.. Mooi geworden maar nu natuurlijk doodmoe.

Verder gewoon nog alcoholvrij, hoewel ik vrijdag wel ff een moeilijk moment had. Zijn toch nog altijd mensen die blijven vragen wanneer ik nu weer ga drinken..

 

Hoe gaat het met jullie @ Basta en Lars?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Etty,

 

Ik ga.. beetje ups en downs wel hoor. Van de week echt een moeilijk moment gehad dat ik op het punt stond om bij de AH te stoppen en een 'mooie' of lelijke fles rode wijn te halen.

Moe, veel te veel hooi op mijn vork.. zoon ziek, man moe (en doet alsof hij oud is).. ik elke avond laat thuis; Met resultaat aan het einde van de week een enorm schuldgevoel (slechte moeder, slechte vrouw, en eigenlijk daardoor op het werk ook nooit goed genoeg) en dus tijd om te compenseren.. Dan nog wat tijd steken in ouders, vriendinnen.. etc..

 

Eigenlijk ook de hele week al grieperig.. Och wat klagen we.. Goed, dus niet gedronken.. gewoon nuchter verder. 

 

Hoe is het met jou Etty?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve lieve, ik heb het al vaker gezegd, maar herhaling is de kracht van de boodschap: denk je ook eens aan jezelf en jezelf in de eerste plaats? Als in, het schijnt hè, dat mensen zich best redden als jij al die dingen niet voor ze doet, maar het ze even zelf op laat knappen. Goed, dan valt er misschien een onvoldoende. Consequenties van eigen gedrag.

 

wat een wijsheid weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms lijkt het bijna op arrogantie hé.. denken dat zonder mijn hulp de wereld gewoon vergaat.. dat is het niet. Ik probeer dat wel hoor meer te denken aan mezelf, en doe dat denk ik ook wel maar nooit spontaan.. werk aan de winkel dus.. nog steeds

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...