Spring naar bijdragen

Ik ben Suffy


Suffy

Aanbevolen berichten

Ik ben Suffy.

Ik probeer sinds 2 maanden van de pammetjes af te komen. Gebruikte nu een paar jaar diazepam 10 mg. Dat ging goed, hooguit 3x per week( voor de nacht). Maar op een gegeven moment werd het meer en had ik het idee het vaker nodig te hebben, werd suffer, vergat vaker dingen, maakte domme fouten, kreeg steeds vaker hoofdpijn, chronische hyperventilatie, etcetc. En door overal te lezen en ook zelf na te denken ontdekte ik dat het kwam door de diazepam. Ik weet dat diazepam minder sterk is dan diazepam. Dus ik besloot over te gaan op oxazepam. En dat heb ik geweten, trillerig, zweterig, hartkloppingen, chronische hyperventilatie en een náár gevoel bij het wakker worden( als ik al kon slapen). Afijn, ik dacht, als ik dan toch aan het minderen ben, nu ook maar snel proberen ook van die oxazepam af te komen. Al met al ben ik nu 2 maanden bezig. De diazepam is op en de oxazepam heb ik geminimaliseerd tot een paar keer per week nog 1/4. Probleem is het slapen. Wat doen jullie daaraan? Ik heb Dormeasan in huis van Vogel, Tryptofaan van Orthica, Melatonine van Sleepz en Coffea D 6 van VSM.  Gebruiken jullie iets hiervan? Ik wel  en het helpt iets maar ik mag blij zijn als ik 4/5 uur slaap pak.

 

Hoe gaan jullie met dit slaapprobleem om?

 

Zijn er meer mensen die slechts oxazepam gebruiken? Waardoor krijg je hoofdpijn van pammetjes? Is dat een teken dat je teveel neemt? Of komt het door chronische hyperventilatie in de slaap?? Zomaar wat vragen en ik ik hoop vel van jullie te leren!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Ik gebruik niets meer behalve magnesium s avonds voor het slapengaan. Melatonine neem ik enkel als de nachten na mekaar te zwaar worden nooit langer dan een paar dagen. Er is toch heel weinig wat echt goed hept. Lavendeltheetje helpt mij soms ook wel of gemberthee.

Ik heb voor het ogenblik ook momenten dat ik maar 5u slaap of soms maar een uurtje maar ik probeer zoveel mogelijk actief te blijven tenzij ik echt te moe ben dan doe ik wel een dutje van een halfuur overdag en dat helpt wel !

De hoofdpijn is een typische nevenwerking hiervan ik heb er zelf al gans de tijd af en aan last van, soms zover dat het druk geeft op mijn rechteroog. Kan je niet veel aandoen. Het komt en gaat en blijft op de duur wel 'n keer weg zoals met alle nevenwerkingen. De benzo's verdoven je zenuwstelsel en door af te bouwen haal je je stoflaagje ervan af (zo noem ik het) en komt alles stilaan weer tot leven (met alle nevenwerkingen erbij) maar tijdens je afbouw genees je ook. Doe het rustig aan ! En dan kom je er wel ! Met wat geluk geraak je 'r snel vanaf... er zijn genoeg mensen die dit kunnen maar zodra je lichaam tegenwerkt moet je een hold inlassen zodat je zenuwstelsel weer kan bijkomen tot je weer stabiel bent. Ik heb dit geluk echter niet en bij mij gaat het megatraag maar heb tot hiertoe wel steeds kunnen functioneren en dat moet ook want heb een gezin met 2 tieners.

Veel succes met je afbouw !

Groetjes

x Sh 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Shakemarieke,

 

Dank voor je reactie.

Ja, we moeten veel geduld hebben. Inderdaad helpen die natuurlijke middeltjes maar weinig, is ook mijn ervaring.

En het helpt inderdaad om toch gewoon bezig te blijven. Gelukkig heb ik geen kids meer thusi en een grote vrijheid qua tijd indeling, dat is en een voordeel en soms ook een nadeel want je hebt weinig verplichtingen. Ik moet dus zelf mijn bezigheden zoeken, dat gelukt redelijk. Wat bedoel jij met "hold", is dat "een pauze"van het afiocken door weer even een klein beetje pam te nemen, bv 1/2 pil of bedoel je"wat rustiger aan doen? Ben jij al lang bezig met het afkicken? Je verhaal staat vast wel ergens, ik ga even zoeken. Jij ook sterkte met jouw klus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suffy,

 

Dit is mijn verhaal even gekopieerd :

 

k ben na maandenlange slaapstoornis begonnen met slaappilletje omdat ik dacht dat ik hier snel zou door zijn na mijn burnout.  Ik kreeg Lendormin, wist echt ook niet dat ik dit niet te lang mocht nemen en heb het dus 5 maanden genomen Maar mijn lichaam raakte eraan gewend en sliep uiteindelijk maar 3u meer. Nu ben ik aan het afbouwen en zit momenteel van 1 's avonds maar op 1/4 meer met alle gevolgen vandien schele koppijn, hyperventilatie, lichaam voelt alsof er een trein is over gereden, weer slecht slapen. Nochtans bouw ik maar af per 10 d en telkens met een 4de. Daar de angstaanvallen echter te heftig werden kreeg ik Xanax 0,5 retard. Dit neem ik nu wel nog maar gedurende 10d. Huisarts raadde aan eerst slaappilletjes af te ronden en dan de Xanax. Soms verlies ik echter wel de moed. Ik ben namelijk hoogsensitief en ervaar alles in de volle lading. Vandaar dat ik toch wel graag iemand zou hebben die ongeveer hetzelfde meemaakt en/of er af is geraakt en we mekaar hierin een steuntje in de rug kunnen zijn. Ik wil gewoon graag mijn actieve zelfje zijn en weer dingen kunnen doen (danste en gaf dansles 10u per week + halftijds kleuterturnen) en nu zit er buiten een wandelingetje niet veel meer in. Ik wil weer actief zijn maar die neveneffecten maken het me soms echt gewoon onmogelijk. Succes aan iedereen die hier door moet ! Iemand die dit niet meemaakt snapt totaal niet hoe hard het lichamelijk en emotioneel wel niet is.

 

Dus de afbouw gebeurt eigenlijk sinds december 2015 kom ik dus van 10 mg en zit nu op 2.91 mg. 

Met een hold bedoel ik dat ik een paar dagen langer op dezelfde dosis blijf zodanig dat mijn lichaam kan stabiliseren. Ik moet actief kunnen blijven en met de te snelle afbouw kon en durfde ik niets meer : geen autorijden, buiten komen, alleen blijven... allemaal dingen waar ik voordien nooit of nimmer last van had. Dus ik wist dat er iets mis was. 

Je kan ook heel veel informatie vinden op het Amerikaanse forum Benzobuddies. Heb er al veel vrienden gemaakt, veel steun gekregen en veel hulp met mijn afbouw.

Succes en je kan hier altijd voor vragen terecht ! Er is altijd wel iemand die een handje kan helpen ! Of op het Amerikaanse forum maar als je gaat lezen blijf dan aub weg van de horrorverhalen. Sommige zijn erg overdreven niet altijd waar of nog een combinatie van een ganse reutemeteut aan andere medicijnen. Ik blijf ervan weg want anders maak je de angst alleen maar groter. En indd hoe zwaar het ook is, buiten komen, wandelen, en niet volledig stilvallen. Bezig blijven is de boodschap !

Groetjes

bewerkt door shakemarieke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook een heel verhaal, zeg, Shakemarieke! Ik heb ook veel ervaring met paniekaanvallen mijn hele leven al hoewel ik ook goede klachtenvrije jaren heb gehad, hoor. Maar tot voor 12 jaar slikte ik er niets voor, wist amper waar ik last van had. Ik dacht nervositeit. Slecht slapen, angstig. Als kind werd ik erom uitgelachen, zelfs door mijn moeder die vond dat ik mij aanstelde. Later ervoer ik een mega groot minderwaardigheidscomplex. Dat hooggevoelige herken ik ook wel, ben ook vaak voor "te gevoelig"uitgemaakt en nog wel. Ja, alles komt zo hard binnen hè, wij moeten veel meer moeite doen (dan zij die daar geen last van hebben) om zaken te handelen, we worden zelden begrepen. Dat is zwaar. Moeilijk, hoor, ik denk dat jij een langere weg met afkicken hebt te gaan dan ik als ik het zo lees.Ik begrijp nu die hold. Ja, af en toe neem ik ook nog een halfje of kwartje oxazepam om weer even wat relaxter te worden anders is het niet vol te houden. Vorige nacht 5 uur geslapen maar vannacht was het echt bagger, sliep van 12.00 uur tot 3.30 uur en toen wakker tot half 7( was al volop licht) toen nog een uurtje geslapen en enorm gedroomd en heel brak wakker. Maar toch veel gedaan vandaag, 2x boodschappen,de badkamer een beurt, 3/4 uur gewandeld( mooi weer hier)en een poosje buiten gezeten maar daar veel last van die herrie(bij de buren wordt een nieuwe vloer gelegd dus er wordt volop gezaagd). Sterkte en tot "ziens"hier. Ik ben bezig met een nieuwe harde schijf installeren. Dus kan niet altijd op internet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...