Spring naar bijdragen

ook maar voorstellen


peggy

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Peggy en ben 46 jaar, vroeger was ik een gezeligheidsdrinker,
tegenwoordig meer een probleemdrinker.
Alcoholproblemen komen veel in mijn familie voor en ik had me altijd voorgenomen
daar vanaf te blijven, helaas is het er ook bij mij ingeslopen en de laatste tijd was
een flesje wijn per avond heel normaal voor mij.
Ik wil dat vanaf vandaag niet meer, ben al vaker gestopt en vond mijn leven dan
heel saai, een vriend zei laatst tegen mij, dan word het tijd dat je gaat kijken in jezelf
waar die saaiheid dan vandaan komt, het zegt iets over jou dat gevoel onderzoeken
brengt je waarschijnlijk meer dan ervoor weglopen.

Okee ga er naar kijken hoe het zonder drank ook gezellig te hebben met mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had elders al op je gereageerd en je welkom geheten. Beetje dwaas dat verder nog niemand op jouw kennismaking heeft gereageerd....

Blijf je hier komen en je verhaal doen!?
Kijk ook eens op de dagdraad. Een leuke babbelhoek.

jij ook alle succes....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Peggy,

Welkom hier op het forum. Goed dat je je hebt aangemeld, dat is alvast een grote eerste stap de goede richting uit. Hier steunen (meestal) gelijkgestemden elkaar, soms is er ook kritiek maar die is meestal goedbedoeld en opbouwend.
Het helpt om te horen dat de anderen hier allemaal met hetzelfde probleem zitten als jij, en zo helpen we elkaar.

Ik kom ook uit een familie waar drank heel gewoon is, en waar ook teveel drinken bij meerdere mensen voorkomt. Er is een erfelijke aanleg voor alcoholisme, zoals je misschien weet. Ikzelf (40) ben sinds drie weken hard op weg om de controle over mijn drankgebruik weer terug te krijgen, en de steun van het forum is naast de internetbehandeling van ADB van grote waarde (bij eerdere pogingen had ik het allang weer opgegeven).

Ik wens je veel sterkte en droge dagen!!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Peggy
Welkom!
Goed dat je besloten hebt iets aan je alcoholprobleem te doen. Dat is de eerste stap naar een beter leven toch. Die saaiigheid waar jij het over hebt herken ik heel goed. Ik heb ook al eerder pogingen gedaan en verveelde mij enorm zonder mijn zogenaamde vriend drank (lees vijand). Ik had daar geen hulp bij. Nu heb ik de hulp van het forum, daar heb ik erg veel aan door er veel te lezen én te schrijven, nu ietsje minder dan in het hele begin. Ik ben de anonieme adb internetbehandeling gaan doen, ik kon héél snel beginnen en het kost helemaal niets. Ik heb deze net afgeloten. Heb er veel aan gehad en inzicht gekregen in mijn drank(mis)gebruik. Verder gebruik ik helemaal niets, dus Cold Turkey en ik ben 49 jaar.
Ik hoop dat je hier vindt wat je zoekt en ik raad je zeker aan om je aan te melden voor de ADB behandeling, het steunt echt en je gaat ECHT met je voornemen aan de slag om het dit keer ook daadwerkelijk te laten lukken. Via de startpagina kun je je aanmelden.
Misschien tot de dagdraad?!
Go for it!
Liefssss Cocootje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Coco,

Jeetje wat goed dat je bent gestopt met drinken en roken, geeft mij ook
weer moed als ik dit zo lees.
Enne.. ik ga zeker kijken voor die internetbehandeling.
Vanavond zeker niets drinken behalve een kopje thee dan, dat is me
gisteren ook goed afgegaan.
Ik voel wel dat het de enige methode is om er voorlopig helemaal mee te
stoppen, 1 of 2 wijntjes op een avond zijn voor mij geen optie meer, dat lukte
dus nooit.
Ik kom deze week maar veel hier op het forum, is een mooie afleiding vind ik.

groetjes allemaal en een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey lieve Peggie,
Wekom op het forum. Ik hoop dat je bij ons die gezelligheid vind waar je naar op zoek bent. Hopelijk kunnen we je helpen om de strijd aan te gaan tegen de alcohol. Weet dat je hier met mensen zit die het zelfde weten en voelen als jij nu. Die de strijd aan gegaan zijn tegen de alcohol. Die weten en voelen als jij het hebt over trek. Voel je thuis en nogmaals welkom.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...