Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Tracy

Aanbevolen berichten

Hoi,

Al jaren worstel ik met een alcoholprobleem. Was denk ik al heel lang verslaafd voordat ik me ervan bewust werd. Een paar jaar geleden ben ik 2 jaar gestopt met drinken,  op eigen kracht, toen toch weer een keer een glaasje wijn genomen en het was meteen weer mis. Nu merk ik dat ik steeds meer ga drinken en steeds vroeger op de dag begin. Ik ben gescheiden, heb 2 kinderen (tieners) die 4 dagen in de week bij mij zijn. Zij weten niet dat ik drink, niemand weet het. Ik leef met een geheim en dat wordt een steeds zwaardere last. Binnenkort ga ik met de kinderen op vakantie en ik ben bang dat het daar een keer misgaat. Dat is de voornaamste reden waarom ik nu steun zoek op dit forum. Het is te kort dag om nog een behandeling te beginnen. Daarom hoop ik dat reacties van anderen mij kunnen helpen om me tijdens de vakantie te beheersen. Alle reacties zijn welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Tracy..

Welkom op het forum. Ook ik was een stiekeme drinker.Dronk nooit teveel in bijzijn van anderen maar savonds in mijn eentje. En dat elke dag

Ik ben pas geleden in een keer gestopt .ik weet niet of dat haalbaar is voor jou. Weet ook niet of dat veilig is voor je gezondheid.

Als je fink wat rondstruint op het forum kan je echt veel tips opdoen. Er zijn hier veel wijze mensen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tracy, welkom! Hoe lang heb je nog, wanneer ga je?

Misschien lukt het je om de knop weer om te zetten.

Dan is je vakantie lekker rustig, onbezorgd, eerlijk, vrij...

Ik ben ook vlak voor een vakantie gestopt, ik was zó blij. Ik heb de hele week contra-geturfd: Nu zou ik anders mijn eerste glas gedronken hebben, mijn tweede, mijn derde.... nu zou ik in de stiekeme fase zitten, want alle anderen hadden allang genoeg. Nu was ik brak, nu zou ik balen...

Heerlijk was dat. Zout in een wond strooien die je lekker niet hebt.

Heb je daar wifi?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Tracy.

Je schrijft binnenkort, dat je met vakantie gaat.

Dus geen tijd voor een behandeling, en dus op wilskracht stoppen?

Juist vakanties met pubers kunnen nogal wat van je vergen.

En pubers hebben een feilloos instinct voor zwakke plekken van ouders.

Dus hoe jij je geheim gaat bewaren? Pfoei dat gaat misschien wel extra stress

opleveren.

Als je nog wel tijd hebt om een verslavingsarts te bezoeken zou je Refusal kunnen overwegen,

maar ook dat vergt natuurlijk discipline en wilskracht om dat konsekwent te slikken.

Het stoppen op zich is niet moeilijk, het gestopt blijven kan wel zwaar worden, want dan ga je

toch datgene tegen komen waarvoor je ooit teveel bent gaan drinken.

Je hebt al 2 jaar kunnen stoppen, dus je weet wat dat je opbrengt ook, laat dat je motivatie zijn,

en ook het feit dat jij als goede voorbeeld voor je kinderen ook bijdraagt aan hun welzijn.

Ik wens je veel mooie vakantiedagen toe, liefst zonder alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...