Spring naar bijdragen

Ook even voorstellen


kikki

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik ben Kikki, een vrouw van 47. Ik drink al vele jaren elke dag en teveel, 4 tot 6 glazen per avond.
Ben deze week begonnen met de ADB internetbehandeling.
Dus nog vooral inventariseren, nadenken over motieven en gevoelens.
Ben zeer ambivalent, want ik functioneer overdag gewoon goed, maar weet met mijn verstand dat ik teveel drink.
Ben ook zeer bang voor het 'saaie' leven zonder alcohol en daarbij voor urenlang wakker liggen.

Ik hoef van mezelf niet te stoppen, maar ik wil zeker minderen omdat ik weet dat dat beter voor me is.
Waar ik wel steeds meer last van krijg is de afhankelijkheid, daar begin ik echt van te balen.
Ik streef naar 'het maximale', d.w.z. 2 glazen per dag en per week 2 dagen niet drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Kiki,
Zo deed ik het ook al jaren, 4 a 6 per dag. Tot je op een zeker moment sluipenderwijs wél minder gaat functioneren. Echt, iets met hersencellen enzo.... hm, niet leuk. En dan merk je dat je er niet meer omheen kunt.
Een faalgevoel geeft dat.
Ik hoop zelf nog steeds met minder toe te kunnen maar vrees dat dat niet echt zal gaan...

Ik ga ook zsm beginnen met ADB. Wens jou daar ook veel succes mee. Kijk ook eens op de andere schrijfsels. Bv die van de dagdraad.

Hoop je hier vaker te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kikki,
Welkom op dit forum, en ik hoop dat je je hier snel thuis zult voelen.
Ik heb de ADB behandeling gedaan en wilde ook minderen, net als
velen hier die je voorgingen. Dat minderen lukt niet, want zonder dat ik het wist,
wast het aanmelden hier voor mij al stoppen. En dat bevalt me prima. Ik ben iemand die
de weg van de minste weerstand kiest en sinds ik niet drink heb ik zoveel tijd en steeds meer energie
over voor andere dingen, ik heb geen zin meer in dat detob: zal ik me aan 2 kunnen houden, nou nog 1, dan doe ik morgen wel niks (ja ja) nou is de fles al bijna leeg, nou toe dan maar, je leeft maar een keer.
En zo kan ik nog best doorgaan, maar wie kent t niet?
Als ik kon stoppen na 2, schreef ik hier nu niet.
En wat Cathy schrijft is ook waar, het sluipt er in, maar je bent zelf vaak niet de eerste die het merkt
(of toegeeft) en een ander zegt het niet snel, hooguit een partner en kinderen die durven nog eerlijk te zijn. Ik zelf ging er heel erg onder lijden toen de overgang begon. Alle klachten worden uitvergroot door e overgang. Als ik experimenteerde met minderen had ik minder opvliegers, nachtzweten, irritaties enz.
En toch kon ik het niet, terwijl ik me daar bewust van was en het bewezen zag en voelde.
Nu ben ik 56 en lukt het me wel. Blijkbaar had ik die tijd nodig, maar zonde is het wel want er is een hoop misgegaan in die jaren. Terugdraaien kan niet, dus naar het hier en nu.
Je schrijft op je extra draadje dat je meer diepgang wilt en een buddy.
Diepgang is hier bij tijd en wijlen heel veel en buddies zijn er ook.
Ik heb er ook een, en dat is heerlijk. Net even de meest kwetsbare dingen die voor het forum misschien
te veel zijn of te diep gaa, die ik er niet op durf te zetten, kan ik in een persoonlijk bericht kwijt. En in geval van nood is er de belafspraak. dat geeft een gerust gevoel en is misschien niet eens nodig.
Wat je op het forum ziet lijkt soms dagen lang alleen ditjes en datjes, en dat voorkomt ook soms terugval, dus onderschat het niet. Mensen die veel drinken hebben zich soms geisoleerd, zelfs al werken ze wel en funktioneren op het oog normaal. Niemand, bijna moet ik zeggen,in mijn omgeveving weet
hoeveel ik echt dronk en dat wil ik graag zo houden. Maar hier en in de ADB behandeling kan ik eerlijk zijn, krijg ik geen oordeel en ben ik met soortgenoten die begrijpen hoe het zit.
Dus schrijf een poosje mee, kijk of je iemand vindt die je aanspreekt en vraag die buddy te worden.
Voor eenmalige gebeurtenissen of periodes sluit ik een pact af met forumgenoten. Dat geeft net een extra stok achter de deur en je weet dan dat je niet alleen jezelf i de steek laat als je je niet aan de afgesproken dingen houdt. En als je het moeilijk krijgt ga je het forum op. Weg is dan de prietpraat, mensen zijn er dan meteen voor je op een dieper niveau want herkennen allemaal dat stuk.
Een heel verhaal, maar ik hoop dat je er wat aan hebt en wens je veel succes hier:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kikki welkom

heel goed dat je het zelf inziet
dat teveel aan alcohol

dat wakker liggen komt helaas voor een tijdje
maar dat lost zich ook wel weer op hoor

en saai is het leven totaal niet zonder alcohol
dat is tenminste mijn ervarin
je ziet alles dan ook veel helderder

Ik heb net als Jane ook de ADBinternetbehandeling gehad
en dat heeft mij heel goed geholpen en nog

misschien ook wat voor jou?????

wens je veel succes met het streven voor je doel
dus minder drinken

Lieve knuf van meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kikkie,

Goed van je dat je inziet zo niet verder te willen, al een hele stap om je probleem
te herkennen.
Wat je zegt over het niet kunnen slapen, die angst had en heb ik ook.
Nu neem ik elke avond 5 van die kleine pilletjes van kruidvat, melatoline en dat
helpt me enorm, het is even uitvogelen hoeveel je er nodig hebt dat is voor iedereen
verschillend, 's avonds een wandeling of wat yogaoefeningen doen helpt ook.

Ik wens jou heel veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zie pb Sanne, ben net klaar met typen.
Een buddy is een stopmaatje met wie je kunt bellen, pb-en ofmsnnen
net wat die iemand en jij afspreken. pb is het meest anoniem en veilig
dus de laagste stap. je kunt eens gaan lezen wie er nieuw zijn en het ze vragen (kan ook per pb)
de mensen die hier al langer zijn hebben er misschien al een. Ik wel dus en dat is erg fijn.
succes
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cathy,

wat je zegt over minder functioneren, als ik eerlijk ben geldt dat voor mij ook.
Maar ik zeg dan liever tegen mezelf 'dat komt omdat ik een dagje ouder word...'
Ik heb de laatste tijd vooral meer lichamelijke klachten die de alarmbellen deden rinkelen.

Daarbij rook ik ook nog, dus erg ongezond allemaal.
Waar komt die impliciete doodsdrift toch vandaan?
En hoe kom ik er van af? Hopelijk gaat dit alles me helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jane,

bedankt voor je verhaal, ik heb er inderdaad wat aan.
Ik heb er geloof ik veel moeite mee dat het drinken zo (in mijn ogen) geproblematiseerd wordt.

Ik hoop zo snel mogelijk van mijn probleem af te zijn en dus ook zo snel mogelijk weer dit forum te kunnen verlaten. Misschien bagatelliseer ik het, maar is het toch ook niet zo dat hoe meer aandacht je aan het onderwerp schenkt hoe groter het wordt in je hoofd/leven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Kikki
het lijkt mij een beetje dat je het niet zo ernstig neemt,
hoewel als ik je berichtje hierboven aan Cathy lees,
weet je het wel degelijk.
Door hier te komen problematiseer je je drinkprobleem niet
je neemt er verantwoordelijkheid voor em ja dat kost wel tijd.
Het is niet zo simpel opgelost, want overal waar je komt word je ermee gekonfronteerd
als je kinderen op te voeden hebt, zie je pas hoe erg het wordt in de pubertijd.
Ik wil daar zo optimaal mee om kunnen gaan en dat gaat niet als ik er zelf niet gezond mee
omga. Maar kenmerkend voor probleemdrinkers is juist het sjoemelen Kikki, dus als je overweegt de online anonieme behandeling te gaan volgen, dan krijg je wel een eerlijk beeld van hoe het er echt vorstaat en hoe je daar mee om kunt gaan op een manier die bij jou past en bij je sitauatie.
Want anders werkt niets, hier krijg je maatwerk
en op het forum steun als je die nodig hebt
en steun die je zelf kunt betekenen voor anderen.
Dus ik hoop met je mee dat je zo snel als mogelijk is de alcohol de baas wordt!!!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken het stukje bagatelliseren. Roep zelf de laatste tien jaar (ben nu 56) al dat ik ouder word... vaak klagend in mijn omgeving en veel... moe en slecht slapen, jaja. Hinderlijk is dat ik nu zie dat ik de schuld dááraan gaf, ondertussen pimpelde ik door, soms kalmer, maar in tijden van stress er flink tegenaan.
Eerder zat ik op een ander forum: én maar lekker bezig met tips en adviezen... maar ik dronk zachtjes aan door. Dat wil ik niet meer. Het wordt er namelijk niet beter van maar slechter; je functioneren gaat echt zeer langzaam achteruit. Je celletjes sterven.... langzaam....
Ik ben aan het afbouwen: eergisteren 4, gisteren 2 glazen. Vanavond stop! Ik ga het per dag bekijken, maar ik voel me VANDAAG al zó'n stuk beter: dat belooft wat voor de toekomst... waauwie!

Hee, ik wens je sterkte met je motivatie.
Probeer het anders eens voor 14 dagen. Dat deed ik ook een tijdje terug. Het voelde sterk en iets om trots op te zijn.
Good luck.
xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...